Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Potencjometr przepustnicy 1.8 ADR


k232

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

 

Panowie, dowiedziałem się od mechanika, że potencjometr przepustnicy jest już za słaby i powoli widać, że nie wydala, która to jest część??

Druga sprawa to to, że jak się delikatnie kopnie na benzynie w pedał gazu to falują obroty, z czym to może być związane? Czy ktoś jest w stanie pomóc? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr przepustnicy jest zintegrowany z przepustnicą i znajduje się w tej czarnej plastikowej obudowie u dołu przepustnicy.

Przep.jpg

To że falują obroty po kopnięciu to pewnie przez to może nie masz linki od pedału gazu do przepustnicy tylko przy pedale gazu też jest potencjometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam linkę do pedału gazu, wymienię całą przepustnicę i zobaczę czy dalej będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienisz może na taką samą lub gorszą, używki mogą być zwyczajnie zużyte. Oryginał drogi(piszę w ciemno, bo nie wiem ile). Zamienniki jeżeli są to podziękowałbym -miałem do czynienia, bo montowałem ludziom potencjometry klapy w Ke-j. Spróbuj oczyścić sprejem do styków, chociaż co się raz wytarło to się nie "oddetrze". To cholernie ważny element, często zlewany przy problemach z wolnymi(ale nie tylko) obrotami w różnych silnikach. A podlegający normalnemu zużyciu skutkiem wycierania. Czasem udaje się przesunąć "pędzelek" na mniej zużytą część ścieżki oporowej ale potencjometr musi mieć taką mniej zużytą część. Nieczęsto ma, jednak w niektórych autach z braku dostępności tych lementów nawet w ASO(np. klasyki) podejmuje się takie próby reanimacji.

Można dokonać pomiaru miernikiem czy reakcja na ruch przepustnicy przekłada się na liniową zmianę oporności potencjometru.

Zazwyczaj wytarcie ścieżek następuje w zakresie charakterystycznym dla typowej jazdy jaka była udziałem określonej sztuki auta. Na wolnych rzadziej ale może też być "błotko", zanieczyszczające i ścieżki i "pędzelek"

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie rzecz biorąc chodzi Ci o to aby pobawić się w potencojometrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował:

a- zmierzyć płynność zmiany oporności

b- w przypadku b=d*pa wyczyścić potencjometr

c- w przypadku a+b=d*pa wymienić

Tak bym zrobił u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że przepustnica jest dobra bo nie stawia żadnych oporów przy robieniu adaptacji, ale faktycznie ten cały potencjometr może być już skończony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przepustnica to kawałek metalu, w takich podzespołach ogólnie nazywanych "przepustnicą" zazwyczaj awarie związane są z nieszczelnością, swobodą ruchu, usterkami potencjometru i ewentualnych wyłączników czy napędów.

Ogólnie to dosyć łatwo to obejrzeć, zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną zmieniłem ale jeszcze gorsza niż ta co była..

Na tej nie ma nawet ssania a obroty dalej wariują, mam jeszcze jedną też używaną ale nie mam nikogo kto by mi sprawdził przepustnicę na ostro czy działa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są objawy uszkodzonego potencjometru? Wywala jakieś błędy? Może u mnie jest to samo. Szkoda tylko, ze nowa ori przepustnica to koszt ok 1000zł a używki można sobie w buty wsadzić.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów, nierówna praca na biegu jałowym tzw. luz, błędów właśnie nie pokazuje - przynajmniej ja jeszcze nigdy u Siebie nie miałem.

Nowa oryginalna ponad 1k zł... a zamiennik za 500 zł można sobie w buty wsadzić :D

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na waszym miejscu najpierw poszukal nieszczelności w dolocie, a dopiero potem wymieniał przepustnice. Łatwo sprawdzić samostartem.

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, koloboro napisał:

Ja bym na waszym miejscu najpierw poszukal nieszczelności w dolocie, a dopiero potem wymieniał przepustnice. Łatwo sprawdzić samostartem.

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Słuchaj, samostart też nie jest taki hop siup. Jeżeli z autem coś jest nie tak to można nawet i spalić auto jak nie wiesz jak sprawdzać.

U mnie nieszczelności wyeliminowane a więc co dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba podejrzeć wskazania potencjometru w vagu

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, koloboro napisał:

trzeba podejrzeć wskazania potencjometru w vagu

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
 

Wiesz dokładnie jak to obadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w blokach pomiarowych, nie pamiętam dokładnie w których jest wskazanie wychylenia pedału gazu i przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, koloboro napisał:

w blokach pomiarowych, nie pamiętam dokładnie w których jest wskazanie wychylenia pedału gazu i przepustnicy.

A pamiętasz jakie powinny być wartości? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaobserwuj dzialanie na jalowym poainna byc w miare stala wartość. vcds ma podpowiedzi. jak dodasz gazu ma plynnie wzrastać.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to nagram filmik jakie wartości i później wstawię, jeszcze chwilę lapka podładuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...