Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spalanie oleju 2.0 TDI CR


fx552

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli bazujesz na opinii poprzedniego właściciela, trzeba zweryfikować i czy na podstawie wyświetlacza czy bagnet serwisowy.

Olej prawdopodobnie Castrol LL 5W30 mam nadzieję tylko, że nie był wymieniany w trybie LL.

Prawdopodobnie masz DPF ciekawe w jakim stanie, do kontroli turbina, EGR, odma potem to już pozostaje sam silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zajrzyj do intercoolera jeżeli nie bedzie w nim oleju i nie ma wycieków to pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Przed rozebraniem silnika sprawdź czy bierze tyle oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego białego nalotu niewiadomego pochodzenia to tak jakby korek oleju się poci. Zdejmij pokrywę i zobacz co się tam dzieje pod spodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego białego nalotu niewiadomego pochodzenia, tak jakby korek oleju puszczał. Zdejmij pokrywe i zobacz co się dzieje pod spodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie dziwny ten nalot w komorze - może koronavirus ;)

Zwal tą pokrywę górną  i obejrzyj czy silnik nie jest gdzieś mokry od oleju oraz jak mówią poprzednicy właź pod auto i sprawdź czy gdzieś nie są rury "spocone olejem" i zajrzyj do Intercoller-a.

Bez ubrudzenia się nie obejdzie się ;).

Edytowane przez Sensor77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto po jakiejś kolizji?

zajrzyj pod pokrywe silnika i od spodu też i wtedy możesz dać jakieś zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zajrze i podesle. tak autko mialo naprawde nie grozna kolizje. wszystko zrobione w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kupiłeś pojazd po kolizji ten biały nalot to może być zaschnięty płyn z układu chłodzenia.

Przecież wymieniono cały pas przedni i chłodnicę doładowującą powietrze.

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic strasznego a nalot na silniku jest... Co do oleju to spróbuj płukanki tec 2000 przy wymianie oleju, mi pomogła w kwestii zużycia oleju, choć może to być jakaś usterka mechaniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wyglada silnik po zdjeciu oslony. od spodu nic nie zauwazylem zeby cieklo. tylko prz korku. Czyli co plukanke zrobic?? zajrzec jeszcze gdzies??? jak tak to prosze o wskazanie na zdjeciu :)

aaaa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek dokładnie umyj korek i okolice wlewu np zmywaczem do hamulców lub benzyną ekstrakcyjną. Trzeba wyeliminować cieknący korek (choć swoją drogą litr oleju na 3 tys. km przez korek nie wyparuje) ewentualnie wymień na nowy, ale to w ostateczności.

Musisz kolego ściągnąć wąż idący od turbiny do intercoolera, najlepiej ściągnij go przy intercoolerze, podstaw jakieś naczynie i zobaczysz ile oleju zleci. Wtedy będzie można powiedzieć coś więcej. 

Edytowane przez gruzin519
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Mam takie pytanie. Czy normalne jest dolanie 1l oleju na 11000km?

Mam auto z 2011r, po kolizji. Przebieg 82000, weryfikowany. Pod osłoną jest sucho jak na pustyni.

Mam wrażenie że dolot powietrza jest nieco zaolejony tak wizualnie od zewnątrz....

czy ten litr oleju mógł uciec odmą? czy w ogóle coś mylę? jeżdżę tym autem drugi rok i drugi rok ta sama historia.

Dziś wlew oleju bardzo ciężko mi się otwierało, tak jak słoik solidnie zaciśnięty.

Ma ktoś jakiś pomysł? Olej wymieniam co 12000km.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MarcinA483 napisał:

Witam Panowie,

Mam takie pytanie. Czy normalne jest dolanie 1l oleju na 11000km?

Mam auto z 2011r, po kolizji. Przebieg 82000, weryfikowany. Pod osłoną jest sucho jak na pustyni.

Mam wrażenie że dolot powietrza jest nieco zaolejony tak wizualnie od zewnątrz....

czy ten litr oleju mógł uciec odmą? czy w ogóle coś mylę? jeżdżę tym autem drugi rok i drugi rok ta sama historia.

