Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu chłodniczego / problem z ogrzewaniem


Maciej_87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Założyłem nowy temat, chociaż wątków podobnych na tym forum jest wiele. W jednym temacie chciałem jednak opisać swój konkretny przypadek i ewentualne rozwiązanie problemu. Problem pojawił się jakieś 2 lata temu (wiem długo zbierałem się z naprawą), a zaczęło się od powolnego ubywania płynu chłodniczego. Szybkie oględziny i brak widocznych wycieków... autko trafiło do mechanika (akurat wymieniałem olej i filtry). Moja sugestia dla mechanika to nagrzewnica, na co uzyskałem odpowiedź "to nie możliwe w audi, to 1 przypadek na 100tyś". Po "naprawie" mechanik stwierdził, że nie ma gwarancji ale to może być nagrzewnica bo reszta jest sprawna, a wycieków nie ma... Zrobił płukanie ale wymiany nagrzewnicy się nie podjął (za dużo roboty). Teraz śmieszna dygresja, na 8 warsztatów nikt nie chciał wymieniać nagrzewnicy...  

Dodatkowe objawy, poza ubywaniem płynu chłodniczego.

Zimą po stronie pasażera leci ciepłe powietrze natomiast po stronie kierowcy zimne. Sytuacja czasami zmienia się po długiej jeździe na wysokich obrotach (grzeje po stronie kierowcy).

Wiosna/Lato z wentylacji leci ciepłe/letnie powietrze na wysokich obrotach.

Zimą przy wyłączonej wentylacji szyby zaczynały parować. Gdy zostawiałem samochód na parkingu i wracałem do niego nad ranem to szyby były pozamarzane od środka.

Dziś szykuje się do wymiany nagrzewnicy, już nawet rozebrałem panel pod kierownicą i przy nagrzewnicy. Czytając jednak na spokojnie wszystkie wątki zastanawiam się czy wymiana nie jest zbyt pochopna ? Przecież dywaniki powinny być wilgotne albo chociaż kanały widoczne przy samej nagrzewnicy powinny wskazywać na jakiś wyciek... Dodam, że dzisiaj dolewam płynu chłodniczego średnio 0,5-1,5l na jakieś 100-150km. Gdy samochód stoi na parkingu, to płynu nie ubywa.

Do postu dodam zdjęcia i opis wymiany nagrzewnicy. Pytanie do Was czy może przed wymianą nie powinienem sprawdzić na wszelki wypadek innego elementu. 

Tak na szybko wymyśliłem sobie jeszcze, że przed wymianą złącze rurki od obiegu czynnika te które wchodzą do kabiny. Chce zamknąć obieg omijając nagrzewnicę. Jak nie będzie ubywało płynu to chyba potwierdzi to, że płyn ucieka przez nagrzewnicę...

Czekam na pomysły, ewentualne uwagi.

Pozdrawiam,

Maciej

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...