Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszczelki pod glowica w ASN - pytanie


Bedzial

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na dniach bede sie zabieral za wymiane uszczelki pod glowica w moim ASNie. Auto kupilem bardzo okazyjnie, bo na full wypasie za 15k, jedynym widocznym mankamentem byl polamany zderzak, ktory juz sobie naprawilem i wgniecione drzwi. Mimo to wiedzialem ze niebawem wyjdzie cos z silnikiem no i wyszlo. Na szczescie przewidzialem to i mam na to odlozone srodki jednak sprawa dotyczy czego innego. Bede sie zabieral za wymiane uszczelki pod glowica + wymiane rozrzadu (samochod mam od grudnia wiec wypadaloby go w koncu zmienic), przy okazji jak juz rozbieram silnik to wymienie panewki, przyjrze sie pompie czy nie zapchana bo mial epizody ze zapalala sie na chwile kontrolka od cisnienia oleju, uszczelniacze, obejrze zawory etc. Na koncie mam wymiane uszczelki w 1.9 TDI wiec z grubsza wiem co i jak, poza tym bedzie mi towarzyszyl bardziej doswiadczony kolega. Zeby nie bylo pytan skad mi przyszedl pomysl na wymiane uszczelki to napisze dlaczego: Ubywajacy plyn w duzych ilosciach (okolo 1l/1500km) + bialy dym z wydechu a wyciekow nie widac. Problem z wypadaniem zaplonow, duze cisnienie w zbiorniku wyrownawczym + zapach spalin wiec nie przychodzi mi do glowy inna przyczyna tych wszystkich dolegliwosci, oczywiscie co do wypadajacych zaplonow to cewki sa po akcji serwisowej i sa sprawne bo sprawdzalem podmieniajac, zrobilem test sond i katalizatorow i katalizatory rownierz kwalifikuja sie do wywalenia co rownierz bede robil. Kompresja wydaje sie byc ok bo mam srednio po 12 na prawie kazdym cylindrze, tylko na jednym mam ciut ponad 11. Rozrzad oprocz wymiany wymaga ustawienia bo wartosci sa rozjechane tj: 5, 12, 16, 8.

A glowne pytanie to czy jest mozliwosc zeby wykluczyc pekniecie bloku w inny sposob niz oddajac go do sprawdzenia? Bo to rownierz moze byc przyczyna tych objawow a jesli jest mozliwosc to chcialbym uniknac dodatkowej roboty i kosztow. Dodatkowo mam dylemat co do glowic, tzn czy glowice w benzyniakach trzeba planowac jak w dieslach? Jak szukalem uszczelek pod glowice to znalazlem tylko o jednej grubosci stad moje pytanie. A poza tym to mzoe ktos z doswaidczonych uzytkownikow ASNow ktory mial podobne przejscia cos doradzi czy podpowie, jak juz zabieram sie na grubo za ten samochod to chcialbym toz robic raz a porzadnie i nie chce o czegos przeoczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego głowice zawsze się planuje, żeby zniwelować krzywiznę powstałą na wskutek naprężeń.

Druga sprawa to przypuszczam, że masz pęknięty blok (rozwarstwiona tuleja od odlewu bloku zaraz pod uszczelką). Zdemontuj obie głowice, wyczyść sobie tuleje i po wnikliwych oględzinach będziesz widział smugi po płynie. Wtedy czeka Cię tulejowanie cylindrów, do których dostawał się płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam test na zawartość co2 będziesz miał pewność bez rozbierania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.04.2017 o 21:13, Kruk_89 napisał:

polecam test na zawartość co2 będziesz miał pewność bez rozbierania 

Ja juz mam pewnosc na 100% ze musze sciagac czapki i robic uszczelki bez testow. Pytalem o pare rzeczy podczas wymiany uszczelki.

 

Dnia 1.04.2017 o 22:21, dm88 napisał:

Kolego głowice zawsze się planuje, żeby zniwelować krzywiznę powstałą na wskutek naprężeń.

