Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Po odpaleniu trzęsie budą, faluje i kopci na bialo


A4 B6 Multi

Rekomendowane odpowiedzi

Co do tego loga na zimnym, zobacz, że tam korekcje w pewnym momencie na 2 cylindrze masz prawie 2 mg...  potem zostaje powyżej 1mg... w miarę rozgrzewania maleje, więc i wibracje też są zapewne mniejsze... 

Miałem u siebie podobnie... koledzy z forum poradzili mi wymianę uszczelnień. Ja dodatkowo wymyłem pompki na myjce ultradźwiękowej. Po tej operacji korekcje przy odpalaniu spadły i już nie masowało po fotelu :P A też wrzucałem logi na ciepłym i były OK. A na zimnym podobnie jak tu - wysokie... Tylko do wymiany uszczelnień potrzeba fachowca z pasją, co zrobi Ci to po instrukcji a nie na pałę... trzeba przeszlifować gniazda pompek itd... robiłem sam i miałem pewność, że się przyłożę i będzie dokładnie. 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kamil-vag napisał:

Co do tego loga na zimnym, zobacz, że tam korekcje w pewnym momencie na 2 cylindrze masz prawie 2 mg...  potem zostaje powyżej 1mg... w miarę rozgrzewania maleje, więc i wibracje też są zapewne mniejsze... 

Miałem u siebie podobnie... koledzy z forum poradzili mi wymianę uszczelnień. Ja dodatkowo wymyłem je na myjce ultradźwiękowej. Po tej operacji korekcje przy odpalaniu spadły i już nie masowało po fotelu :P A też wrzucałem logi na ciepłym i były OK. A na zimnym podobnie jak tu - wysokie... Tylko do wymiany uszczelnień potrzeba fachowca z pasją, co zrobi Ci to po instrukcji a nie na pałę... trzeba przeszlifować gniazda pompek itd... robiłem sam i miałem pewność, że się przyłożę i będzie dokładnie. 

Rozumiem...Rozmawiałem z mechanikiem to mówił żeby nie ruszać jak się nic niepokojącego nie dzieje.Jezdzi dobrze,nie trzęsie raczej w aucie,nie ma innych objawów...Rozumiem że korekcje max do 2mg, a im bliżej 0 tym lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak są tak do 0,5 - 0,6 mg... 

Ty miałeś jeszcze w plusie kat synchronizacji jak dobrze pamiętam ? ? ? Ile to było ? Możliwe, że jakbyś zjechał na te -1.1 to lepiej by mu szło to odpalanie... 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kamil-vag napisał:

Najlepiej jak są tak do 0,5 - 0,6 mg... 

Ty miałeś jeszcze w plusie kat synchronizacji jak dobrze pamiętam ? ? ? Ile to było ? Możliwe, że jakbyś zjechał na te -1.1 to lepiej by mu szło to odpalanie... 

synchroangle 2.2-2.8 ,ale ja nie mam problemów z odpalaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, A4 B6 Multi napisał:

Rozmawiałem z mechanikiem to mówił żeby nie ruszać jak się nic niepokojącego nie dzieje.

Trochę ma w tym racji... bo to jest wada fabryczna PD na jedną śrubę... gniazda się wyrabiają, pompka buja się na boki i zawsze coś przepuści gazów do szyny paliwowej, zakłócając proces spalania w komorze, stąd też zaczynają się pojawiać problemy w utrzymaniu równomierności biegu jałowego...  niby jest zakres do 2,8 mg, ale wiadomo, że im bliżej 0,2 - 0,6 mg tym silnik będzie pracował równiej... Wymiana uszczelnień pomaga, ale problem "kiedyś" zapewne powróci, zostaje tulejowanie gniazd... tylko trzeba sobie odpowiedzieć, czy warto wydawać te kwoty 1000 wzwyż za to, by te korekcje były w granicach 0,5 - 0,6 mg... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, A4 B6 Multi napisał:

synchroangle 2.2-2.8 ,ale ja nie mam problemów z odpalaniem...

Nie chodzi mi o samo odpalanie, ale zazwyczaj niższe synchro ciągnie za sobą spadek korekt... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kamil-vag napisał:

Nie chodzi mi o samo odpalanie, ale zazwyczaj niższe synchro ciągnie za sobą spadek korekt... 

