Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[S4 B9 CWGD] Audi S4 B9 3.0 TFSI 354KM quattro


misku

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Chciałbym napisać Wam kilka słów o moim nowym nabytku. Auto zakupiłem w Niemczech (w Internecie) i odebrałem pod koniec grudnia 2016 w Ingolstadt. W Polsce zawitało do Kuro Detailing na położenie powłoki ceramicznej na lakier. Dzięki temu prezentuje się świetnie i dużo łatwiej utrzymać je w czystości.

Wrażenia z jazdy (do tej pory tylko na oponach zimowych): auto, gdy skrzynia jest w trybie D (lub auto w trybie Comfort) jest bardzo spokojne i bardzo płynnie reaguje na pedał gazu. Można dostojnie i miękko podróżować po autostradzie. W trybie S pokazuje pazur. Przyśpiesza bardzo żwawo, błyskawicznie reaguje na pedał gazu. Wyprzedzanie to przyjemność, choć w trybie D trzeba chwilę poczekać na kickdown, więc jeśli mamy niewiele miejsca, lepiej przygotować obroty wcześniej łopatkami lub zmienić tryb na S (lub Dynamic). Auto trzyma się drogi jak przyklejone. Quattro robi robotę, a adaptacyjne (choć nie hydrauliczne) zawieszenie dodatkowo redukuje przechyły samochodu w ostrych zakrętach.

Auto stoi na 18". Takie były w standardzie i nie chciałem większych ze względu na wyższy profil opony i komfort z nim związany.

Uwagi i spostrzeżenia (sekcja aktualizowana):