Druga sprawa to przypuszczam, że masz pęknięty blok (rozwarstwiona tuleja od odlewu bloku zaraz pod uszczelką). Zdemontuj obie głowice, wyczyść sobie tuleje i po wnikliwych oględzinach będziesz widział smugi po płynie. Wtedy czeka Cię tulejowanie cylindrów, do których dostawał się płyn.

Ok, dzieki za informacje. Jak bede sie za to zabieral to skrupulatnie sie temu przyjrze. A jest jakas szansa ze blok sie uchowal mimo duzych ubytkow plynu przy przebiegu 256 tys? Czy to juz jest raczej pewniak?

Edytowane przez Bedzial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewność na 100% to nigdy się nie ma. A wykluczyłeś np taką głupotę jak klima? bo może być taka ewentualność że np przez nie sprawną klime  masz ubytki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdemontujesz głowice to wtedy będziesz mógł cokolwiek określić.

Kolego Kruk_89 a co ma do tego klima??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2017 o 07:54, Bedzial napisał:

przyjrze sie pompie czy nie zapchana bo mial epizody ze zapalala sie na chwile kontrolka od cisnienia oleju

Zajrzeć nie zaszkodzi, acz w większości przypadków pomaga wymiana czujnika ciśnienia oleju na ORYGINAŁ Z ASO :hi:

I zalewanie go dobrym syntetykiem 5W40, np. Liqui Moly SHT 5W40

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie sama klima to nic ale może ubywać  przez nie sprawną nagrzewnice ojciec miał tak w Opelu Zfireu tylko wtedy autko parowało mu od środka i dywanik pasażera był ciągle mokry 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też polecam test na zawartość CO2. Kilkanaście złotych a będziesz mieć pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje jeszcze opcja, że płyn z olejem miesza się w chłodniczce oleju... przed pruciem silnika warto by było sprawdzić/podmienić ten element :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dostaje się do cylindra to jak może mieszać się z olejem? Chłodniczka oleju odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz w trakcie roboty, z racji braku czasu samochod robie na raty a narazie jezdze swoja stara B5. Zadne testy na zawartosc spalin nie byly mi potrzebne, widzialem po oparach z rury i po stanie swiec ze pije wode, ponadto pod autem 0 sladow ani na wezach. Robilem juz uszczelke pod glowica z tego samego powodu w swojej B5 i tutaj mialem identyczne objawy stad mialem pewnosc. Glowice juz wyrwalem z silnika, i tak jak mowilem na 6 cylindrow do 4 lala sie woda, blok na szczescie jest w jednym kawalku wiec kamien z serca. Po swietach odbiore glowice z planowania i zaczne skladac samochod. Silnikowi przyda sie maly remoncik bo olej saczyl sie z prawie kazdej uszczelki, uszczelka od dekli zwulkanizowala sie i zamienila sie w plastik i nie uszczelniala porawie w ogole, olej mialem nawet w kanalach na swiece, wymienie wszystkie uszczelki i uszczelnaicze jakie tam sa + wymienie panewki. Silnik jezdzil na castrolu wiec wole je wymienic. W trakcie demontazu nasunelo mi sie pare nastepnych pytan: uzylem blokad i zablokowalem rozrzad, ale w/g znakow wygladalo na to ze byl przestawiony. Narazie wszystko jest zablokowane na starym ustawieniu ale wyglada na to ze trzeba bedzie rozrzad ustawic od nowa a wiec pytanie brzmi, czy jak ustawie wal na 0 w/g znaku i zablokuje glowice blokadami w takim samym ustawieniu jak byla wczesniej to czy to wystarczy czy jeszcze cos pominalem? Po drugie jak dokladnie wyglada proces regulowania wariatorow, w necie nie moge znalesc kompletnej informacji tylko jakies szczatkowe info z poradnikow z wymiany rozrzadu ktore malo mowia. Czy robi sie to juz na zmontowanym silniku z zalozonym paskiem? Mam specjalna nasadke zeby obrocic wariator tylko pytanie jak DOKLADNIE to zrobic.

Edytowane przez Bedzial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdokładniej będzie, jak zablokujesz wał przez zaślepkę w bloku. Ostatecznie może obejść się bez blokady, jak dokładnie ustawisz punkt blokady wału na środku otworu zaślepki blokady w bloku. Ustawienie wału na punkt w obudowie rozrządu nie jest dokładne.

