Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana nagrzewnicy - ktoś chętny?


kuncpilot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam potrzebę wymiany nagrzewnicy w moim Audi A4 (b5) 1.6 ADP z 1995r (z climatronikiem). Jestem na 100% pewien, że jest do wymiany, ponieważ:

- strasznie parują mi szyby w deszczowe dni (nic nie pomaga, tylko ściągaczka do szyb, oczywiście filtr kabinowy nówka);

- praktycznie brak ogrzewania;

- czuć zapach płynu chłodzącego po ustawieniu temperatury innej niż "Lo";

- ubywa płynu chłodniczego, jeśli ustawiona jest temp. inna niż "Lo";

- tłusty nalot na szybie, wraca po jakimś czasie po wyczyszczeniu szyby.

Dodam, że nagrzewnica była czyszczona i odkamieniana, ale nie było w niej strasznego syfu. Stąd moje pytanie, czy jest na forum jakaś osoba, która ma doświadczenie w demontażu deski rozdzielczej w audi i podjęłaby się takiej pracy (cena do uzgodnienia)? Sam boję się za to zabierać, tym bardziej, że nie mam garażu i takie tam... Mieszkam we Wrocławiu. Z góry dziękuję za odzew i pomoc. 

Edytowane przez kuncpilot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już szyby masz tłuste z płynu to nie zdziwię się jeśli miałbyś już całą gąbkę do wyciągnięcia i suszenia ewentualnie wymiany. Przerabiam to właśnie i wiem jak to wygląda pod podłogą. Oczywiście zależy jak długo jeździsz już z "dziurawą" nagrzewnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka opisow na necie i troche wideo ktore sa pomocne wiec mozesz sam sprobowac, sloneczny weekend i dasz rade pod chmurka mi jako amatorowi zajelo to 2 dni wlasnie w weekend ale nigdy wczesniej tego nie robilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Adrian1727 napisał:

Jak już szyby masz tłuste z płynu to nie zdziwię się jeśli miałbyś już całą gąbkę do wyciągnięcia i suszenia ewentualnie wymiany. Przerabiam to właśnie i wiem jak to wygląda pod podłogą. Oczywiście zależy jak długo jeździsz już z "dziurawą" nagrzewnicą.

Hmmm, o jakiej gąbce mówisz? Bo z tego co macałem, to wykładzina nie jest mokra. Problemy z ogrzewaniem wyszły w zimie, zdziwiło mnie to, bo rok wcześniej jeszcze wszystko było jak trzeba. Ech, z tymi starymi samochodami... 21 lat auto ma, nie chce rdzewieć, tylko takie głupie awarie wychodzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kuncpilot napisał:

Hmmm, o jakiej gąbce mówisz? Bo z tego co macałem, to wykładzina nie jest mokra. Problemy z ogrzewaniem wyszły w zimie, zdziwiło mnie to, bo rok wcześniej jeszcze wszystko było jak trzeba. Ech, z tymi starymi samochodami... 21 lat auto ma, nie chce rdzewieć, tylko takie głupie awarie wychodzą...

Wyciekający glikol będzie odpływał odpływem klimy, chyba, że nie drożny. 

Nagrzewnica też byłaby ok, gdyby poprzedni właściciele dbali o nią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie założona była nagrzewnica z lifta, nie była sprawdzana i podobnie było jak u kolegi, czyli parujące szyby, tłuste szyby z płynu, nie było czasu zrobić i tak jeździło się parę tysięcy kilometrów się zrobiło w końcu przyszedł czas na naprawę ściągam dywaniki stawiam nogę z tyłu na gąbce podłogowej , po wciśnięciu nogi płyn się wysączał, gąbka od razu poszła druga a pierwsza tak była nasiąknięta płynem że trzeba było ciąć na 4 kawałki i delikatnie wyciągać bo strona kierowcy była nasiąknięta na 100%, lało się płynem, oczywiście kanały grzewcze w tłustym płynie, szyby tłuste, nagrzewnica pęknięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...