Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej?


Przemie93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Pare dni temu stałem się posiadaczem a4b5. Nadeszła pora na przygotowanie samochodu do eksploatacji lecz po podniesieniu maski zauważyłem nalepkę, że używany był w tym samochodzie olej typu long life. Słyszałem wiele złego na temat tego oleju wiec zdecydowanie chciałbym korzystać z tradycyjnego oleju lecz nie mam pojęcia, jaki powinienem użyć. Samochód jest z roku 1999 oraz ma przejechane 224k km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojej B5 leje 5w30. Taki miałem zamiar lać i taki polecił mi po konsultacji mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Rumaq napisał:

Do swojej B5 leje 5w30. Taki miałem zamiar lać i taki polecił mi po konsultacji mechanik.

A jaki przebieg czy za duzej roznicy to nie zrobi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję 5w-40 synthoil high tech, przebieg 250 000

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40 zabija napinacze łańcuchów w 30v na dłuższą metę, stara 12v może sobie jeździć na takim... wg mnie optymalny 5w40, 5w30 troszke za słaba specyfikacja dla wyższych temperatur pracy- a te V6 mają ciepło pod maską B5 bo miejsca tam niewiele ;)  A ja w swoich mam 5w50, aktualnie w obu Valvoline VR1, bo sporo jeżdżą po mieście i czasem widzą górny zakres obrotów, więc olej musi dawać radę ;)

P.S.

Jeszcze jedno, PRZEBIEG NIE ROBI RÓŻNICY. Lejesz taki olej jaki ma być wg specyfikacji i warunków pracy, nie ma czegoś takiego jak lanie gęstszych "bo przebiegu duży". I nieszczególnie interesuje mnie to jeśli ktoś tu zaraz zacznie kłótnie na ten temat, więc odpuśćcie sobie jakby co :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejszy właściciel, jak dobrze pamiętam, lał 10w40. Zrobiłem płukanie i zmieniłem na 5w40, z ważniejszych zmian które mnie niepokoją to gdy silnik się rozgrzeje olej dostaje ponad 100°C, co nie wiem dlaczego ma wpływ na skrzynię - tiptronic. Zaczyna jechać bardziej agresywnie - przeciągać biegi, wcześniej redukować.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalałem motula sport 5w50 i jestem zadowolony póki co, temperatury przy autostradowym upalaniu w obecnych temperaturach nie przekroczyły 105*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku używam castrol magnatec 10w40 a3/b4 i jestem zadowolony a samochód jest mocno katowany przeze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po płukance leje Liqui Moly 5w-40 jestem bardzo miło zaskoczony praktycznym brakiem zużycia oleju :) (silnik po uszczelnieniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przepraszam, że odgrzewam starego kotleta.
Kupiłem A4 B5 2.8 jak w moim profilu.
Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że jest tam wlany Venol 15W40. On lał taki olej od ok 4lat, od kiedy był właścicielem tego auta. Aktualny przebieg tego auta wg wskazania na cyferblacie to 325tyś. km. Czy zmieniać olej na półsyntetyk lub syntetyk? Czy zostawić minerał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, elmer35 napisał:

Witam

Przepraszam, że odgrzewam starego kotleta.
Kupiłem A4 B5 2.8 jak w moim profilu.
Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że jest tam wlany Venol 15W40. On lał taki olej od ok 4lat, od kiedy był właścicielem tego auta. Aktualny przebieg tego auta wg wskazania na cyferblacie to 325tyś. km. Czy zmieniać olej na półsyntetyk lub syntetyk? Czy zostawić minerał ?

5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dev napisał:

5w40

Nie dodałeś, że po 4 latach na tanim mineralu może być różnie z tym silnikiem po takiej przesiadce, spodziewałbym się koncertu na 30 szklanek i 2 napinacze łańcucha, przynajmniej przez jakiś czas ;) dobrze by było zrobić płukanke i ja bym się też pokusił o sprawdzenie ciśnienia oleju na tym właściwym, dla świętego spokoju.

Wracając do tematu- 343tys na blacie (znając życie domyślnie nawet więcej) i 5w50 bez problemu w mojej b5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wojtek_lbn napisał:

Nie dodałeś, że po 4 latach na tanim mineralu może być różnie z tym silnikiem po takiej przesiadce, spodziewałbym się koncertu na 30 szklanek i 2 napinacze łańcucha, przynajmniej przez jakiś czas ;) dobrze by było zrobić płukanke i ja bym się też pokusił o sprawdzenie ciśnienia oleju na tym właściwym, dla świętego spokoju.

Wracając do tematu- 343tys na blacie (znając życie domyślnie nawet więcej) i 5w50 bez problemu w mojej b5.

nic nie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, elmer35 napisał:

Czy po zmianie oleju z minerału na syntetyk robić płukankę ?

jak uwazasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, w weekend biorę się za wymianę rozrządu wraz z pompą wody i termostatem. Przy okazji uszczelnienie deklów, bo podciekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, elmer35 napisał:

No nic, w weekend biorę się za wymianę rozrządu wraz z pompą wody i termostatem. Przy okazji uszczelnienie deklów, bo podciekają.

blokady masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dziś odebrałem z paczkomatu:

 

blokada ALG audi 2.8 V6.jpg

Edytowane przez elmer35
Dodanie grafiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...