Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka spraw po zakupie


sahr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakupiłem w środę a4  silnikiem abc rocznik 1996. Po kupnie wyszło kilka spraw. Prosiłbym o porady.

1) Po podpięciu VAG-a nie wykazało żadnych błędów. Tylko 2 w systemie klimatyzacji dot. sterowaniem klapami nawiewów.

2) Na stacji diagnostycznej wyszła lewa końcówka drążka. Przednie amorki oba po 67%, tylne jeden 67 a drugi 61. Tył już wypada rozumiem wymienić?

3) Dziś przy jeździe w granicy 100-120 km/h zaczęło mocno trzęść budą a przy hamowaniu była tragedia. Hamulce żylety ale straszne wibracje. Czy ten uszkodzony drążek mógł spowodować takie zachowanie? Dodam że przy zwolnieniu do 70-80 km/h było już ok.

4) Teraz silnik. Zrobiłem podstawowe zakupy. Rozrząd INA, pompa wody Rouville, świece denso, kable wys. nap. bosch, termostat wahler, wszystkie filtry mann i 8l oleju Valvoline max-life 10w40. 6 na wymiane i 2 na dolewki. W poniedziałek będę wymieniał. Czy są jeszcze jakieś kluczowe sprawy gdzie trzeba zajrzeć?

Problemy:

5) Zawsze z rana auto odpala za drugim razem. Za pierwszym odpala ale nie trzyma obrotów i gaśnie. Za drugim zawsze odpala, jak jest ciepły to zawsze za pierwszym razem. Zrobiłem mały test i dziś rano zanim odpaliłem to podpompowałem kilka razy pompką na zapłonie i zapalił za pierwszym razem. Podejrzewam pompkę paliwa, że nie dobija ciśnienia. Mam  manometr do mierzenia ciśnienia paliwa ale nie mam pomysłu jak go wpiąć w listwę wtryskową? W mercedesie miałem na listwie zaworek z wentylkiem i można było tam wkręcić manometr. Czy będę musiał ciąć wąż paliwowy i wstawiać trójnik?

6) Auto jak jest zimne to ładnie wkręca się na obroty i fajnie się zbiera, jak się nagrzeje przez jakiś czas jest ok ale im dłużej jadę tym auto bardziej słabnie, czasem ciężko go na 4 biegu wkręcić powyżej 2k rpm, Od dołu na jedynce i dwójce startuje ładnie ale na wyższych biegach jest nie fajnie strach wyprzedzać. Auto nie szarpie, nie strzela w wydech, jedzie płynnie ale brakuje mu mocy żeby wkręcać się na obroty.

7) Czy w tym silniku i roczniku był kolektor aluminiowy? Bo naczytałem się, że powinien być plastikowy :/ i teraz nie wiem czy mam przełożony z AAH? Nie sądzę bo auto świerzo z niemiec sprowadzony. Jak to jest?

8) Temperatura silnika dziwnie faluje, łapie 90 stopni ale w trasie spada do 70, potem jak dojadę do świateł i stoję to z powrotem wraca na 90 stopni. Rozumiem, że zapowietrzony układ chłodzenia? Czy może termostat.

Dziękuję za wszelkie porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. jeździj dalej na takich amorach

3.pewnie tarcze zwichrowane .przetocz te jak w miare grube jak nie to wymień

4.wycieki oleju.pokrywy zaworów,miska,oring przy podstawie filtra oleju

5.może być też jakaś nieszczelność w układzie paliwowym i schodzi paliwo.ja tak miałem że była dziurka w przewodzie od pompy do dekla i też mi żle odpalał

7.w abc jest plastikowy,w aah aluminiowy.aah ma też inny osprzęt.więcej podciśnień.na głowicy jest oznaczenie.a na wlepce w bagażniku sprawdzałeś?

8.może być zapowietrzony.v6 ciężko odpowietrzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Pokrywy zaworów są suche. W oleju jest krawędź górnej części kolektora ale to stare zaschnięte raczej. Skąd tam olej? No i widać, że mokro się robi w dolnej części kolektora. Tam jest jakaś uszczelka?

Z tym odpalaniem to problem ustał jak dolałem paliwa. wczęsniej było mało teraz jak jest więcej niż pół baku to problem na razie zniknął. Czy to może na pompę wskazywać? Cały czas zastanawiam się jak tam do lsitwy podłączyć manometr tak żeby sprawdzić ciśnienie na pracującym silniku.

Co do kolektora to się przyjrzałem dokładniej, jednak jest plastikowy, ciężko było na początku to wyczuć :) Jest sens tam do niego zaglądać do środka? Podobno jakieś plastikowe kanały powietrza się lubią połamać.

