Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik ciśnienia klimatyzacji


adrianjaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Sprawa wyglada tak. Bylem u mechanika ktory wymienil mi rozrzad. A zeby to zrobic musial sciagac chlodnice. Co sie okazalo. Czujnik cisnienia klimatyzacji nie byl wpiety. Wpial go na swoje miejsce i okazalo sie ze pokazuje blad tego czujnika. Przy czym wentylator (ten lewy jak stoi sie przodem do auta) caly czas chodzi przy zimnym silniku. Aby nie chodzil odpielismy przewod ktory jest zaraz kolo plynu wspomagania. I moje pytanie czy jest walniety czujnik(zaryzykowac kupno) czy moze naprawde cos z cisnieniem nie tak(pojechac do elektryka ktory nabija klime itd) Wentylator chodzi nawet gdy przekrece kluczyk nie odpalajac silnika.Gdzie jestten czujnik. Jakie mogą byc konsekwencje nie dzialajacego wentylatora. Zaznacze  klima działa.

Pozdrawiam

Edytowane przez adrianjaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw polecam podłączenie się pod sterownik klimy Vag-iem.

Przed podłączeniem czujnika klima też działała ? Z tego co wiem przy awarii tego czujnika klima (sprężarka) nie odpali, w moim aucie tak było.  Po wymianie czujnika dopiero ruszyła sprężarka. 

Konsekwencją nie działającego wentylatora jest wzrost ciśnienia w układzie, w upalne dni może rozwalić sprężarkę. Cytuję słowa gościa, który napełniał mi klimę i prowadzi serwis klimatyzacji.  Może warto sprawdzić przekaźnik wentylatora (chyba pod kierownicą , bezpiecznik na pewno tam jest "50A") czy nie skleił się. Jeśli cewka przekaźnika dostaje cały czas napięcie przy wyłączonej klimie, tzn że jakiś czujnik wysyła sygnał na załączenie wiatraka.  Z tego co mi wiadomo czujnik przy skraplaczu to jest czujnik ciśnienia gazu, czyli jak ciśnienie jest, to jest pozwolenie na załączenie sprzęgła sprężarki. Przydałby się schemat elektryczny. Jeśli napisałem jakieś bzdury to niech ktoś mnie poprawi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha zapomnailem dodać, że nawet po wcisnieciu ECON wiatrak dalej działa. Oprocz tego podpiołem go pod Vaga i pokazal mi dwa bledy

1. 787 czujnik temp kanalu zasysanego powietrza- G89, przerwa lub zwarcie do plusa

2. 792 Wlacznik cisnieniowy klimatyzacji F129, przerwa lub zwarcie do masy

A na klimatroniku pokazalo mi to:

-04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury

-22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie

Dziwne ogladajac fora. Czujnik F129 jest od tego ze jak jest za malo czynnika to wylacza klime. A mi dziala(nie chlodzi nie wiadomo jak ale dziala). Sprawdzalem bezpiecznik klimatyzacji i jest dobry. A moze ten czujnik pokazuje ze jest za duze stezenie i wiatrak odpala.  Bede musial znalezc ten czujnik tylko gdzie on jest. Najlepsze byloby zdjecie.   

Kable od wentylatora tak goraco jak silnik prawie. 

 

 

Edytowane przez adrianjaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...