Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AEB, AJL] Wywalenie ICM i zmiana cewek na nowy typ Audi A4 1.8T


j4s2c2vr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przerobiłem tytułowe zagadnienie w związku z umieraniem cewek zapłonowych w moim aucie. Na polskojęzycznych stronach nie znalazłem opisu co i jak. Postanowiłem w związku z tym, na podstawie moich doświadczeń spisać operację dla polskojęzycznych użytkowników 1.8t.
Swój materiał opieram na tematach z forum audizine oraz vwvortex. Dodatkowo uzupełnione o informacje, które znalazłem dryfujące w internecie, bez specjalnych stron.
Jest to pierwsza wersja tutoriala. W kolejnej edycji dodam jeszcze rozpiskę modułów zapłonu dla 2.7bit.
 

Tutaj link do manuala:

https://drive.google.com/file/d/0B5GyBZSPVuA7QUVxbzVPbE9OeHc/view?usp=sharing

 

Jak macie jakieś uwagi, to piszcie śmiało ;)

Pozdr

 

Edytowane przez j4s2c2vr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chyba też będę musiał ogarnąć sobie taki mod. W sumie prosta robota. Patrzyłem na allegro to komplet używanych cewek można dostać za 100 PLN a nówki od 100 za sztukę.

Ja u siebie moduł wymieniałem już kilka lat temu, gdybym wcześniej miał taki tutorial to w cenie modułu ogarnął bym całą konwersję.

:thumbup1:

Mam jeszcze pytanie o cewki - wszystkie mają tą samą długość czy występowały różne długości?

Edytowane przez sylwiasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!
Sorki, że tak późno, ale nie zaglądałem tu za często.
Jeśli chodzi o długość cewek, to wydaje mi się, że te, które ja znalazłem, są jednakowej długości, natomiast między silnikami mogłyby być różne.

Co do używanych cewek, to raczej nie polecam, chyba że z pewnego źródła.
Ja ostatnio zmieniłem na nowe BERU od R8 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważna uwaga, nie mogę znaleźć mojego oryginalnego dokumentu w DOC, żeby wyedytować, to napiszę tutaj:
Zapomniałem w ferworze walki napisać, że zalecam do prac z kabelkami odłączyć akumulator. Nie umieściłem tego info słowem pisanym co prawda, ale na zdjęciach widać, że ja mam aku odpięty podczas pracy.
Stres był jak ostatnio z Cpt.Ryanem siedziałem przy jego wozie i było podejrzenie o uwalenie ECU.
Także ten tego: Uważajcie na ten punkt.

 

Udało się znalazłem, także już w manualu też jest poprawka.

;)

 

Edytowane przez j4s2c2vr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z konwersją w trochę nowszej jednostce np. ANB. Tak samo się ją wykonuje czy może jest jakaś różnica w kabelkologi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam podobny problem z przepalajacymi sie cewkami na LPG ale ja posiadam cewkę podwojną 1.8 125km

i chcialem zalozyc takie jak w oryginale od 1.8t 058905105 (któych wy sie pozbywacie) pomijajac uklad sterujacy ktory niemam pojecia

za co odpowiada oprocz tego ze dodatkowo daje mase na cewki?

W moim audi zasilanie sterowanie odbywa sie za pomoca 3 pinow i uziemienia. 

coilpins.JPG

Cewka ta sterowana jest parami bezposrednio z ecu czyli sygnal A idzie zalozmy na cylinde 1,3 a sygnal B na cylinder 2,4

Czyli sterowanie jest zupelnie inne niz w przypadku 1.8T kazdy cylinder oddzielny sygnal.

Tak wiec moje pytanie czy w moim przypadku do poprawnej pracy cewek 058905105  potrzebny bedzie modul sterujacy.

Nie chce montowac tych od tfsi poniewaz maja one 4 piny w których z tego co widze dochodzi tylko masa z karoseri

i nie posiadaja oryginalnego mocowania do mojej pokrywy.

Za co odpowiada ten modul sterujacy ktory usowacie ze swoich 1.8 T czy w waszym przypadku nie mozna go poprostu usunac

zostawiajac stare cewki i poprowadzajac nowa mase. 

Czym sie roznia te stare cewki od tych z tfsi oprocz 4 pinu czy posiadaja w sobie jakas elektronike sterujaca?

 POMOCY =)

Edytowane przez Ogi_master
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu, padła mi cewka w 1,8 ADR...

Chyba tu jest odpowiedź. 

https://easyautodiagnostics.com/vw/1.8L/icm-and-ignition-coil-tests-1

 

Audi+COP1263563147.jpg

Edytowane przez TomaszMkII
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten link do manuala nie działa. Może ktoś zna jakiś aktualny link do tego manuala? Chodzi mi o tę główną wersję manuala, po polsku. Kolegi j4s2c2vr...

Edytowane przez modo22
za mało informacji podałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie link autora wygasł czy mógłby ktoś podratować i wrzucić jeszcze raz . Dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...