Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszczelki pod glowica w ASN - pytanie


Bedzial

Rekomendowane odpowiedzi

Ja od siebie dodam ze moj z przelotem 265kkm, poprzedni wlasciciel lal olej zwykly na krotkie interwaly wiec sadze ze wymiana co 12-15kkm byla. Silnik mial wiecej syfu niz moj poprzedni 1.9 tdi z przelotem okolo 500kkm, szlam okropny a na dnie miski bagno, zalalem motula zaraz po zakupie i jak zlewalem go potem przy robieniu silnika po okolo 5-6kkm to byl czarny jak w dieslu. Az mi lepiej na sercu ze zdecydowalem sie caly silnik robic zaraz po zakupie bo podejrzewam ze nie pochodzilby dlugo, a panewki wolaly o pomste do nieba. Zabawa kosztowala 3500zl ale mam motorownie ogarnieta na lata.

 

Edytowane przez Bedzial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po pracy. Wszystko odbylo sie bez problemow, silnik ladnie zapalil. Nic nie cieknie, nic sie nie dzieje. Skontroluje teraz w trakcie eksploatacji ile ubywa oleju/plynu aczkolwiek mysle ze plynu nie powinno w ogole a oleju nie wiecej jak 1l do wymiany za 12 tys. Na dniach posprawdzam jeszcze kompresje i zaleje ceramizer. Jedyne co nie wyszlo jak chcialem to ulozenie fazatorow tzn 1/4/7/4 .  Nie wiem teraz czy zwalic to na slabe blokady czy zuzyte fazatory ale poki co silnik pracuje elegancko, nie wypadaja zaplony, moc ma, nie kopci juz na bialo jak przed robota. Za bardzo tez go nie chce deptac narazie poki sie wszystko nie ulozy i nie nasmaruje prawidlowo ale sprawia wrazenie zdrowego silnika, az milo bylo posluchac silnika, no i czlowiek wie czym jezdzi. Zmodyfikowalem rownierz odme tzn wywalilem te sztywne kruszace sie gowniane plastikowe przewody i zamontowalem normalnego weza olejoodpornego, planowalem rownierz wyciac katalizatory ale po rozebraniu silnika i ich dokladnej inspekcji wyglada na to ze katalizatory i sondy lambda wygladaja jakby z max 2 lata temu ktos zakladal nowe, w dodatku ori. Po zmontowaniu silnika ich test wyszedl pozytywnie wiec poki co nie ma co wycinac katow skoro sa nowe i banglaja. Generalnie polecam kazdemu kto chce sie zwiazac ze swoim AFNem na przynajmniej pare lat, i nie bac sie rozrzadu bo jak kupi sie badz pozyczy blokady i uzywa sie kluczy dynamometrycznych oraz stosuje sie odpowiednie momenty i procedure serwisowa to jest to jeden z latwiejszych rozrzadow z jakimi mialem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bedzial napisał:

Zmodyfikowalem rownierz odme tzn wywalilem te sztywne kruszace sie gowniane plastikowe przewody i zamontowalem normalnego weza olejoodpornego

Rozbierz też tę okrągłą puchę (zawór PVC) i sprawdź czy membrana w niej jest jeszcze cała... :hi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.05.2017 o 22:45, Bedzial napisał:

Generalnie polecam kazdemu kto chce sie zwiazac ze swoim AFNem na przynajmniej pare lat, i nie bac sie rozrzadu bo jak kupi sie badz

To  literówka czy piszesz o innym silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Robero321 napisał:

To  literówka czy piszesz o innym silniku ?

Literowka, mialem AFNa 4 lata i stad te nawyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.05.2017 o 22:45, Bedzial napisał:

Jestem juz po pracy. Wszystko odbylo sie bez problemow, silnik ladnie zapalil. Nic nie cieknie, nic sie nie dzieje. Skontroluje teraz w trakcie eksploatacji ile ubywa oleju/plynu aczkolwiek mysle ze plynu nie powinno w ogole a oleju nie wiecej jak 1l do wymiany za 12 tys. Na dniach posprawdzam jeszcze kompresje i zaleje ceramizer.

Polecam Liqui Moly Ceratec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za odkopanie kotleta ale generalnie takich tematów jest strasznie mało w sieci, nie bijcie :)

 

Rozumiem że autor tematu działał w 17tym roku przy silniku ale powiesz czy wymieniałeś panewki korbowodowe czy główne, które tak były zużyte ?

Generalnie wymieniałeś też pierścienie tłokowe? Jakie momenty stosowałeś do śrub. Pytam bo zabieram się za kompletny demontaż mojego ASN'a łącznie z wyciągnięciem tłoków i wym.pierścieni przy jednej robocie (uszczelka pod głowicą + nowy rozrząd) a i tak będę targał motor z budy. Bd działał sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...