Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Popiskuje w czasie jazdy


lukas_02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem, mianowicie zaczęło mi popiskiwać w lewym przednim kole. Jak jadę wolno, czyli do jakichś 40 km/h to jest cisza. Tak od 40 km/h zaczyna mi popiskiwać, mam wrażenie że piszczy z taką częstotliwością jak koła się obracają. Przy wyższej (ok 80 km.h) pisk już zlewa się w jedno i wydaje się bardziej ciągły. Dolegliwość zaczęła się na mrozie, nie wiem jak będzie w plusowych temperaturach.

Może będzie pomocne: ostatnio myłem felgi i trochę złapał lód (było ok. 0 stopni, następnie lekki przymrozek). Może to woda gdzieś się dostała ? Jak rozgrzeję hamulce to nie ma zmian w objawach. Nie są to niedokręcone koła - sprawdzałem. Ostatnio zmieniałem końcówkę drążka właśnie z tej strony - ale to chyba bez związku. Górne wahacze nowe, dolne stare ale jare (oryginalne jeszcze ale bez luzów). Objaw pojawił się nagle.

Pomóżcie proszę mi z tym temacie bo jest to głośne.

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie ale jest to spowodowane z obecna temperatura i tym, że cylinderek mi się zapieka i jak się rozgrzeje to działa prawidłowo. Może wystarczy przeczyścić w zaciskach te elementy po których przesuwają się klocki tam zbiera się brud :mysli:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem wczoraj, że jak troche dłużej jechałem z prędkością około 90 km/h to objaw ustał (wzrosła temperatura na kole/łożysku/zacisku ?), dzisiaj jest od nowa to samo. Jak jadę na wprost to popiskuje, jak trochę ruszam kierownicą (jadę wężykiem) to przestaje. Czyli jakby jakiś lód czy brud? Może to zamarznięta woda między felgą a oponą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że wykopuję taki staroć, ale mam ten sam problem koledzy i chyba nie ma sensu zakładać nowego wątku. Objawy dokładnie takie same jak opisał lukas_02 w pierwszym poście. Problem pojawia się jak temp. spada poniżej +5 stopni i nasila się wraz z dalszym spadkiem temp. zewnętrznej. Może ktoś już znalazł rozwiązanie? U mnie pisk jest i na felgach z oponami letnimi i na zimówkach więc od samego koła to raczej nie zależy... Zastanawiające jest, że u wszystkich ten sam rocznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sam napisałeś, że na tamtej stronie wymieniłeś gałkę. A zawsze po wymianie gałek (gałki jednej raczej też) należy sprawdzić zbieżność, bo nie masz pewności, że wkręciłeś nową gałkę na taką samą głębokość na jakiej była stara gałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, :hi:

Mam dokładnie tak samo, przy 40 km/h zaczyna się ten przeraźliwy pisk z przednich kół i tylko gdy temp. spadnie poniżej zera. :wallbash: Nie mam pojęcia czym może to być spowodowane, także czekam na jakieś sensowne podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, :hi:

Mam dokładnie tak samo, przy 40 km/h zaczyna się ten przeraźliwy pisk z przednich kół i tylko gdy temp. spadnie poniżej zera. :wallbash: Nie mam pojęcia czym może to być spowodowane, także czekam na jakieś sensowne podpowiedzi.

Rozgrzej hamulce powinno ustać mam to samo ale po kilkakrotnym przyhamowaniu piszczenie znika i tak jak myślisz ma na to wpływ obecna ujemna temperatura zwłaszcza gdy auto stoi pod chmurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, po przejechaniu kilku km (hamując agresywniej i częściej niż zwykle to robię) piszczenie znikło. Pewnie jutro znów powróci ale już wiemy co zrobić aby przestało. Ciekawi mnie tylko co tak piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, po przejechaniu kilku km (hamując agresywniej i częściej niż zwykle to robię) piszczenie znikło. Pewnie jutro znów powróci ale już wiemy co zrobić aby przestało. Ciekawi mnie tylko co tak piszczy.

Przy takich temperaturach cylinderki są zmrożone i elementy gumowe sztywne. Tłoczki nie mogą się cofnąć i klocki obcierają delikatnie o tarczę i powstaje piszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę że nie jestem osamotniony w moim problemie. Trochę mnie uspokoiliście bo objawy mam identyczne. Później oczywiście (tzn po rozgrzaniu) piszczenie przechodzi. Tez myślałem o cylinderkach od zacisków tylko nasuwa się takie pytanie. Skoro cylinderek nie odbija to czemu piszczenie jest słyszalne dopiero przy prędkości powyżej 40km/h?? Chyba od samego początku powinno być słychać piszczenie z koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...