Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Potencjometr przepustnicy 1.8 ADR


k232

Rekomendowane odpowiedzi

Czy te wartości są dobre?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica wydaje się pracować dobrze. ale ujemny przepływ powietrza raczej dobry nie jest.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, koloboro napisał:

przepustnica wydaje się pracować dobrze. ale ujemny przepływ powietrza raczej dobry nie jest.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Czyli problem może leżeć po stronie przepływomierza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś błędy ecu rejestruje?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy sprawy mam. Po pierwsze czy sprawdzałeś szczelność evap i przewodu idącego do niego? Gdzieś kiedyś czytałem, że ktoś miał tak samo jak my i pomogło zaciśniecie przewodu do evap właśnie. Ja dzisiaj to u siebie sprawdzę.

Druga sprawa to ssanie które może mieć coś wspólnego z tematem. Jak to u Was wygląda? U mnie nawet zimą przy -20 po odpaleniu auta obroty momentalnie spadają na 850 (nie powoduje to żadnych szarpnięć, spadków mocy itp). Może przez sekundę czy dwie jest 1000 a może nawet nie. Czy aby to nie jest dziwne? Zawsze byłem przekonany, że chociaż przez tą minutę powinien pochodzić na tych 1200 i dopiero spaść do docelowych obrotów.

Trzecia która także w moim przypadku wskazuje na potencjometr przepustnicy to jazda na 1 biegu z małą prędkością. Jadąc powiedzmy do 2 tyś obr autem strasznie szarpie. Wystarczy minimalnie dodać albo ująć gazu i auto prawie staje dęba. Po prostu nie da się jechać płynnie na pierwszym biegu z małą prędkością chyba, ze jadę szybciej powiedzmy od 3 tyś w górę. Czy to normalne? Może mam wytarty potencjometr w zakresie 0-2000obr? Chyba w tym zakresie najczęściej pracuje przepustnica tak na chłopski rozum.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, koloboro napisał:

jakieś błędy ecu rejestruje?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Wczoraj mieć błąd 00561 mixture adaptation..

Co to jest ten evap? Randor u Ciebie przepływomierz, przepustnica albo gdzieś łapie lewe powietrze jak nie da się jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że trzeba zacząć od przepływomierza.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, koloboro napisał:

myślę, że trzeba zacząć od przepływomierza.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Odepne teraz po 8 godzinnym postoju przepływomierz i zobaczę czy będzie ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evap to ten zaworek który cyka. Znajduje się na obudowie filtra powietrza. Często podobno od niego silnik łapie lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten evap ma działać poprawnie? On mi cyka co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem przeplywomierz, odpaliłem i auto zgasło co to oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma cykać cały czas i to dość głośno wtedy pracuje prawidłowo ale to dalej nie znaczy, że trzyma jak należy. Trzeba zacisnąć porządnie lub zaślepić na chwilę wężyk który od niego idzie i patrzeć czy silnik zaczął lepiej pracować.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Randor napisał:

On ma cykać cały czas i to dość głośno wtedy pracuje prawidłowo ale to dalej nie znaczy, że trzyma jak należy. Trzeba zacisnąć porządnie lub zaślepić na chwilę wężyk który od niego idzie i patrzeć czy silnik zaczął lepiej pracować.

Dobra wskazówka, a co z tym przepływomierzem jak auto zgasło po odpieciu kostki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wogóle nie chce odpalić?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalić odpalał ale dusił się i gasł. 

Ten evap u mnie cały czas cyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem auto bez przepływki powinno normalnie pracować. Ja jeździłem z odpiętą żeby sprawdzić czy to nie jej wina i auto zachowywało się bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc to na chłopski rozum, też na starej przepływce jeździłem kilka razy z odpiętą kostką i auto normalnie działało, czyli w takim przypadku przepływomierz dobry.

Jeżeli auto gaśnie to coś z przepływomierzem musi być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem całego tematu. Robiłeś logi? Jakie przepływy pokazuje przepływka? Pytanie tylko czy sam przepływ daje nam 100% pewności, że przepływka jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log-002_004_005_iY98924.html

Akurat byłem zrobić statyczne.

Ale jednak coś z tym zaworkiem jest nie tak.

Sprawdzałem teraz i jak gazuję to zaworek nie działa, jak schodzi z obrotów też nie działa, obroty falują spadnie na 500 i ustabilizuje się na 900 to wtedy zaworek zaczyna działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...