Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak zadziała automatyczny hamulec ręczny, gdy podczas jazdy go zaciągnięmy?


wkowal10

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie- jak w tytule. Jak zadziała automatyczny hamulec ręczny, gdy podczas jazdy go zaciągnięmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys przy malej predkosci wcislem i zablokowalo mi przednie kolo.lepiej nie ryzykowac:kox:

Edytowane przez firefighter79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakim cudem zablokowało Ci przednie koła :o

Działa prawie jak zwykły ręczny - trzeba przytrzymać przycisk i wtedy hamują tylne koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś czytałem, że podczas jazdy ręczny powinien działać jako hamulec awaryjny - normalne hamowanie wszystkimi kołami

//edit: a tak, w instrukcji ;)

hamul.jpg

Edytowane przez Vis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, komoornik napisał:

Ciekawe jakim cudem zablokowało Ci przednie koła :o

Działa prawie jak zwykły ręczny - trzeba przytrzymać przycisk i wtedy hamują tylne koła.

A byc moze mi sie tylko tak wydawało...niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Vis napisał:

gdzieś czytałem, że podczas jazdy ręczny powinien działać jako hamulec awaryjny - normalne hamowanie wszystkimi kołami

//edit: a tak, w instrukcji ;)

hamul.jpg


Próbowałem, efektem jest "wciśnięty" hamulec w podłogę, awaryjne światła i tym podobne sprawy. Też mnie ciekawiło co się stanie jak np pasażer wciśnie ten przycisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne.

Raz testowałem z prędkością około 15 km/h i na pewno nie była to pełna siła, miałem wrażenie że tylko tył hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, komoornik napisał:

Dziwne.

Raz testowałem z prędkością około 15 km/h i na pewno nie była to pełna siła, miałem wrażenie że tylko tył hamuje.

Przy małych prędkościach faktycznie jest takie wrażenie, szczególnie jak już się wyhamowuje i w toczącym samochodzie się zaciągnie hamulec, to czuć że tylko tył się blokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wyżej napisano - wszystkie koła hamują. Nie jest tak jakby wcisnęło się hamulec w podłogę, ale siła hamowania w miarę płynnie rośnie, dlatego szarpnięcie guziora tylko delikatnie przyhamuje samochód. Nie ma co się bać, a warto wiedzieć jak auto się zachowa w potrzebie hamowania awaryjnego tym sposobem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Vis napisał:

gdzieś czytałem, że podczas jazdy ręczny powinien działać jako hamulec awaryjny - normalne hamowanie wszystkimi kołami

//edit: a tak, w instrukcji ;)

 

Dzięki za te informacje, bo nawet nie miałem o tym zielonego pojęcia. Dobrze to wiedzieć w przypadku awaryjnym. Nigdy nic nie wiadomo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję tak hamować z 200km/h,  niesamowite  wrażenia :kox::kox::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Dev napisał:

Miałem okazję tak hamować z 200km/h,  niesamowite  wrażenia :kox::kox::kox:

Dentysta pewno zadowolony z zarobku :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie koła blokują się np. w Passacie. W Audi jak zaciąga się hamulec awaryjny (na postoju) to ja tylko słyszę z tyłu silniczek od zaciągania. Ale sprawdziłem teraz w instrukcji od b9 i jest dokładnie tak samo jak kolega przytaczał - hamują wszystkie 4 koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż z ciekawości przetestowałem i efekt jest taki jakbym uderzył w hamulec nogą na maxa. Jakby komuś pedał odpadł to zawsze można się uratować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy hamowaniu awaryjnym silniczki nie działają,  ciśnienie w układzie wytwarzają zawory ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dev napisał:

Przy hamowaniu awaryjnym silniczki nie działają,  ciśnienie w układzie wytwarzają zawory ABS

No i to by było logiczne. Postojowy tylko tył (słychać silniczki), a w czasie jazdy, przy awaryjnym, zawory abs-u hamują wszystkie 4 koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev, to masz niezły reflex jak się przy nagłym hamowaniu z 200 złapałes za przycisk, a nie max hamulec w podłogę. Szacunek

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak hamowales z 200 to wszystkie koła równo hamowaly? Jak potem tarcze po takiej akcji? Rozumiem, że lepiej wymienić 4 tarcze niż pół przodu, ale jestem ciekaw. Ł

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Was hamuje narastająco? Ja przy 60km/h próbowałem "zaciągnąć" ręczny to musiałem go ciągle trzymać żeby hamowało i od razu na maxa hamowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...