Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dołożenie tempomatu 1.8T


trout

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Myślę nad dołożeniem tempomatu do mojej audi. Z tego co się zorientowałem to w dieselach to jest sprawa dość prosta, a w benzynie już potrzeba jakiś dodatkowych elementów oprócz manetki.

Teraz pytanie czy dużo z tym pracy?

Jest to opłacalne? 

Mógłby mi ktoś dokładnie wypisać co ewentualnie bym potrzebował? 

 

Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy mógł bym prosić o instrukcje jak zamontować tempomat w przypadku braku przewodów w białej kostce (gnieździe), manetka już kupiona bez wiązki. Dziś rozbierając skrzynkę z komputerem zauważyłem właśnie że, brakuje mi pinów 7; 8; 9 i 10 w gnieździe. Mam silnik 1.8T ANB z przepustnicą sterowaną elektronicznie, numer ECU: 4B0 906 018 K. Bardzo zależy mi na tym udogodnieniu bo jeżdżę często autostradą po kilka set kilometrów i boli troszkę noga od trzymania jej na gazie. Jeśli był by ktoś z okolic Kłodzka i był chętny pomóc :wink:. W każdym razie, dziękuje za każda pomoc.

DSC_0010.JPG

DSC_0014.JPG

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale właśnie dokładasz te piny do tego gniazda , wtyczka ma obsadzone piny? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, pewny nie jestem czy mam piny odsadzone we wtyczce więc odpisze gdy upewnię rozbierając obudowę ECU, wykonam zdjęcia i wrzucę je celem dalszej dyskusji.

Pozdrawiam, Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100 % będziesz miał , nie ma właśnie ich w wiązce od strony deski ( czyli gnieździe którego zdjęcie wrzuciłeś )

Z góry odpowiem że można albo wpiąć piny albo wlutowac się od góry w wiązkę od strony ECU

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że, dobrze przeczuwałem brak przewodów we wtyczce w odpowiednich miejscach ( pierwsze zdjęcie ). Dla pewności zrobiłem zdjęcia wtyczki i gniazda oraz przewodów idących do wtyczki dla ułatwienia opisałem piny (numeracja zaczyna od 1 do 16, pin pierwszy to pin w górnej części gniazda od lewej strony (patrząc z góry)). Czy mógł byś 'Banan' w tej sytuacji coś poradzić bądź ktokolwiek inny.

Pozdrawiam, Krzysiek.

Brak_pinów.JPG

Gniazdo.JPG

Wiązka_białej_kostki.JPG

Wtyczka.JPG

Edytowane przez krzychy1992
Fail with adding attatchments.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wszystko co potrzeba od strony ECU - piny 7 ,8 , 9 i 10 we wtyczce są , ten pusty się nie liczy ( wtyczka ma 15 pin )

 

Dołożenie tempomatu jak fabryka polega na wpięciu w gniazdo 4 pinów z wiązka do manetki , możesz się też wlutowac w kable z wtyczki , wtedy nie musisz pinów dokładać

 

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, krzychy1992 said:

 

Wtyczka.JPG

Ostatnie pytanie, i temat do zamkniecia. Więc, w ktore piny opisane przeze mnie na zdjeciu powyżej mam powpinac przewody z manetki tempo. ? Pin "7 8 9 i 11" ?

Czy schemat poniżej jest odpowiedni?

*****************************************

jeżeli nie mamy wiązki:
pin w kostce manetki pin w białej kostce
6 łączymy z 4 -----------------> 11
3 ------------------------> 9
2 ------------------------> 8
1 ------------------------> 7

5 (zasilanie) ----------> z pinem 8 ale w pomarańczowej kostce!

*****************************************

Edytowane przez krzychy1992
False in text
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak musi być OK , jedynie co to zasilanie wlutowujesz w gruby czarno-niebieski kabel w pinie 4 pomarańczowej wtyczce ( tak jest w benzynie )  

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za pomoc 'Banan'. Temat przyda się może komuś na przyszłość.

Pozdrawiam, Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, też chciał bym założyć tempomat do swojej Audi a4 B5 1.8t ajl 2000r przepustnice mam na linkę ale również mam przy niej kostkę... Co bym musiał kupić i gdzie i jak zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak musisz dołożyć tempomat na podciśnienie ( pompka gruszka sterownik.itd. ) , kostka jest tylko po to żeby regulować bieg jałowy i żeby ECU znało pozycje przepustnicy.

Wg mnie ilość rzeźby i koszty względem korzyści to nie warto kombinować

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra dzięki wielkie ? a jak bym chciał jednak założyć to jest jakiś temat albo jakaś instrukcja albo jakiś schemat opis albo coś? Bo nie mogę nigdzie tego znałeś ? z góry dzięki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na a6klub tam był temat , w A6 C4 lub A6 C5 był popularniejszy tempomat niż w a4

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem całe gogle nigdzie tego nie mogę znaleźć na żadnym forum... ??

Edytowane przez kamilop96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banan wielkie dzięki wisze ci dobre piwo kur... Szukałem i nic nie mogłem znaleźć ani nic... Dzięki jeszcze raz.

Edytowane przez kamilop96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...