  • Spalanie: cykl mieszany: 10l/100km; szybka jazda 12l/100km.
  • Oryginalne felgi do S4 to: 8.00 x 18 ET 40 (potwierdzam, że pasują również ET: 34), oryginalne opony: 245/40 R18.
  • Ilość oleju: 7,5l.
  • Różnicę w poziomie głośności wydechu pomiędzy trybami "Comfort" i "Dynamic" słychać wyraźnie przy szybkim przyśpieszaniu i wyższych prędkościach obrotowych silnika (powyżej 4 tyś. obrotów). Przy niższych obrotach i powolnym przyśpieszaniu różnicy w środku nie słychać (standardowy układ wydechowy - nie sportowy).
  • Adaptive Cruise Control i nieoczekiwane hamowanie. Jedziemy lewym pasem po autostradzie za jakimś autem. Auto zjeżdża wolno na prawy pas. System nie zacznie przyśpieszać dopóki auto chowające się na prawy pas nie znajdzie się za linią rozdzielającą pasy. Po tym mijają ok. 1-2s i auto zaczyna przyśpieszać. Jest to czasem denerwujące, gdyż normalnie kierowca rozpocząłby przyśpieszanie już w momencie, gdy auto przed nami jeszcze częściowo znajduje się na lewym pasie. Można oczywiście 'override-ować' aktualną prędkość naciskając pedał gazu. Zaczniemy przyśpieszać i tu pułapka: uważajcie, by nie puścić pedału za wcześnie (gdy chowające się auto jest jeszcze przed maską waszego samochodu). Czasem, gdy auto przed wami jest już na prawym pasie (ale blisko środkowej lini), a wy puścicie pedał mając je przed sobą, system może zacząć ostro hamować, aby 'niby' w to auto nie uderzyć, nawet pomimo tego, że już nie ma takiej możliwości.
  • Adaptive Cruise Control i ciągłe podążanie za pojazdem znajdującym się na lewym pasie (bo dobrze jedzie). Auto przed nami często dojeżdża do aut na lewym pasie. Różnica prędkości jest duża, więc często hamuje i przyśpiesza. Jeśli ustawimy mały odstęp w ACC, to niestety będziemy narażeni na częste i ostre hamowania, podobnie, jak robi to pojazd przed nami. Jeśli ustawimy duży odstęp, to nasz jazda będzie bardziej płynna, ale wtedy nad wyraz często auta z prawego pasa będą zajeżdżać nam drogę, wjeżdżając w lukę pozostawioną przez ACC, a wtedy może nas czekać naprawdę ostre hamowanie. Być może w takich przypadkach lepiej samemu przejąć stery.
  • Adaptive Cruise Control i późna detekcja pojazdu poprzedzającego. Zdarza się, że my widzimy pojazd przed nami, ale ACC go jeszcze nie widzi i przyśpiesza do zadanej prędkości. Niekiedy wykrywa ten pojazd bardzo późno, więc początkowo przyśpiesza jak głupi, a potem hamuje jak głupi przed autem z przodu (jeśli ustawiona prędkość była sporo wyższa niż auta jadącego przed nami).
  • Adaptive Cruise Control i przyśpieszanie. W zależności od wybranego trybu jazdy, auto ACC przyśpiesza w różny sposób: "Auto" oraz "Dynamic" - auto przyśpiesza bardzo żwawo; "Comfort" - auto przyśpiesza bardzo wolno (jak 80 konne auto segmentu C na pełnym gazie).
  • ACC najlepiej działa wtedy, gdy prędkość na ACC jest zbliżona do prędkości pojazdów jadących wokół nas. Wtedy jazda jest bardzo płynna. Przy dużych różnicach prędkości, lepiej kierować samemu.
  • Nie kupujcie Audi w zimie. Audi wyposaża wszystkie samochody zawsze w opony letnie niezależnie od pory roku. Albo zakupicie u nich oryginalne całe koła Audi, to wam przygotują samochód na zimówkach albo możecie dogadać się u dealera, to sam wam wymieni przed odbiorem w salonie. Ja w zimie odebrałem z fabryki na letnich i od razu pojechałem do najbliższej wulkanizacji, żeby wymienić na zimówki, które sam sobie niezależnie wybrałem i kupiłem. (Ciekawostka: zapytałem ich przy odbiorze, dlaczego płyn do spryskiwaczy jest zimowy, a opony letnie. Odpowiedź: "Płyn jest gratis jako gest ze strony Audi, a za opony (całe koła) trzeba zapłacić". Niech mnie pocałują w ...)
  • Audi Connect nie działa w Polsce (karta eSIM wbudowana w auto). W moim aucie, zakupionym w Niemczech, Audi Connect przestaje działać jak tylko przekraczam granicę. Zgłosiłem to im, bo powiedziano mi przy odbiorze, że będzie w Polsce działać bez problemu. Powinno w całej Europie. Czekam.
  • Jeżeli chce się sterować samochodem za pomocą smartfonu (otwieranie/zamykanie drzwi, kontrola temperatury, ilości paliwa itp.), to trzeba dodać w konfiguracji: Audi connect Notruf & Service inkl. Fahrzeugsteuerung. W Polsce jest to w standardzie dla S4: Usługi Audi connect Safety&Service. Ja tego nie wziąłem i nie mogę już tego potem dokupić. Swoją drogą niebawem będzie to prawnie wymagane ze względu na przepisy unijne, więc Niemcy też wrzucą to w standardowe wyposażenie.
  • Moje auto niestety ma już klimatyzację typu: "R-1234 zł za nabicie".
  • Filtr oleju do S4 B9 ma kod 06M198405F i jest błędnie opisany w katalogach ETKA jako "zestaw uszczelek do uchwytu filtra oleju". To jest cały filtr z uszczelkami.
  • Ileż było zachodu w dowiadywaniu się, jaki olej powinno się lać do tego auta. Samo Audi zmieniało zdanie kilka razy.  Finalnie okazało się, że to mało popularny olej, który powinien spełniać normę VW 508 00. Są to oleje o bardzo niskiej lepkości 0W-20. Do S4 wchodzi 7,5 litra.
  • Audio: czytałem na forach, że B&O gra słabo (sam nie miałem okazji posłuchać), więc wziąłem Audi Sound System - niestety jest tylko "ok". Dźwięk jest płaski i żadne ustawienia tego nie zmieniają. Nie wiem, czy nie lepiej pozostać przy standardzie i nie zainwestować w customowe audio.
  • Skrzynia biegów zmienia biegi bardzo płynnie i szybko, choć to "zwykły" automat ZF (nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa). Czasem zdarza się jej szarpnąć, przy zimnym silniku, powolnej jeździe i delikatnym traktowaniu gazu, np. podczas wyjeżdżania z parkingu wielopoziomowego.
  • Uwaga na czarny plastik typu "piano black" na słupku B i przy tylnych oknach. Bardzo lubi się rysować. Zamykajcie drzwi pchając je palcem położonym na chromowanej listwie lub po prostu klamką.
  • Ciekawostka: Audi standardowo zakłada kagańce na samochody do 250km/h. Sprawdzałem, czy tak jest i rzeczywiście samochód przestaje w pewnym momencie przyśpieszać. W moim przypadku jest to 267km/h na liczniku (opony 18").
  • Wentylator chłodnicy włącza się w czasie jazdy na maksymalne obroty (nawet przy zimnym silniku i temperaturach 15C na zewnątrz) i wyłącza się dopiero po zamknięciu samochodu i zostawieniu go na ok. 5 min. Serio! Chodzi non-stop na maksa - testowane podczas jazdy na odcinku 600km. Zdarzyło mi się 3-4 razy w ciągu roku.
  • Czasem w trakcie parkowania ekran z kamerami pokazuje czarny obraz (ze wszystkich kamer, niezależnie, którą się wybierze). Widać tylko ramki grafiki, a obraz z kamer czarny. Nie pomaga zamknięcie i ponowne otwarcie samochodu. Pomaga zostawienie auta na dłuższą chwilę (np. na noc). Również zdarzyło się ok 3-4 razy w ciągu roku.

