Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ciśnienie oleju na rozgrzanym ALT


kamrat85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem dotyczy zapalającej się kontrolki ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku. Gdy obroty spadną poniżej 2000 obrotów kontrolka się zapala, gdy osiągniemy obroty powyżej 2000 kontrolka znika. Ostatnio wymieniony był czujnik ciśnienia i nic to nie pomogło. Przy mierzeniu wartości ciśnienia na zimnym jest ciśnienie a na rozgrzanym silniku ciśnienie równe zeru. Co może być przyczyną? zapchany smok? pompa oleju? Auto jeździ na oleju LM 5w40, wcześniej zalany był Motul 5 w 40, przed Motulem był Shell 5w30. Potem płukanka, zmiana oleju i pojawił się problem zapalającej się kontrolki. Filtr Oleju Mann. Silnik pracuje równo, nie ma odczuwalnego spadku mocy. Czasem słychać jak coś rzęzi w przedziale obrotów 2500-2700 ( jakby łańcuch - może ten od pompy oleju) ? Ma ktoś jakieś pomysły lub podobny problem który rozwiązał.

Komputer pokazuje 3 błędy 16804,17927,17534 ( katalizator, uboga mieszanka i coś z wałkiem ssącym ). Proszę o pomoc, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że po płukance strupy nagaru przytkaly smok pompy. Nie ma ciśnienia więc i nastawnik zmiennych faz zgłasza błąd. Miskę musisz zrzucić tak czy siak

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uboga mieszanka zobacz może gruche podcisnienia przy kolektorze ssącym może dzwignia ulamana, na rozgrzanym silniku jak masz takie ciśnienie może smok przytkany w misce albo pompa oleju do wymiany ja miałem tak ale u mnie czujnik był h....wy a ciśnienie jak sprawdziłem to prawie 3bar może nawet trochę więcej.olej dawno zmieniłeś i jaki

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozgrzanym oleju ciśnienie 3 bar? To niedobrze

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myśle że może to po płukance... tylko się zastanawiam czemu nie krzyczy odrazu po odpaleniu...co do ubogiej mieszanki to fakt miałem pęknięta membranę ale udało mi sie kupić nowy zamiennik i gruszka jest Ok , mam lekko dziurawy tłumik i być moze stad ten błąd. Auto postawiłem do mechanika i zobaczymy co wyniknie, mam tylko pytanie czy to prawda że aby zdjąć miskę w Altku to trzeba zdjąć całe zawieszenie? A czy może być tak ze ten błąd nastawnika, zaworu wysokiego ciśnienia może powodować niskie ciśnienie oleju w układzie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym olej jest gęsty, ciśnienie powinno wskazywać ok4 bar. Wraz ze wzrostem temp oleju staje się on bardziej płynny i ciśnienie oleju maleje (80 stopni 1.2 bar powinno być). Jeżeli ciśnienie oleju jest zbyt małe to nie pracuje

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 4 minutes later

Żeby wyjąć miskę trzeba podwiesic silnik, odkręcić z poduszek, odkręcić przednie zawieszenie i w całości lekko spuscic. Pokusił bym się o dodatek nafty do oleju jako plukanka, zżera nagar jak reksio szynkę i szybka zmiana oleju ale już oddałes do mechanika

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 17 minutes later

Zawór wysokiego ciśnienia oleju w postawie filtra zamyka się gdy pompa oleju nie pracuje, uniemożlia odpływ oleju z nastawnika i wariatora by w początkowej fazie nie pracował na sucho. Bez ciśnienia oleju może terkotać napinacz łańcucha, bez ciśnienia oleju nie napina i łańcuch stuka o slizg

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,  po otwarciu pacjenta,  w misce olejowej czysto, w smoku jakiś pierścień plastikowy,  ( myślę że od odmy), zastanawiam się co może być przyczyną niskiego ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, i pojawiła się koncepcja uszkodzonego czujnika g2/g62. Jak się wam wydaje? czy uszkodzony czujnik który  zaniża temperaturę silnika w skutek czego silnik się dogrzewa, próbując osiągnąć optymalną temperaturę... zbyt nadmiernie dogrzewa układ, że temperatura oleju jest tak wysoka, że olej traci swoje właściwości, w skutek czego jest tak rzadki , że nie trzyma ciśnienia... czy tak hipoteza może mieć sens? silnik bardzo wolno się nagrzewa, kontrolka ciśnienia oleju zapal się dopiero po kilkunastu minutach jazdy w przedziale 1500-1900 obrotów. Być może olej jest tak dogrzany że nie trzyma ciśnienia... na zimnym 3,7 atm, na gorącym prawie 0... i dlaczego kontrolka świeci tylko na obrotach poniżej 2000 ? przed wymianą czujnika bbyło ok... czy to czujnik czy po prostu silnik do wymiany...? ale ma moc, ciągnie jest ok? może ma ktoś jakiś pomysł? proszę także o vcds bo mam ograniczona wersję. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą temperaturą oleju to raczej niemożliwe żeby się tak rozgrzał, jeszcze w silniku wolnossacym. Skoro mierzyłeś ciśnienie to błąd czujnika można wykluczyć. Najprędzej będzie to pompa. Nie słychać klekotu podobnego do diesla na rozgrzanym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2017 o 19:35, kamrat85 napisał:

Cześć,  po otwarciu pacjenta,  w misce olejowej czysto, w smoku jakiś pierścień plastikowy,  ( myślę że od odmy), zastanawiam się co może być przyczyną niskiego ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, i pojawiła się koncepcja uszkodzonego czujnika g2/g62. Jak się wam wydaje? czy uszkodzony czujnik który  zaniża temperaturę silnika w skutek czego silnik się dogrzewa, próbując osiągnąć optymalną temperaturę... zbyt nadmiernie dogrzewa układ, że temperatura oleju jest tak wysoka, że olej traci swoje właściwości, w skutek czego jest tak rzadki , że nie trzyma ciśnienia... czy tak hipoteza może mieć sens? silnik bardzo wolno się nagrzewa, kontrolka ciśnienia oleju zapal się dopiero po kilkunastu minutach jazdy w przedziale 1500-1900 obrotów. Być może olej jest tak dogrzany że nie trzyma ciśnienia... na zimnym 3,7 atm, na gorącym prawie 0... i dlaczego kontrolka świeci tylko na obrotach poniżej 2000 ? przed wymianą czujnika bbyło ok... czy to czujnik czy po prostu silnik do wymiany...? ale ma moc, ciągnie jest ok? może ma ktoś jakiś pomysł? proszę także o vcds bo mam ograniczona wersję. Proszę o pomoc

Witaj Przemek, jak rozwiązałeś ten problem, bo powiem Ci że mam to samo i ręce opadają. BenyA4 doradził mi właśnie wymianę czujnika g2/g62 bo mówi że może mieć to powiązanie ze sobą. A jak to się u Ciebie rozwiązało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i jak udało sie rozwiązać problem,mam to samo zapalajaca sie kontrolka pomiędzy 1.5/1.6k-1.9k

Dodatkowo na ciepłym towarzyszy cykanie spod osłony wałków rozrządu jakby,wraz ze wzrostem coraz bardziej,czy to popychacze?

Napinacz łańcuch wariator i zawór zmieniany

Już nie wiem co jest,mam dosyć tego. altka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy udało wam się rozwiązać problem z pojawiające się kontrolka ciśnienia oleju? Mam podobny problem i już ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...