Dziś wlew oleju bardzo ciężko mi się otwierało, tak jak słoik solidnie zaciśnięty.

Ma ktoś jakiś pomysł? Olej wymieniam co 12000km.

 

 

:decayed:

ciesz sie ze tylko litr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem z ubytkiem oleju w audi a5 2013r w silniku cjcd 2.0 tdi 150KM, samochow mam od 6miesiecy zmienialem olej mialem stan na max i po okolo 1000km patrze a tu juz minimum to dolalem 0.5l i za parę dni dodałem jeszcze 0.5l xeramic caramiczna ochrona. I o ile dobrze pamiętam było chyba max a teraz zrobiłem 1200km I wyskoczyło mi żeby dolac oleju max 1l. Przebieg to 215400km nie widać żadnych wycieków silnik suchy turbina z tego co mi mechanik mowil to jest w porządku bo sprawdzał ją jak mi wyciągał dpf do prania wcześniej, wydech czysty nie kopci, więc co się dzieje z tym olejem aż tak by olej brał? Olej to motul xclean+ 5w30. Dodam jeszcze że dpf wypala mi się co 300km wcześniej przed praniem to już nawet co 60km.

Edytowane przez tompab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ten sam pacjent 136km. 317 tys km. Pobor oleju nagły 3/4 bagnetu na tysiac km. W najnizszym punkcie IC odrobina oleju i troche wody. (okres zimowy) wydaje mi sie ze moze sie skraplac. Jak wsadze palec w miejsce rurki wychodzacej z pokrywy zaworow od odmy, do rury od powietrza idacej do turba. To na palcu olej. Membranka w grzybku cała, aczkolwiek pofaldowana. (dziwne).

Pokrywa zdjeta bedzie płukana pod lekkim cisnieniem. Pokrywa ma orginalna uszczelke pod pokrywa z roku produkcji auta. Membranke z grzybka odmy mysle wymienic na taka z zestawu naprawczego z allegro. Chyba ze jak palcem sprawdzilem ze szczelna to zostawić. Turbo od strony zimnej kropla oleju, wydaje mi sie ze to kropla z odmy. Turbo od strony goracej tylko nalot brak oleju, brak mokrego nalotu. Wirnik ma lekkie tycie dygniecie osiowe (wzdlozne) ale tylko jak chwyce kombinerkami. W palcach nie rusza sie.  EGR troche zabrudzony ale bez tragedi, natomiast chlodniczka i jej kanaly dosc mocno ju zalepione jednak polowa drozna bede czyszcil. Sztanga plastykowa EGR nie pracuje rozruszam po moczeniu. Przepustnica czysciutka. Kolektor dolotowy (ssacy) zafajdany poniewaz ktos ta rurke od odmy zdazyl juz obrocic w strone kolektora (choc jak wyszedl nowy to byl w strone przepustnicy zdaje sie) chyba ze w poliftach z automatu kierowali ja w strone kolektora ssacego planuje wylot obrocic jednak w strone przepustnicy (co myslicie?). Podkladki pod wtryskami jak nowe, wtryski czyste, uszczelnienia na wtryskiwaczach ok. Silnik pod pokrywa zaworów czysciutki. Silnik zaczal pobierac olej nagle po wymianie oleju z płukanka. Wczesniej robilem plukanki i wymiany oleju co 10 000km nie zuzywal oleju w widoczny sposob na MMI. (Olej sprawdzany tez serwisowym bagnetem). Na zimnym silniku w zimne dni auto dymi bardziej niz inne auta stojace obok. Az dymy leca nad dach pojazdu. DPF sie wypala co 260km, wczesniej co 290-300km.

 

Ktoś ma pomysl co to moze byc? Ktos przerabial podobny przypadek?

 

Bede sprawdzal kompresje jak poczyszcze wszystkie podzespoly wyzej wymienione. Rozumiem ze jakby pekl pierscien lub cylinder byl zarysowany to to wyjdzie na pomierze cisnienia?

 

Test na C02 negatywny na postoju  i po ostrzejszej jezdzie.

Edytowane przez Sowa80
C02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...