Bardzo chętnie odpowiem na Wasze pytania. Pozdrawiam!

15493593_1298001743580086_65384329498298

15723348_1298001450246782_30965183956813

15723661_1298001680246759_68767434998735

15724548_1298001446913449_90737500292774

15724706_1298001583580102_78639945831913

15724797_1298001840246743_23611040095359

15731827_1298001600246767_52473067737714

15731970_1298001443580116_64258998156865

15732687_1298001903580070_34228565387270

15774853_1298001613580099_60223395156881

15776979_1298001923580068_72386236136118

15800166_1298001800246747_31636659598699

DSC02249.JPG

DSC02251.JPG

DSC02252.JPG

Edytowane przez misku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałeś się namówić na opis samochodu:) piękna. Pierwsza eSa w b9. Śliczna. 

@Hugo mógłbyś dodać kod silnika: CWGD?

W Polsce do navi masz w pakiecie full audi connect do każdej a4. Tryby Drive Select fajnie zrobili w b9. U mnie tak samo - na Dynamicu zupełnie inne auto. A ostatnio żeby pojeździć jeszcze ciut dynamiczniej włączam trakcje na sport. Jest jeszcze lepiej. Bang gra słabo ale w porównaniu do np harmana w bmw.. moim zdaniem i tak opłaca się domówić jak chce się mieć serie. Druga opcja to ta o ktorej wspomianłeś..

Ale w mocy i dźwięku silnika jest ogromna różnica między moją a Twoją..  iut żałuję, że  ie poczekałem aż eSa wejdzie do polskich konfiguratorów.

 Powiedz, jak ten wydech brzmi? Jest odczuwalna różnica pomiędzy comfort a dynamic?

 

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Kosmita napisał:

Ale w mocy i dźwięku silnika jest ogromna różnica między moją a Twoją..  iut żałuję, że  ie poczekałem aż eSa wejdzie do polskich konfiguratorów.

 Powiedz, jak ten wydech brzmi? Jest odczuwalna różnica pomiędzy comfort a dynamic?

 

Nie brałem sportowego wydechu, tylko mam ten standardowy. Pomimo tego, tak jak piszesz, brzmienie powinno się różnić w trybach comfort i dynamic. Piszę "powinno", bo w zasadzie w środku nie słychać wielkej różnicy. Na zewnątrz jeszcze nie miałem okazji słyszeć, bo sam nim jeżdżę ;) Natomiast samo brzmienie jest idealne na moje potrzeby. Rasowe i dość głośne, ale bez przesady. Innymi słowy, słychać, że to V6 (szczególnie przy odpalaniu silnika), ale bez wioski, czyli najpierw samochód widać, a potem słychać :wink:

Edytowane przez misku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No właśnie tego dźwięku v6-ki najbardziej mi brakuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oponami to nie wymysł Audi, tylko każde nowe auto wyjeżdża zawsze na letnich :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetne :)

8 godzin temu, komoornik napisał:

Z oponami to nie wymysł Audi, tylko każde nowe auto wyjeżdża zawsze na letnich :o

to prawda :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna kosa. :jerk:

Tylko ten chrom na zewnątrz przy kolorze nadwozia mógłby być zamieniony na pakiet schwarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wtedy, żeby to miało sens musiałby moje felgi wziąć.. Bo te jasne by były strasznie, a kolega napisał, że większych niż 18 nie chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, afroo. napisał:

Tylko ten chrom na zewnątrz przy kolorze nadwozia mógłby być zamieniony na pakiet schwarz.

