Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolorowy licznik A4 B7


koloboro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem na etapie swapu kolorowych zegarów do mojej fury.

Nabylem zegary 8e0920931q.

Odrazu mówie, że immo bedzie off bo nie pasują wersje. 

Panowie pomóżcie proszę jak zgasić napis safe na liczniku. Rozumiem że to kwestia dopasowania kluczyków. Pytanie czy trzeba nowe transpondery? Jak wygląda procedura dopisania nowych kluczy.

Mam VDC 5.29. Zrobiłem kopie epromu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno są już sprzęty które potrafią otworzyć zamknięty wcześniej  transponder.

W B7 z 2006 do immo nie potrzeba pinu, jak dorabiałem kluczyki u siebie to fachman dopisał dwa nowe transpondery w półtorej minuty , nie pytając o nic , a ori kluczyk miałem w tym czasie w kieszeni :P

Potem poprosił tylko ori klucz by sprawdzić czy się nie wyprogramował i skasował stówkę :)

Wcześniej robiłem u niego wymianę szafy w Touranie, też myślałem że będzie problem, bo kupiłem z całkiem innymi oznaczeniami i o trzy lata młodszą , ale człowiek dał radę i śmiga jakby siedziała w nim od wyjazdu z fabryki .:hi:

Tak że to w sumie sprawa wiedzy i odpowiedniego sprzętu, jak się ma jedno i drugie to można robić rzeczy teoretycznie niemożliwe .

Łatwiejszym sposobem jest zakup "zestawu startowego", czyli po prostu szafy, ECU, stacyjki z kluczykami, modułu komfortu i ew. zamkami od jednego dawcy.

Wymieniasz cały zestaw i powinno śmigać , co najwyżej radio będzie się domagać pinu :naughty:

Ale w sumie jak wywalasz Immo to po co się tym przejmować, chyba że bardzo Ci potrzebny licznik przebiegu dziennego , albo drażni Cie to " SAFE " :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest prosta.

licznik 8e0920931q jest z b7 i ma immo w wersji 4 czyli pasuje do b7  2.0TFSI 3.2 i 4.2 nie pasuje do 1.8T 2.0 i 1.6 bo te silniki maja immo w wersji 3,5.

Komunikat safe wyświetla się bo nie masz dopisanego immo z kluczyka do licznika.
Immo w b7 dział w ten sposób że komunikuje się immo w kluczyku z licznikiem a później licznik z ecu silnika. Ty musisz wyłączyć tą komunikacje między licznikiem a ECU (immo off w ecu)  ale musisz przypisać transpondery z kluczyków do licznika.
Czasem udaje się to zrobić bez wymiany transponderów a czasem trzeba je wymienić na nowe i od nowa przypisać do licznika.

Tak ja piszesz musisz wyłączyć immo w sterowniku silnika bo inaczej nie dopiszesz tego licznika do b7 1.8T. Napisz do kolegi galetto to Ci pomoże. Gość ma dużą wiedzę na temat tych liczników. W moim b7 1.8 t dzięki jego pomocy działały liczniki z S4 b7(immo4) działał również liczni 8E0920931q (immo4) oczywiście  po wyłączeniu immo w ecu silnika i to wszystko bez wymiany transponderów w kluczykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Wiem że immo nie pogodzę. Pytanie czy jak bedę miał nowe transpondery to VDC dopiszę je do licznika? Czy potrzeba czegoś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.04.2017 o 22:34, piotrsob1 napisał:

Ale w sumie jak wywalasz Immo to po co się tym przejmować, chyba że bardzo Ci potrzebny licznik przebiegu dziennego , albo drażni Cie to " SAFE " :P

SAFE wyświetla się na liczniku głównym a nie dziennym, a druga sprawa to jak jest safe to po odpaleniu samochodu awaryjne działają cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, koloboro napisał:

SAFE wyświetla się na liczniku głównym a nie dziennym, a druga sprawa to jak jest safe to po odpaleniu samochodu awaryjne działają cały czas

No i w obydwóch przypadkach masz rację :P, wiek chyba już robi swoje i trzeba zakupić Vitabu Lecitin :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem, poszperałem, po testowałem i sprawa ma się tak, że licznik chula jak tralala.

 

A zrobiłem to VDC.

 

Po pierwsze primo kopia epromu na trzech różnych nośnikach. Uwierzcie, że się przyda jak robisz to pierwszy raz. W razie def, error czy innych takich nie postawicie licznika na nogi bez drooogiego sprzętu. Inne wsady z liczników nawet o tych samych numerach nie działają. Wsad jest powiązany z procesorem i koniec.

 

Co zrobiłem:

 

1. Trzeba było zakupić nowe prekodowane transpondery do audi: Transponder Megamos Crypto - Audi CAN ● JMA : TP25 ● Silca : A2

2. Zrobić licznik na virgin, status immo - 1 czyli czyste jak ze sklepu (VDC robi to bardzo ładnie)

3. VDC ma funkcję Add Key i z niej skorzystałem - dwa razy bo dwa klucze robiłem icon_smile.gif

4. Ustawienie przebiegu

5. Wpisanie Vinu

6. Kodowanie licznika do swojego wyposażenia

7. Przyuczenie pozostałych sterowników do nowych zegarów

 

A poniżej fota z pierwszej jazdy próbnej.

adbd2c582402b1a2med.jpg

VDC musi być pewny. Żeby nie usadzić licznika już na pierwszym odczycie epromu.

 

 

Edytowane przez koloboro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...