Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[S4 B9 CWGD] Audi S4 B9 3.0 TFSI 354KM quattro


misku

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ja lubię taką konsolę szerszą ale fakt, że bez podparcia ud byłoby ciężko wygodnie siedzieć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik już na turbinie czy jeszcze na kompresorze ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, davidlive napisał:

To jest silnik już na turbinie czy jeszcze na kompresorze ? 

B9 już jest na turbinie. B8 był jeszcze na kompresorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.3.2017 o 13:12, Kosmita napisał:

Czyli dobrze zrobiłem nie biorąc tego. Ja przeważnie mam prędkości 200+ i wciąż trafia się na mistrzów lewego pasa więc nawet zwykły tempomat nie jest komfortem, nie mówiąc już o acc.. 

U mnie tempomat dziala od 30 do 150 km/h w A4 tez tak jest? To wtedy  przy 200+ tempomat itak jest zbedny.

Co do ACC na dzien dzisiejszy wolalbym nie miec bo wiecej przeszkadza niz pomaga choc raz tylek mi uratowalo jak zapipczalo i zaczal hamowac jak za zakretem pojawil sie korek. Nie jechalem szybko okolo 100 km/h ale szukalem czegos w nawigacji akurat. ACC/Tempomat nie byl wtedy wlaczony.

W korkach niby pomocne bo sam trzyma odleglosc ale itak jak sie zatrzyma to trzeba pozniej nacisnac na gas zeby znowu ruszyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, siivvy napisał:

U mnie tempomat dziala od 30 do 150 km/h w A4 tez tak jest? To wtedy  przy 200+ tempomat itak jest zbedny.

Tempomat z ACC działa 0-250 km/h z automatem (30-250 km/h z ręczną skrzynią). Ten zwykły "powyżej ok. 20 km/h", górnego limitu nie podali.

27 minut temu, siivvy napisał:

Co do ACC na dzien dzisiejszy wolalbym nie miec bo wiecej przeszkadza niz pomaga choc raz tylek mi uratowalo jak zapipczalo i zaczal hamowac jak za zakretem pojawil sie korek. Nie jechalem szybko okolo 100 km/h ale szukalem czegos w nawigacji akurat. ACC/Tempomat nie byl wtedy wlaczony.

Jeśli piszczało, to tyłek uratowało ci Audi pre sense front. Potwierdzam, że jest to świetny wynalazek. Mnie też kiedyś uratował tyłek. Było ciemno, auto zaczęło piszczeć, a ja nie wiedziałem, o co chodzi. Po chwili zorientowałem się, że poboczem jedzie nieoświetlony rowerzysta, którego w ogóle nie widziałem (jechałem na światłach mijania w nieoświetlonym obszarze zabudowanym). Miałem jeszcze czas, żeby odbić i bezpiecznie go wyprzedzić.

 

31 minut temu, siivvy napisał:

ach niby pomocne bo sam trzyma odleglosc ale itak jak sie zatrzyma to trzeba pozniej nacisnac na gas zeby znowu ruszyl.

Można też użyć dźwigienki ACC (pociągnąć do siebie). Dla mnie wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No t ciekawe czy Grzesiu by ten silnik ogarnął. 

Moglo by być ciekawie z mocą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, ze masz adaptacyjną zawiechę. Jake sa ustawienia? Czy uważasz, ze w Comfort (zakładam, ze takie jest) jest w miarę miękko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zwierzakfm napisał:

Czytam, ze masz adaptacyjną zawiechę. Jake sa ustawienia? Czy uważasz, ze w Comfort (zakładam, ze takie jest) jest w miarę miękko?

Comfort / Dynamic / Auto. Tak jak napisałeś, na Comforcie jest "w miarę miękko". Czuć różnicę między Comfort i Dynamic, choć nie jest ona bardzo wyraźna przy zwykłej jeździe. Najbardziej wyczuwalne różnice są na nierównych nawierzchniach i na zakrętach. S4 jest troszkę twardsze niż zwykłe A4 i w ramach tej podwyższonej twardości zawieszenia można ustawić mniej lub bardziej twardo. Nigdy nie będzie to miękkość aut na "f" (francuskich).

Na nierównych drogach i w mieście lubię ustawienie Comfort, a na krętych drogach i nawet na autostradzie wolę Dynamic. Wtedy auto jest bardziej zwarte i nie wychyla się na łukach przy większych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, misku napisał:

S4 jest troszkę twardsze niż zwykłe A4 i w ramach tej podwyższonej twardości zawieszenia można ustawić mniej lub bardziej twardo. Nigdy nie będzie to miękkość aut na "f" (francuskich).