No właśnie nie byłem do pakietu schwarz za bardzo przekonany. @Kosmita czy jest to takie samo tworzywo jak np. na słupku B pomiędzy oknami? Jeśli tak, to niestety ten plastik ma skłonności do ekspresowego rysowania się.

Zawartość dodana 3 minutes later
13 godzin temu, komoornik napisał:

Z oponami to nie wymysł Audi, tylko każde nowe auto wyjeżdża zawsze na letnich :o

Zgadza się. W każdym konfiguratorze jednak można dołożyć koła zimowe. Czy myślicie, że udostępnienie wyboru: "chcę auto z kołami letnimi lub zimowymi" byłoby takim wielkim problemem dla koncernów? Wydaje mi się, że "zachęcanie" do dodatkowego kupowania zimówek to decyzja polityczna. A skoro tak, to po prostu kupujmy auta w lecie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny kolor i piekne auto. Ostatnio oglądałem S4 B9 w avancie i kolorze bodaj Daytona Grey :kox:

 

Niestety usługa sterowania autem przez appsy i Audi Connect to straszny niewypał.

Mamy 2 Q7 4M i w jednym wszystko działa bez problemów a w drugim usługa wyłączyła się (wylogowała z MMI auta) w styczniu samoistnie nie nie można przypisać ponownie głównego użytkownika do auta.

Cały czas wywala błąd połączenia z serwerem. Zgłosiłem problem na [email protected] i jedyne co mi odpisali to, że niby jest to globalny problem, tak więc wygląda na to, że sami nie wiedzą co jest przyczyną, że ich serwer wywala błąd przy próbie zalogowania do usługi. Problem jest w weryfikacji kodu z zawieszki kluczyka przypisanego do konkretnego nr VIM :facepalm:

W Q7 zakupionych u polskiego dealera audi connect działa na zwykłej karcie sim z wykupionym pakietem danych, tak więc e-sim to może tylko na rynek DE :eusathink:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mystic.pl napisał:

W Q7 zakupionych u polskiego dealera audi connect działa na zwykłej karcie sim z wykupionym pakietem danych, tak więc e-sim to może tylko na rynek DE :eusathink:

 

Tak też powiedział mi technik z Audi w Polsce. Zobaczymy, co Niemcy wymyślą, a jeśli nic, to pewnie skończy się tak, że do Polski zakupię własną kartę SIM.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje ładnej furmanki!

 

Podobne odczucia jak tym masz w S4 w kwsti trybów D i S mam w kuzyna RS7 . Na drive / comfort auto jak na codzień, nawet mimo 22 cali jeździ jak prawie zwykłe auto, przerzucenie na sport...DEMON. Właśnie to mi się najbardziej podoba. auto na każdą okazję.

 

Jak dla mnie brakuje tylko pakietu black zamiast chromów. Jakoś mi nie leżą w S4.

 

Szerokości !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, misku napisał:

No właśnie nie byłem do pakietu schwarz za bardzo przekonany. @Kosmita czy jest to takie samo tworzywo jak np. na słupku B pomiędzy oknami? Jeśli tak, to niestety ten plastik ma skłonności do ekspresowego rysowania się.

Wydaje mi się, że takie same. Są to czarne listwy na wysoki połysk. Mi się to super podoba na mojej. Ale ten pakiet tylko z szarymi kołami. Do tego wziąłem też dodatkowo czarne lustra. U Ciebie by się to bardziej rzucało w oczy. U mnie tych luster aż tak nie widać. 

Najbardziej rysują i brudzą się listwy piano w środku.. Jak bym wiedział wziąłbym takie szare ala drewno (nie znam nazw tych dekorów).

Ja uważam, że do tych Twoich kół pasują chromy na szybach.

Edytowane przez Kosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje ! Śliczny i mocny wóz :)

Dnia 17.03.2017 o 15:32, Kosmita napisał:

Najbardziej rysują i brudzą się listwy piano w środku.. Jak bym wiedział wziąłbym takie szare ala drewno (nie znam nazw tych dekorów).

Pewnie chodzi Ci o drewno Beaufort :wink: Mam to u siebie, ale w innym kolorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Ty masz takie drewno ze drewno :) mi chodzi o taki bardzo ciemny szary. Ale faktura moze podobna lub taka sama..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...