Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pojedyncze wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze. 1.8T BFB


kaman5151

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Pacjent to audi a4 b6 1.8T BFB.

Auto cierpi na periodyczne drgania. Co to znaczy? A to że czasami na wolnych obrotach autem lekko zatelepie a tak to pracuje równo.

Pewnego razu zlogowałem kanały 015/016/033 i ku mojemu zdziwieniu wyszło coś takiego:

http://vaglog.pl/log-033_015_016_jvMGok.html - wypadanie pokazuje się w 132 sekundzie.

http://vaglog.pl/log-015_016_OkN4o6.html - tutaj mamy przykład na 3 i 4 cylindrze.

Po tym zamieniłem cewki miejscami i zlogowałem ponownie. Wypadanie było nadal na 3 ...

Widać że pojawia się wtedy uboga mieszanka.

Pomyślałem że może być to kwestia wtryskiwacza paliwa. Więc ściągnąłem osłonę i popatrzyłem tu i tam i zauważyłem że wtryskiwacz na 3 cylindrze był luźny to znaczy wcisnąłem wtyczkę i poczułem luz. Nie wiem czy to wtyczka była wypięta czy wtryskiwacz się trochę uniósł ....

Zrobiłem po tym 10 minutowy log na tych kanałach i narazie nic nie było. Ale wątpię aby to było to.

 

Czekam na rady :)

Pzdr.

 

 

 

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam zapytanie. Problem nadal wystepuje. Zauwazylem ze wystepuje to tylko na 3 cylindrze. Nie wiem co moze byc nie tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki były podmienianie miejscami i nadal wyglada jak wyglada wiec cewki raczej odpadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zmień wtryskiwacz miejscem. Zmierz kompresję. Zrób standardowe dla 1.8T logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zwonko napisał:

Może zmień wtryskiwacz miejscem. Zmierz kompresję. Zrób standardowe dla 1.8T logi.

Dzięki za odpowiedź. Tak zrobie bo coś mi się zdaje że problem leży po stronie dawkowania ponieważ można zauważyć w kanale 033 że w czasie wypadania mieszanka przechodzi na ubogą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozę się nie znam ale tak na logikę (może pokrętną) w wyniku niespalenia mieszanki (no bo wypadanie to chyba niespalenie mieszanki) sonda może pokazać ubogo, bo dostaje się do niej więcej tlenu (a nie spaliny). Ale to nie tak że jestem pewien tego tekstu co napisałem :P  nie mniej jednak dawkowanie może być przyczyną wypadania. Gorzej że jak tak długo jeździłeś to na bank bym sprawdził kompresje. Świeczki też bym spróbował zmienić. Dla pewności zmienić sobie od razu swieczki 3 z 4 a wtryski np. 1 z 3.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nowe zakładane w listopadzie. Watpie aby wyjaraly sie juz tak szybko. Dzisiaj podmienie wtryski miejscami i zobacze co sie bedzie dzialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wtyczka była coś nie tak i przez to mieszanka nie taka to swiece mogły dostać po d. Ale zacznij od wtrysku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze podmienione miejscami. I już kompletnie zgłupiałem. Raz jest na 4 cylindrze później na 1 a dalej na 2. Na 3 nie odnotowałem wypadania gdzie wcześniej był. W momencie tego wypadania jest takie jednorazowe kaszlnięcie.

Tutaj logi. Podczas jazdy to nie występuje. Tylko na jałowym

http://vaglog.com/log-015_016_014_JaCq3.html -  686 sekunda

http://vaglog.com/log-015_016_014_CgtedZ.html - 208 sekunda na drugim logu na samym dole

Widać że napięcie sondy wtedy podskakuje. Nie wiem jak to rozwiązać juz.

Edytowane przez kaman5151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po Twojej pechowej przygodzie...  Ja tam po logach widzę tylko wypadanie na 1  i 4. Mniemam że został podmieniony 3 z 4 i stąd przeskok na 4ty cylinder.  A na pierwszym to niestety cylinder dostał w d... być może w skutek problemów na pierwszym czasem drugi zaszwankuje. Tylko że niczego nie można być pewnym po Twojej przygodzie. nawet sprawdzając kompresję ktoś mógł podmienić świece miejscami... Po problemie z podmianą wtrysków jesteś pewnym który został zmieniony z którym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka wkleiłem nie właściwy log w poprzednim poście. Chodziło o ten:
http://vaglog.com/log-015_016_033_8dXX54s.html - 208 sekunda (zjechać na sam dól na drugi log), tutaj jest również na 2gim. cylindrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...