Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Panowie Pomocy ! AFN Stracił moc , mocne drgania , raz zgaszony juz nie odpalił


Kudyś

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje pomocy przy diagnozie usterki : 

Mianowicie , po kompleksowym przeczyszczeniu układu Dolotowego , turbo , intercooler , EGR , itp został wymieniona pokrywa zaworów wraz z uszczelkami , ogolnie silnik bym,  czyszczony i przygotowany do chipu 
Autem pojezdziłem tydzień nie dajac jakos mocno po garach .  Przyszła pora na dłuzszą podróz , wiec postanowiłem troche przegonic Audi . Przy 200 km/h nagle straciła moc , z tyłu biało/niebieska chmura , cała buda zaczeła drgac , temp. oleju skoczyła do okolic 120 C zjechałem na pas awaryjny , zgasiłem silnik , później juz nie chciała odpalic . :( Dodam ze silnik był obżygany od strony grodzi . 

Pomożcie zdiagnozowac usterke , juz sie nasłuchałem ( uszczelka , turbo , pęknieta głowica i inne ) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci pusci uszczelka to raczej nie obsamruje olejem nic z zewnatrz.

Mierzenie komprechy plus oblukanie czy wirnik siedzi w turbo.

Ale gotuj sie na  najgorsze....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wirnik , ledwo sie obraca , i teraz pytanie , za tarte ? nie dostawało oleju ? a co za tym idzie reszta też czy turbo sie rozsypało ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A caly jest?

Odkrec i zobacz jak jest od strony goracej i czy nie ma tam oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak , turbo wyciagniete wirniki całe płynnie sie obracaja tylko ( jak by pracowała na sucho przez chwile ) . 
AFN juz wyciagniety - którys z wtrysków musiał lac i najprawdopodobniej jeden z tłoków dostał po d*pie . 
Plan jest taki :
Chce przepiąć cały osprzet ze skonczonego AFN z A4 do zdrowego 1Z  z Seata Leona . 
Łapy siolnika z AFN nie pasują , to samo z pompą wody . 

Ktoś z was robił moze taki zabieg ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładałem raz 1.9 tdi 1Z z a4 b5 do transportera t4, w bloku były nadlewy na łapy do poprzecznego i wystarczyło nawiercić i nagwintować otwory. Praca marzeń to to nie była, człowiek, który to robił narzucał się zaklęć, ale ogólnie się da. W drugą stronę poprzeczny-wzdłużny powinno być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak jest, przy takiej przekładce trzeba zwracac uwage na miske i smoka bo np w transporterze ejst inaczej pochylny silnik i jest inny smok i miska i moze dojsc do sytuacji ze przy innym pochyleniu smok nie bedzie w najniższym położeniu i moze przestac ciągnąć olej jest bedzie go mało, oraz na zakretachitp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze , a łapy od poprzecznego nie podejdą ? no i pytanie co z pompą wody ? bo generalnie idealnie w miejscu gdzie ma podejsc pompa Wody z AFN na bloku silnika 1z wychodzi gwint na pompe z 1z ;/ i jak sie ma zamiana pomp wody jesli chodzi o to ? czym sie różni pompa wody z AFN a z 1z ? rozumiem ze bez nawiercania gwintu w blok raczej nie da rady ? 

Mam mozliwosc wrzucenia spowrotem innego AFN , przezbroic go bedzie gotowy tylko miałem pewny motor 1z i wiem w jakim był stanie wiec teraz juz troche zgłupiałem , bawili byscie sie z wrzuceniem pewnego 1z ? czy zostali byscie przy AFN ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to pierdzielił jakieś przerzucanie itd. Zobacz dokładnie co się w twoim stało, być może blok jeszcze będzie git. Wymienić tłok i jeździć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem juz cały słupek od B5 AFN przełoze osprzet i powinno chulac a ze troche mnie poniosła wyobraźnia , wyrwałem od kumpla pompe 11 ^^ , wtryski do wymiany bo przyczyna był jeden z wtrysków który lał , wiec wjezdzaja 0,230 , intercooler z 2,5 TDI chociaz znajomy mówił łatwiej bedzie dołozyc drugi taki jak jest fabrycznie , i suszara ARL - BRD , korekta programu i zobaczymy 

Po sciągnieciu głowicy potwierdziła sie teza ;/ podsyłam foty : 

 

1.jpg

7.jpg

5.jpg

Edytowane przez Kudyś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wsadzisz ten fmic  z 2,5 to daj jakis opis tego.

To fura dostanie nowe zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria/dzwon podstawa tuningu ;)

Dobrze sie sie stresujesz i idziesz w dobrym kierunku. Podpinam sie pod foty z montazu ic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zmieniła sie koncepcja :D 

AFN odszedł w niepamiec a pare gratów do niego zostało moze któryś z was chciał by cos ? 

Została mi Pompa 11 w bardzo dobrym stanie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...