Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2,5TDI] Problem ze sterownikiem VP44


eXte77

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum podobnego problemu ale nie znalazłem.  Pewnego pięknego mroźnego dnia (-29 stC) samochód nie odpalił bo rozładował się akumulator. Dzień wcześniej normalnie nim przyjechałem. Podczas jazdy nie sprawiał żadnych problemów. No więc chciałem odpalić samochód od drugiego auta. Pomyliłem kable rozruchowe ale plusem do minusa tylko dotknąłem, zaiskrzyło i się zorientowałem ocb. Kable prawidłowo, silnik kręci a auto ani drgnie. Test VAGiem, uwalony sterownik. Samochód sobie postał 3,5 miesiąca, zrobiło się cieplej,  postanowiłem wymienić sterownik. Numer na pompie 059 130 106A. Mam sterownik 106DX z Passata. Założyłem, bo podobno pasuje do wersji 106A. Odpalam, silnik chodzi, ale po zagrzaniu się zaczyna nim szarpać. Wyłączam, silnik nie odpala. Podpinam VAG, czujnik halla. Na drugi dzień silnik zimny odpala od strzału. Zagrzał się, powtórka z rozywki, przy kręceniu rozrusznikiem wywala błąd 1376 czyli czujnik halla. Silnikiem oczywiście po rozgrzaniu szarpie. Wymieniam czujnik halla w sterowniku, teraz nie chce odpalić na zimnym. Odpowietrzanie pompy VP44, dwa akumulatory i kręcimy. Odpalił prawie od razu. Po rozgrzaniu znowu szarpie silnikiem. Ale odpala na ciepłym, bład czujnika halla juz nie wyskakuje nawet sporadyczny. Jazda próbna, szrpie, VAG i błąd 550. Rano schodzę, odpalił, wypuścił siwy dym z rury i zgasł. I już nie odpalił. Znowu zapowietrzony układ. Była wymieniana pompa paliwa w baku, ta spiętrzająca, na inną używaną, może ma uszkodzony zawór. Mniejsza z tym, dam radę sobie. Problem dlaczego szarpie silnikiem, dlaczego bład 550 skoro wcześniej go nie było nawet sporadycznie. Przy ustawieniu rozrządu ani kąta pompy nie było na razie nic grzebane. Uszkodzony sterownik czy może jednak 106DX nie jest kompatybilny ze 106A? Dodam, że na zimnym silniku tak do 65 st C silnik chodzi wzorowo. przy 90 st C szarpie ale nie traci mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zapowietrzania rozwiązany - uszkodzona pompa w baku, zalany bak do pełna, odpowietrzony układ, odpala na zimnym i ciepłym.

Logi na sterowniku 106DX (zamiast 106A):


Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_pv87h.html (statyczny)
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_Hq185.html (statyczny)
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_o6BBqK.html (statyczny + BS)
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_GDRa2X.html (statyczny + BS)
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_SzKEwp.html (statyczny)
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_gS91n2T.html (statyczny + BS)
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_q6BRC5.html (statyczny)
Grupa 014: http://vaglog.pl/log-014_c4LdCnB.html (statyczny)
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_ujE7pR2.html (statyczny)

Czy ktoś potrafi wskazać co tu nie gra? Sterownik jednak do wymiany czy to może śmierć pompy VP44? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no nie tak, na moje oko padła pompa VP44 przez jej ciągłe zapowietrzanie, nie potrafi wysterować zaworem kąta wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko i stan wiedzy to albo tłoczek kąta wtrysku, albo cewka na nastwawniku kąta, albo sterownik ma ała. Podobno nie zawsze ECU zgłasza uszkodzenie sterownika. Na zimnym silniku wszystko pracuje prawidłowo. Uszkodzona pompa w baku została zakupiona na allegro jako sprawna na 100%, używana. Poprzednia była sprawna na 100%, odpalał bez problemu nawet przy 1/4 paliwa w baku i nie zapowietrzał się. Została uszkodzona mechanicznie przez przypadek przy próbie wyciągnięcia z koszyka. 

Chodziło mi o kogoś, kto potrafi wyczytać z tych logów coś konkretnego. Jak na mój gust coś jest nie tak też z zaworem EGR. 

I jeszcze jedno, izolacja na przewodach do nastawnika kąta wtrysku jest popękana, miejscami całkiem wykruszona (gołe przewody). Może to jest problemem? Czy da się zrobić nowe koszulki bez wyciągania pompy? Jest na to jakiś patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączając do tematu przy objawach opisanych przez kolegę eXte77 przy odpalaniu rano kopcenie na niebiesko czy szaro-niebiesko i poszarpywanie silnikiem do tego błąd 550 ew. Dodatkowo w trakcie jazdy przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu wieksza niz zwykle czarna chmurka...winowajcą jest przepływomierz. W moim przypadku było podobnie w trakcie porannego opalania mała kultura pracy silnika przez pierwszych parę minut i objawy opisane powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...