Wałki blokujesz przyrządem w obu głowicach. Luzujesz śruby wariatorów. Wariatory z tego co pamiętam zewnętrzne przekręcasz specjalną nasadką w prawo momentem 10Nm. Montujesz pasek i napinasz go najpierw rolką mimośrodową maksymalnie, następnie odbezpieczasz hydrauliczny napinacz i napinasz pasek (imbus 8) z momentem 25Nm, wariatory dokręcasz momentem 110Nm. Demontujesz blokady i obracasz wałem kilka obrotów, następnie ponownie skontroluj montaż blokad i ustawienie wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 110Nm to osobiste know-how związane z tym motorem? Wg. instrukcji jest 100Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.05.2017 o 22:17, dm88 napisał:

Najdokładniej będzie, jak zablokujesz wał przez zaślepkę w bloku. Ostatecznie może obejść się bez blokady, jak dokładnie ustawisz punkt blokady wału na środku otworu zaślepki blokady w bloku. Ustawienie wału na punkt w obudowie rozrządu nie jest dokładne.

Wałki blokujesz przyrządem w obu głowicach. Luzujesz śruby wariatorów. Wariatory z tego co pamiętam zewnętrzne przekręcasz specjalną nasadką w prawo momentem 10Nm. Montujesz pasek i napinasz go najpierw rolką mimośrodową maksymalnie, następnie odbezpieczasz hydrauliczny napinacz i napinasz pasek (imbus 8) z momentem 25Nm, wariatory dokręcasz momentem 110Nm. Demontujesz blokady i obracasz wałem kilka obrotów, następnie ponownie skontroluj montaż blokad i ustawienie wału.

Mam blokady wiec jak najbardziej ich uzyje. Dzieki za dokladna odpowiedz, tak sie sklada ze w miedzyczasie udalo mi sie tez znalesc procedure serwisowa razem z momentmai dokrecania i faktycznie wszystko jest tak jak napisales. Powiedz mi tylko jeszcze czy wykonanie wszystkiego krok po kroku tak jak opisales gwarantuje mi wartosci 0,0,0,0 w grupie 93? Czy po zamontowaniu rozrzadu trzeba jeszcze cos dostrajac? Jesli tak to co dokladnie, bo wyglada na to zetylko zewnetrze wariatory mozna w ogole przestawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie i nie tylko tak robiłem wg procedury z serwisu i jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca idzie powoli ze wzgledu na brak czasu ale do przodu. Wszystkie uszczelniacze powymieniane, dobrze ze zdecydowalem sie wymieniac tez panewki bo ich stan byl przerazajacy jak z reszta ogolny obraz syfu po wieloletnim stosowaniu castrola. Potrzebuje jeszcze jednej informacji, a mianowicie z jakim momentem dokrecic srube walu korbowego trzymajaca kolko zebate?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem na etapie składana kolejnego ASNa :) Póki co układ korbowo-tłokowy, ale wszystko mam wymyte więc jakoś idzie. 
Co do koła zębatego 200Nm + 180 stopni. Ale ja dokręcam mocnym kluczem pneumatycznym i jest OK. Nie zapomnij o podkładce diamentowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dm88 napisał:

Ja właśnie jestem na etapie składana kolejnego ASNa :) Póki co układ korbowo-tłokowy, ale wszystko mam wymyte więc jakoś idzie. 
Co do koła zębatego 200Nm + 180 stopni. Ale ja dokręcam mocnym kluczem pneumatycznym i jest OK. Nie zapomnij o podkładce diamentowej.

Powiedz kolego czy dużo szlamu/przepracowanego oleju/ siedziało w środku? Jaki przebieg na szafie? I w jakim trybie był silnik serwisowany - Long Life czy coroczny/15tys.?

Z ciekawości pytam... :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co teraz składam nawet w miarę czysty był. Olej 5w30 wymiana max co 15000km, przebieg 170000km (oryginalny). Na fotach widać że nawet po umyciu nie został brązowy nalot który ciężko wymyć.

DSC_2174.JPG

DSC_2177.JPG

DSC_2178.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...