Ok rozumiem.Skoro auto chodzi Ok to pompek nie ruszam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba jednak coś jest nie tak.Dzisiaj odpaliłem auto 12,5stponi i po 3-5 sekundach od odpalenia zaczęło nim rzucać bardzo mocno jakby nie domagał któryś cylinder i coś stukało w silniku[tak jakby się dławił i stukał].Po chwili zgasiłem odpaliłem jeszcze raz to nic nie trzęsło i nie stukało.
Dodam że jak stoję w korku to nie raz się zdarzy że dziwnie raz rzuci silnikiem i zaraz wszystko ok.To będą te pompki czy jak myślicie??
I jeszcze pytanie:czy zmiana z 5w30 GM na 5w40 MOTUL mogła pogorszyć pracę pompek??Bo jak kupowałem auto 3 miesiące temu i temperatury były ok 0 stopni to nie było mowy o najmniejszym drgnięciu ,a co dopiero o takich objawach...
A może zacząć od ustawienia tego synchro na 0 czy -1,1 bo teraz jest synchroangle 2.2-2.8

Edytowane przez A4 B6 Multi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc minęło już trochę czasu i pogody też poniżej 0.Śmiało mogę stwierdzić co było było u mnie przyczyną "telepania budą" po odpaleniu.Synchroangle.Po wymianie rozrządu i ustawieniu w okolicach 0 do dzisiaj problem nie powrócił.Wielkie podziękowania dla kamil-vag  bo dzięki niemu mam problem rozwiązany:)Dzięki Kamil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2017 o 20:55, A4 B6 Multi napisał:

A więc minęło już trochę czasu i pogody też poniżej 0.Śmiało mogę stwierdzić co było było u mnie przyczyną "telepania budą" po odpaleniu.Synchroangle.Po wymianie rozrządu i ustawieniu w okolicach 0 do dzisiaj problem nie powrócił.Wielkie podziękowania dla kamil-vag  bo dzięki niemu mam problem rozwiązany:)Dzięki Kamil...

A jakiej firmy zakładałeś rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuć na test blache pod egra...

 

 

sorry nie doczytałem że temat sprzed kilku miesięcy :)

Edytowane przez dieselchip_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dodać że jeżdżę już tak rok, ale teraz  auto zaczęło palić 13-15L w korkach na klimie w mieście ,a średnio z trasą wychodzi ok 10L.Co będzie do wymiany?Pompki?Uszczelniacze pompek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu logi by się przydały, te z korekcjami 13+18+23, do tego 004 i dynamiczny 003+008+011 może turbo nie wstaje jak trzeba i dlatego pali więcej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się zrobić...Zastanawiam się jeszcze nad filtrem paliwa bo dawno nie zmieniałem,ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z większym spalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam logi,były robione na zimnym silniku.Od 10 sekundy zaczyna się lekka nierówna praca,mimo to na wykresach nie widać żeby coś nagle skakało,obroty nie raz na chwilę lekko spadają, silnik jakby się wtedy lekko dławił.Po ok minucie lekko zadymił.Później już idealnie...
https://log.malonetuning.com/chart/236630#H8KLCADCnXVrWwIDTcOLw4EOwoMgEATDkH%2FDmcOzwpDCiFXDuzHChAPDlQ1uYsOFw4DCmsOYfsK9w4VePMOOwrwZw6doTMOvwpfCrGxiTsO7VgjCjUctwpfClMOlw4vCvwjCisK8cg7DilQlTMKTw7nCmHBIwrksS8Kcw7XCgsOCegPDl8OAwqLDhQMdegx4esKQw73Dv3dNZVtEw6vDinbDnsKfw5%2FDk2YEwoMAAAA%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIP-y jak na AVF wysokie, może być problem z dostarczaniem paliwa... Zrób dynamiczny grup 013+018+023 nie musi być dokładny, włącz VAGa i loguj i jedź, trochę przyciśnij, trochę normalnie, chodzi by wyłapać czy przy obciążeniu BIP-y jeszcze nie rosną... 

Zrób też dynamiczny 003+008+011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

BIP-y jak na AVF wysokie, może być problem z dostarczaniem paliwa... Zrób dynamiczny grup 013+018+023 nie musi być dokładny, włącz VAGa i loguj i jedź, trochę przyciśnij, trochę normalnie, chodzi by wyłapać czy przy obciążeniu BIP-y jeszcze nie rosną... 

Zrób też dynamiczny 003+008+011

Dzięki Kamil za odp.Czyli włączam 013+018+023 na ciepłym silniku i jeżdżę?Mam go przycisnąć do końca?
A z tym 003+008+011 to też w silniku i blokach?To było że daje start log od 1.8 obrotów do końca i stop log?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2017 o 18:04, dieselchip_ napisał:

wrzuć na test blache pod egra...

 

 

sorry nie doczytałem że temat sprzed kilku miesięcy :)

A o co chodzi z tą blachą pod EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

Czyli włączam 013+018+023 na ciepłym silniku i jeżdżę?Mam go przycisnąć do końca?

Tak, możesz tez trochę przycisnąć.

21 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

A z tym 003+008+011 to też w silniku i blokach?To było że daje start log od 1.8 obrotów do końca i stop log?

Tak, dajesz log od 1500 obr do 4000 tys.

21 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

A o co chodzi z tą blachą pod EGR?

Wykluczasz niekontrolowane przez EGR przedostawanie się spalin do układu dolotowego... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...