Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 AFN] Turbina stoi - co dalej?


Arek8888

Rekomendowane odpowiedzi

Zrob poprostu logi.

Wezyki docinaj prawie na styk nie robiac zapasu i od razu wywal wezyki z egru jak go masz zaslepionego.poprawi to sile hamowania i da lepszy wynik dla nki...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobię, ale dopiero jak zrobię porządek ze wszystkim co potrafię. Właśnie znalazłem nieszczelność na jednym wężyku, wymieniłem na nowy ale to nic nie zmieniło, więc będę szukał dalej. EGRa nie mam zaślepionego, ale planuję go wyczyścić, aby był w pozycji zamkniętej i wtedy zaślepię jego wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zaslepki i go wywal.

Od razu wyczysc kolektor tj odkrec go i wypal nagar w srodku.

Tak samo z ostroznoscia wyczysc wloty do glowicy od strony dolotu.

Jak cos moge doradzic to wywal kolektor dolotowy i daj tego z awx.koszt max 150zl a auto bedzie lzej oddychalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wesz82 napisał:

Kup zaslepki i go wywal.

Od razu wyczysc kolektor tj odkrec go i wypal nagar w srodku.

Tak samo z ostroznoscia wyczysc wloty do glowicy od strony dolotu.

Jak cos moge doradzic to wywal kolektor dolotowy i daj tego z awx.koszt max 150zl a auto bedzie lzej oddychalo...

Cenna rada. A mógłbyś napisać czy ten kolektor z AWX pasuje do AFNa bez żadnych przeróbek? Mam na myśli, czy wszystkie mocowania są identyczne i wystarczy wyjąć jeden i włożyc drugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Jest p&p ale do niego musisz skolowac przejsciowke.

Jest gdzies temat o tym.

Poszzukaj jak nie znajdziesz to daj znac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn potrzebna jest flansza z redukcja aby dalo sie podlaczyc rure od dolotu bo w awx do kolekrors przykrecony jest egr z klapa gaszaca a, tobie jest potrzebna flannsza z rura 50mm

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ogarnąłem ten temat i już wiem o co chodzi :) dzięki za porady. A co do ewentualnej wymiany N75 to jakiej firmy szukać aby posłużyło i ile takie coś kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sobie odpowiedziałem na to pytanie :) Pierburg w sklepie w moim mieście ponad 3 stówki, a na alledrogo chińskie Pierburgi chodzą po 180 :D nie warto chyba sobie głowy zawracać tymi z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies na forum kolega doradzal jak potwierdzic dobra uzywke ze szrotu ktora mozna wyrwac za 20-30zl. Trzeba bylo miec trocje wezyka, kable i vacoumetr. Zdaje sie podpinali wezyk do vacumpompy dalej do n75 kory chcemy sprawdzic a za n75 podpiac vacoumetr i badac ile podcisnienia wychodzi po podaniu zasilania na piny n75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być dobry sposób, ale na początku będę próbował zreanimować swój, o ile okaże się uszkodzony. Właśnie zakupiłem wakuometr i sprawdziłem, że bezpośrednio na pompie vacum jest podciśnienie 0,9 bara. Natomiast na wężyku, który idzie od N75 do gruszki podczas 11BS jest 0,54 bara. Dodatkowo zauważyłem, że podczas 11BS sztanga turbo chodzi bardzo sprawnie. Nie wiem czy dochodzi do zderzaka, bo ciężko się wpatrzyć. Co myślicie o tych wynikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 11bs jest -0.85

Moze byc tak jak bylo u mnie ze gumka w zaworku miala dziurkę. Zwroc na to uwage gdy bedziesz ogladal wnetrznosci swojego zaworka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na vacum malo.kruciec nie lata?

Zamiast tej nk daj ta z egr i daj znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec siedzi sztywno. Zasadniczo uważam, że pompa vacum jest ok, wszędzie piszą że powinno być około 0,9 - 1,0 bara. Bardziej mnie zastanawia dlaczego na wyjściu z N75 na gruchę jest aż tak niskie ciśnienie. Postaram się podmienić N75 z N18, ale jest trochę ciężki dostęp i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostep spoko. Odkrecasz ten plastik co od pasa idzie do filtra i zaworek montowany jest na 2 nakretki na klucz 10. Mala grzechotka podejdziesz i malym plaskim chy a tez. Ta dolna nakretka jest denerwujaca tylko. Moze byc male tak jak w moim przypadku bylo ze gumka miala dziurke i, podcisnienie bylo male bo nie zasysalo tylko z gruszki ale i z drugiej strony membrany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno byc -1.

Usun wezyki z egr i zaslep wezyk.

Do tego jezeli nka slaba to bedzie taka wartosc.

Zrob logi a bedziesz wiedzial ocb.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, będę ogarniał to ale najpewniej w piątek bo będzie więcej czasu na weekend i kupię nowe wężyki. Widziałem też, że górna śruba od N75 jest ostro zardzewiała, pewnie trzeba szykować nowe śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Arek8888 napisał:

Właśnie zakupiłem wakuometr i sprawdziłem, że bezpośrednio na pompie vacum jest podciśnienie 0,9 bara.

A trzyma podciśnienie jak zgasisz auto? U mnie też niby podciśnienie było ok ale jak zgasiłem auto to spadało, jak zmieniłem na drugą sprawną nie spada podciśnienie a hamulce zrobiły się jak żyleta. Miałem też walnięty zaworek N75 i założyłem o nr. 1K0906627A tylko jest inna wtyczka ale wystarczy rozebrać wtyczkę i pasuje na piny a cena jest niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, robert 3024 napisał:

A trzyma podciśnienie jak zgasisz auto? U mnie też niby podciśnienie było ok ale jak zgasiłem auto to spadało, jak zmieniłem na drugą sprawną nie spada podciśnienie a hamulce zrobiły się jak żyleta. Miałem też walnięty zaworek N75 i założyłem o nr. 1K0906627A tylko jest inna wtyczka ale wystarczy rozebrać wtyczkę i pasuje na piny a cena jest niższa.

A widzisz, tego nie sprawdzałem. Dzięki za radę, dziś sprawdzę. Co do N75 to nadal nie wiem jak zdiagnozować jego usterkę. Tak poza tym, to grzebałem na naszym forum i w dziale silników 1.9 TDI dla A4 B6/B7 znalazłem podpięty temat o pomie vacum  i tam autor lukaszooo napisał: "Zdrowa pompa vacum powinna generować podciśnienie -0,8 -0,9 bara, na wyjściu na gruszkę turba powinno być idealnie -0,63bar (na tyle ustawia sie sztangę turba) Z własnego doświadczenia wiem ze moze byc -0,55 i turbo będzie pracowało prawidłowo, poniżej moze nie doładowywać." Nie wiem jak to się ma do mojego -0,54 na gruszce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa nka daje 0,75 jak masz 0,7 bedzie ok.ponizej tego szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc, wpiąłem się tak jak na zdjęciu poniżej i na biegu jałowym pokazuje stałą wartość -0,9 bara. Jak zgaszę silnik ciśnienie spada. Jak na uruchomionym silniku depnę hamulec tak szybko z 15 razy pod rząd to pedał robi się twardy. To oznacza nieszczelność?

 

VACUM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...