Jak odpowietrzyć v6? Standardowo jak w każdym aucie? Spuścić płyn z chłodnicy i bloku, wlać nowy, odkręcić korek w zbiorniczku gorący nawiew na maxa i czekamy i dolewamy płynu?

Pytanie mam co do świec bo były trójelektrodowe a ja kupiłem według katalogu jednoelektrodowe denso. Czy one będą również ok?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie denso k20tt.też teraz takie mam,jest ok.nie widzę różnicy miedzy 3-elektrodowymi.odpowietrzanie mi zajęło kilka godzin.jeżdziłem sporo,coraz dolewałem płynu.i pamiętam długo nie leciało ciepłe powietrze.

w a4 w abc już chyba nie ma tych klapek w kolektorze.u mnie nie było jak rozbierałem do wymiany uszczelek górnej i dolnej kolektora.łapało mi lewe powietrze i druga sonda cały czas wywalała błąd za ubogo.tzn nie wymieniałem uszczelki tylko zrobiłem na silikon.

a z pompą może tak być że właśnie masz dziurkę w tym plastikowym wężu co idzie od pompy do dekla.masz więcej paliwa i dziura jest poniżej poziomu i nie schodzi benzyna.ale może być też pompa.sprawdż najpierw ten wężyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michcio28810 napisał:

pewnie denso k20tt.też teraz takie mam,jest ok.nie widzę różnicy miedzy 3-elektrodowymi.odpowietrzanie mi zajęło kilka godzin.jeżdziłem sporo,coraz dolewałem płynu.i pamiętam długo nie leciało ciepłe powietrze.

 

Tak dokładnie denso k20tt. U mnie ciepłe powietrze leci bez problemu, jedynie temperatura "faluje" w mieście na 90, w trasie jakieś 70 a przy dojeżdzaniu do świateł i krótkim postoju wraca na 90, ale ciepłe powietrze leci. Może termostat albo czujnik wariuje.

Edytowane przez sahr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek wymieniam dopiero. Dziś poszły świece kable i filtry. W poniedziałek olej, rozrząd, termostat, pompa wody. Mechanik podejrzewam, że będzie ustawiał na znaki, bez blokad wałków. Jakieś porady co do wymiany rozrządu czy tam nie ma co zepsuć? Coś wspominał, że w tych autach często ciekną chodniczki oleju. Coś tam warto przy niej wymienić jak będzie na wierzchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to właśnie ten oring o którym wcześniej pisałem pod tą chłodnicą oleju.a rozrząd to nie wiem,pewnie większość ustawia na znaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.04.2017 o 15:25, michcio28810 napisał:

a z pompą może tak być że właśnie masz dziurkę w tym plastikowym wężu co idzie od pompy do dekla.masz więcej paliwa i dziura jest poniżej poziomu i nie schodzi benzyna.ale może być też pompa.sprawdż najpierw ten wężyk

Dziś zmierzyłem ciśnienie na pompie, niestety tylko na samej pompie włączając zapłon. Dobiła na 6 barów i powoli zaczęło spadać po ok 15 min zatrzymałem się na 1, potem już nie chciało mi się czekać. Rozumiem, że to prawidłowe zachowanie? NIe udało mi się niestety sprawdzić na pracującym silniku, bo bez cięcia orginalnych kabli nie dałoby się dopasować uniwersalnej przejściówki na manometr. Jedyne co to udało się wpiąć w przewód powrotny za regulatorem ciśnienia ale tam pokazywało 0.1 bara na pracującym silniku, więc podejrzewam, że nie jest to odpowiednie miejsce :) Jakie Ty miałeś ciśnienie na pompie z tą dziurką przy pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dzisiejszych informacji warsztatowych:

- Uszkodzona plecionka elastyczna wydechu

- Jest oryginalny kat. chyba go zostawie, można jakoś sprawdzić czy nie jest zapchany?

- Przednie prawe koło, ma tak zapieczone hamulce, że nie można go obrócić ręką, także chyba znalazłem winowajcę wysokiego spalania i drgań przy hamowaniu, dodatkowo pójdą tarcze do przetoczenia bo są w ładnym stanie.

- Końcówka drążka od kierowcy, stan tragiczny - poszła do wymiany trw

- osłona przegubu po stronie pasażera zerwana, nie wiadomo jak sam przegub, potem będę wiedział

- wyciek spod czujnika ciśnienia oleju, z chłodniczki oleju i spod czegoś pod kolektorem ssącym

Dodatkowo wymieniony pasek pk, rolka napinacza pk i czujnik ciś. oleju. Czekam na informacje, które uszczelki będą do wymiany i co z przegubem. W rozrządzie pasek był w dobrym stanie, rolka jednak już latała, miała dosyć. Chyba tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...