S4 ma takie samo zawieszenie jak a4 z s-linem wewnetrznym. Jest tak samo twarde i obniżone 20mm (z adaptacyjnym o 10). Sporo twardsze od standardowego zawiasu w a4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.07.2017 o 13:25, Kosmita napisał:

S4 ma takie samo zawieszenie jak a4 z s-linem wewnetrznym. Jest tak samo twarde i obniżone 20mm (z adaptacyjnym o 10). Sporo twardsze od standardowego zawiasu w a4.

jesteś tego pewien ? np. grubość stabilizatorów jest taka sama, łączniki z tych samych materiałów etc. ? trochę dziwne to. na ogół wersję sportowe mają w jakiś sposób przekonstruowane zawieszenie (mniej lub bardziej). aczkolwiek na Audi znam się średnio ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica w twardości sprężyn (V6 waży więcej niż R4). Ale samo zawieszenie, wg mojej wiedzy którą jeszcze postaram się uzupełnić w tym temacie, to 1BV czyli sportowe, obniżone -20mm, ew. sportowe z regulacją tłumienia amortyzatorów i wtedy obniżone jest -10mm (inne oznaczenie zawiasu). Czyli dokładnie tak jak w A4 S-line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednich generacjach, S4 miało inne stabilizatory i inne oznaczenie zawieszenia.

szkoda, że na niemieckiej i polskiej stronie nie ma konfiguratora S4 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jedrekx napisał:

szkoda, że na niemieckiej i polskiej stronie nie ma konfiguratora S4 :/

Był, ale niestety został chwilowo zablokowany, ponieważ zmieniła się metoda badania emisji spalin i okazało się, że S4 nie mieści się w homologowanych wcześniej wartościach. "Nowa" wersja ma mieć podobno nowe oprogramowanie, które powoduje bardziej rownomierne rozwijanie mocy ("smooths out power delivery") - czytaj: obniżymy troszkę moc, bo emitujemy za dużo CO2. Póki co, nie można zamówić S4/S5 w ogóle (jednego z silników 2.0 również). Jak tak dalej pójdzie, to okaże się, że S4 B9 stanie się wersją limitowaną :wink:

Źródła:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, misku napisał:

Był, ale niestety został chwilowo zablokowany, ponieważ zmieniła się metoda badania emisji spalin i okazało się, że S4 nie mieści się w homologowanych wcześniej wartościach. "Nowa" wersja ma mieć podobno nowe oprogramowanie, które powoduje bardziej rownomierne rozwijanie mocy ("smooths out power delivery") - czytaj: obniżymy troszkę moc, bo emitujemy za dużo CO2. Póki co, nie można zamówić S4/S5 w ogóle (jednego z silników 2.0 również). Jak tak dalej pójdzie, to okaże się, że S4 B9 stanie się wersją limitowaną :wink:

Źródła:

Super. Dzięki za info. Właśnie od kilku dni próbowałem ustalić z jakiego powodu wszystkie eSy zniknęły z konfiguratora. Była rozmowa na B9 Fellows.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey, gratki auta! mozesz cos powiedziec o halasie w srodku przy predkosci rzedu 200 kmh ? da sie swobodnie rozmawiac np? wziales dzwiekoszczelne szyby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, st4yKool napisał:

hey, gratki auta! mozesz cos powiedziec o halasie w srodku przy predkosci rzedu 200 kmh ? da sie swobodnie rozmawiac np? wziales dzwiekoszczelne szyby?

Dzięki :) Fajnie byłoby, gdyby szyby były dźwiękoszczelne, ale niestety są tylko podwójne. Wziąłem je z uwagi na fakt, że większość czasu auto spędza na autostradzie. Niestety nie mam porównania do szyb standardowych, ale przy prędkościach rzędu 200km/h jest bardzo przyzwoicie. Szum powietrza i opon jest głośniejszy, ale nie przeszkadza. Można swobodnie rozmawiać, nie trzeba unosić głosu. Szeptu raczej nie słychać. Czasem też radio (które przy np. 100km/h było ok) zaczyna być zbyt ciche i trzeba dać troszkę głośniej, żeby np. zrozumieć wiadomości. Różnica w szumie pomiędzy 100km/h i 200km/h jest zauważalna, ale nie jest kolosalna. Posiadam standardowy wydech (nie sportowy).

W porównaniu do np. Skody Fabii 1.2 TSI (105KM) to niebo a ziemia. Tak, udało mi się rozpędzić Fabię raz do 200km/h (na liczniku + trwało to bardzo długo + z górki) i doświadczenia akustyczne były jak w tartaku. W S4 słychać, że jedziesz szybciej niż normalnie (szum powietrza i opon), ale nie czuć, że jest to 200km/h.

P.S. Ciekawostka: Audi standardowo zakłada kagańce na samochody do 250km/h. Ostatnio sprawdzałem, czy tak jest i rzeczywiście samochód przestaje w pewnym momencie przyśpieszać. W moim przypadku jest to 267km/h na liczniku (koła 18").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...