Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bujanie samochodem podczas jazdy


roba4b6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z bujaniem samochodu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni/muldach. Pacjent A4 B6 z zawieszeniem 1BE. Wymieniłem już amortyzatory P/T z odbojami, wahacze przód, łączniki stabilizatora P/T oraz gumy mocujące stabilizatory P/T. Po tych wymianach dalej buda się buja, coś jak by było miękkie. Myślałem że pomoże wymiana stabilizatora z tyłu na grubszy. Założyłem z RS4 22 mm i auto trochę usztywniło, ale bujanie w ogóle się nie zmniejszyło. Wydaje mi się, że jest to związane z tylnym zawieszeniem. Co może być przyczyną. Z tyłu zostały stare tylko tuleje sanek i wahacze. Aha przy wymianie amortyzatorów zostały stare gumy mocujące z góry amortyzatora. Według was na bujanie bardziej mają wpływ zużyte tuleje sanek czy wahacze. Na stacji diagnostycznej nic nie znaleźli.

Pozdrawiam i z góry serdeczne dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam zawieszenie 1 BE i mam wrazenie ze moj tył na studzienkach kanalizacyjnych i innych wybojach ucieka jak gdyby na bok, rowniez przy wiekszym łuku mam takie same wrazenie i tez nie mam pojecia.  Wielu mowilo mi, aby zrobic geometrie kół, moze i u Ciebie jest z tym problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie sobie geometrie z tyłu. Jak będzie zła zbierzność to tak jest. Mialem podobny przypadek na zapiaszczonym łuku drogi tyl auta dziwnie zaczynał sie kołysać. Po zbierznosci jechal jak po sznurku.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometrie już robiłem. Podobno jest ok. Tylko że wyraźnie czuje jak by jakieś elementy za miękkie były. Myślę o wymianie tulei sanek. Zużyte wahacze chyba nie maja wpływu na bujanie. Co o tym myślicie?

Dodatkowo czuje bardziej nierówności drogi pochodzące z tyłu samochodu, wyczuwalne podczas siedzenia na fotelu.

Edytowane przez roba4b6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień sprężyny i amorki.

Sprężyny lubią pękać lub po prostu zużyć się. I będziesz miał spokój.

Co do geometrii ja zmieniając z 1ba na 1be miałem półtora centymetrów różnic między prawidłowo ustawionymi kołami.

A wymieniał sprężyny, amorki i stabilizatory wszystko na raz.

Druga sprawa jeśli przechodzi się z ba na be i da za twarde sprężyny na tył też będzie podany efekt bujania.

 

From z3

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie mam zawieszenie 1be. W lutym zmienialem amortyzatory na nowe i sprezyny byly ok. A stabilizator z tylu wymienilem z 18mm na 22 mm i efekt bujania dalej wystepuje. Juz nie wiem z ktorej strony ugryźc ten problem.

Edytowane przez roba4b6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myślałeś o oponach? U mnie tez bujało i problemem były opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 1BE z tyłu nowe amorki i sprężyny . Zawias w dobrym stanie. Przód na przeglądzie wypadł ładnie, ale amorki mają już swoje lata i powiem Ci też mam delikatne bujanie. Auto dość mocno się przechyla . Opony 16 Dunlop. Myślę, że po prostu takie jest zawieszenie. Kompromis między komfortem, a sportem.

Jedyne co mi przychodzi  do  glowy to przejedź się inna i porównaj . Mi odpowiada takie zawieszenie, choć jak wsiadłem w BMW to ..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory mam nowe i opony też. Podjadę jeszcze raz sprawdzić porządnie geometrie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem z czymś bardzo podobnym, a mianowicie na dołach koleinach samochód nosiło na lewo i prawo, było też czuć, że trochę buja samochodem, na równej drodze jechał jak po sznurku. Byłem na diagnostyce i nic diagnosta mówił, że wszystko jest dobrze.  Zmieniłem zawieszenie z przodu, ustawienie zbieżności- nie pomogło. Od szwagra dowiedziałem się że w opoltransie mają promocje na badanie geometrii za 1 pln bo kupili nową maszynkę. Pojechałem okazało się że lewe tylne koło za dużo jest odchylone w lewo (na zewnątrz samochodu). Wróciłem do domu zdjąłem koło i nie było nic niepokojącego widać, w górnym wahaczu gumy wydawały się na ponadrywane, postanowiłem więc zmienić tulejki na tym wahaczu z lewej i prawej strony. Po wymianie inna jazda nie ważne równa droga, doły, koleiny samochód jedzie jak po sznurku, a nawet nie byłem po tym zabiegu na ustawieniu geometrii (trzeba wyjąc śruby od regulacji pochylenia koła).  Radzę więc to sprawdzić koszt naprawdę niewielki i nie potrzebnie "chyba" zawieszenie z przodu robiłem, a myślałem że mogą to być amory bo przód mam 80% + a tyl już się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tass napisał:

Walczyłem z czymś bardzo podobnym, a mianowicie na dołach koleinach samochód nosiło na lewo i prawo, było też czuć, że trochę buja samochodem, na równej drodze jechał jak po sznurku. Byłem na diagnostyce i nic diagnosta mówił, że wszystko jest dobrze.  Zmieniłem zawieszenie z przodu, ustawienie zbieżności- nie pomogło. Od szwagra dowiedziałem się że w opoltransie mają promocje na badanie geometrii za 1 pln bo kupili nową maszynkę. Pojechałem okazało się że lewe tylne koło za dużo jest odchylone w lewo (na zewnątrz samochodu). Wróciłem do domu zdjąłem koło i nie było nic niepokojącego widać, w górnym wahaczu gumy wydawały się na ponadrywane, postanowiłem więc zmienić tulejki na tym wahaczu z lewej i prawej strony. Po wymianie inna jazda nie ważne równa droga, doły, koleiny samochód jedzie jak po sznurku, a nawet nie byłem po tym zabiegu na ustawieniu geometrii (trzeba wyjąc śruby od regulacji pochylenia koła).  Radzę więc to sprawdzić koszt naprawdę niewielki i nie potrzebnie "chyba" zawieszenie z przodu robiłem, a myślałem że mogą to być amory bo przód mam 80% + a tyl już się kończy.

Górny wahacz to ten o nr ADAB-007?

51VbWi5Xb5L.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Pomogła wymiana tuleji wahaczy poprzecznych z tyłu i porządne ustawienie geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które wg rysunku?

U mnie problem jest taki że jak robię test łosia to ewidentnie czuję że tył reaguje na szarpnięcie kierownicą później niż przód. Jeżeli przy większej prędkości zaczynam trochę machać kierownicą, auto nie traci przyczepności ale ESP potrafi się załączyć.

Czy podobnie było u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z w/w rysunku tuleje ADAB-007.

U mnie na poprzecznych nierównościach auto się bujało, jakby amortyzatory nie tłumiły przechyłów bocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie to samo buja autem.

Byłem na sprawdzeniu zawieszenia.

Niby wszystko jest dobrze, a buja.

Tuleje w takim stanie: 

20190911_123234.jpg

20190911_123246.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Langista napisał:

Widać, że są już całe spraciałe.

No właśnie A byłem teraz w serwisie sprawdzić i wszystko  jest Ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...