Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF/AWX] Problem z odpalaniem.


morgoth18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :) znalazłem podobne przypadki na forum do mojego ale żaden do końca nie pasuje więc postanowiłem zapytać, może jakaś mądra głowa pomoże. Auto a4 b6 avant z 2002r. diesel jakiś czas temu przeze mnie kupione. Generalnie działa bez zarzutu, z tym że dziś rano wsiadłem do auta na pewniaka (stało 2 dni) normalnie otworzyłem centralny z pilota, po przekręceniu kluczyków w stacyjce lampki normalnie się zapaliły i zgasły wszystkie oprócz akumulatora i ręcznego, ekranik od FIS się jednak nie zapalił wcale - przekręciłem kluczyk dalej żeby zapalić auto i zero reakcji - usłyszałem tylko "pyknięcie" ale nawet nie zakaszlał. Kontrolka od ręcznego zaczęła mrygać, wskazówki liczników drgały. Kilka prób i nic. Dzwonie do szwagra mechanika i on mówi żeby odłączyć na kilka chwil kleme i potem spróbować - tak też zrobiłem ale efekt był taki że już nawet zamek centralny nie reagował. 

Zadzwoniłem po taksówkę, auto z kabli odpałiło, więc podjechałem do mechanika niedaleko. Podpiął akumulator pod jakieś magiczne urządzenie i mówi, że akumulator jest wporządku - wynik mi pokazał sprawność 82%, poziom naładowania 75%. Mechanik powiedział, że może gdzieś prąd ucieka, więc jestem umówiony do fachowca w przyszłym tygodniu. Generalnie po całej akcji byłem już na zakupach, więc kilka razy auto odpaliłem i zgasiłem - pali i pracuje bez zarzutu. Podobną sytuację miałem w zimę ale wtedy było mega zimno i samochód trochę stał więc pomyślałem że po prostu aku się rozładował i nie wiem czy słusznie. 

Być może ktoś miał podobną sytuację, potrafi pomóc? Będę wdzięczny. Proszę o podpowiedzi dla laika bo się wogóle nie znam na samochodach :)

Pewnie nie ma to żadnego znaczenia ale tak myślę że może np radio robi zwarcie? (audi concert z systemem bose) Zauważyłem i w zimę i teraz, że przestał mi działać w radiu potencjometr po czym wystąpiła opisywana sytuacja - następnie potencjometr działa normalnie. Przypadek? no może. Dodatkowe info - czasami nie działa otwieranie centralnego z pilota ale po chwili jest ok. Po opisanej sytuacji przez dłuższą chwilę paliła się pomarańczowa lampka od ESP. Więcej nic mi do głowy nie przychodzi.

 

Edytowane przez morgoth18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akumulator jest sprawny (a wyglądana to, że jest) to znaczy, że masz upływność prądu w aucie i wtedy 2 dni wystarczą na wyładowanie aku do zera. Poszukaj na forum, jest sporo napisane na temat rozładowywania akumulatora, przeważnie winna jest nie usypiająca się po zamknięciu auta sieć CAN i pobór prądu w stanie spoczynku może sięgać dobrych kilku amperów. Na marginesie, rada szwagra była do bani, dobrze, że nie uwaliłeś np. ECU, one są czułe na takie zabawy bez prądu.

Edytowane przez majkel_majki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe objawy słabego akumulatora. Inne kwestia czy tylko akumulator czy coś żre prąd . ESP zawsze się zapali przy słabym aku.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem raz podobną sytuację, okazało się, ze miałem poluzowaną klemę :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi.  Faktycznie wszystko wskazuje na problemy z prądem, tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Akumulator był wczoraj na kablu chwilę - tylko tyle żeby odpalić. Potem go nie ładowałem i zrobiłem krótką trasę po mieście więc raczej nie miał szans się naładować w trakcie jazdy. Mimo to teraz auto pali na dotyk - również dziś, po 24 godzinach postoju. Czy to nie jest dziwne?

Możliwa jest taka sytuacja, że np. zawiesiły się szczotki w rozruszniku dlatego auto nic gadało a ja rozładowałem aku próbując kilka razy odpalić, po czym szczotki odwiesiły się jak odpalałem z kabli i dlatego teraz wszystko działa sprawnie? - sorry jeśli bzdurę napisałem :)

Aha - klemy nie były obluzowane i nie są.

Edit: auto było u elektryka, aku wporządku, lewego poboru nie ma :) Jakieś pomysły?

Edytowane przez morgoth18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to nie jest kwestia słabego akumlatora, poluzowanych klem- co zresztą sam sprawdzałeś, to koniecznie zbadaj o kondycję rozrusznika, szczotek czy przypadkiem nie są wytarte, a druga sprawa to bezpieczniki. Nie wykluczam iż jeden jest przepalony lub poluzowany i dlatego występują takie problemy podczas odpalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w ajm szukałem przyczyn słabego odpalania. Rozrusznik porządnie umylem i nasmarowalem,oraz papierki em wypolerowalem komentator, kręcił potem jak opetany.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu dzięki za odpowiedzi. Auto narazie bezproblemowo działa. W najbliższym czasie będę sprawdzał rozrusznik i dam znać co i jak.

Temat nadaje się do odświeżenia.  Rozrusznik sprawdzony.  Nie był zły ale wymieniłem. Auto było u elektryka - wszystko ok - u mechanika - wszystko ok. W zeszłym tygodniu znów przestał działać potencjometr - i znów sytuacja taka sama. Auto postało 1 dzień i nie jest w stanie odpalić, lampki się zapalają i gasną ale wskazówki drgają a auto wcale nie reaguje na próbę odpalenia. Czy ktoś jest w stanie pomóc? :)

Edytowane przez morgoth18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...