Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,8T AEB - nie wkręca się na beznynie. Na gazie prawidłowo


zax99

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Pacjent: A4 B5 1,8T AEB 1996.

Jakiś czas temu miałem problemy z pracą na benzynie po odpaleniu. Po dodaniu gazu spadały obroty na chwilę, dopiero po chwili wkręcał się na obroty. Nie przeszkadzało mi to, bo na zimnym nie butuje. Problem zaobserwowałem, gdy musiałem pojechać na benzynce, a tu psikus. Przy delikatnym duszeniu gazu jedzie ok. Gdy wcisnę więcej gazu dławi się, wydaje dziwne dźwięki itd... Nawet raz wyskoczył błąd spalania stukowego (zbyt niskie napięcie na czujniku 2).

Na gazie śmiga idealnie.

Przed testem odpiąłem aku na pół godzinki i nie włączałem gazu, więc liczyłem, że jeśli to mapy się rozjechały, to wszystko zadziała. Nie zadziałało jak trzeba.

 

http://vaglog.pl/log-002_007_025_ZvT5d.html

tutaj praca na benzynie: przerywa, szarpie itd

 

http://vaglog.pl/log-002_007_025_8i8CkNo.html

tutaj praca na LPG.

Ciekawi mnie napięcie sondy lambda. Na gazie ciągle wysokie, na benzynie ciągle zero...

Macie jakieś pomysły w czym grzebać?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazanie sondy mówi że jest ubogo, pewnie nie dociera paliwo. Pompa, filtr, wtryski...

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę (meat & diora) i regulator ciśnienia (pierburg 4 bar) zmieniałem na nową jak tylko zaczęły się cyrki. Niestety nie pomogło. Ostatnio zmieniałem też świece, też bez różnicy.

Filtr paliwa zmieniony z miesiąc temu, a wtryski przy rozruchu robią ładną mgiełkę. Ciśnienie na przewodach za pompą 3,5 bar, pod obciążeniem 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź na wszelki wypadek jak zachowuje sie sonda na wolnych na lpg i na pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zapodaj PLAKa do dolotu zobaczysz czy ruszy sonda na Pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prysnąłem plaka, bo po odłączeniu węża od przepustnicy po chwili gaśnie, a psikać przed filtrem to chyba nie ma sensu.

Na lpg i na benzynie na wolnych obrotach lambda smiga od 0 do 1 V ale na grafie to nie jest równy przebieg. Raz dłużej, raz krócej. Tak ma byc, czy to powinno byc jak sinusoida?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log-002_007_025_0p94D.html

benzyna na wolnych obrotach

http://vaglog.pl/log-002_007_025_vC746i.html

lpg na wolnych obrotach

 

i dodatkowo stukowce na benzynie:

http://vaglog.pl/log-016_007_H8Si07p.html

i na lpg

http://vaglog.pl/log-016_007_T6H34.html

Napięcia się trochę rozjeżdżają. To normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.05.2017 o 21:02, zwonko napisał:

Wskazanie sondy mówi że jest ubogo, pewnie nie dociera paliwo. Pompa, filtr, wtryski...

Gratuluję!

Pompa była winowajcą tym razem ;)

Zmieniłem na stary oryginał, odłączyłem aku, żeby przyuczył się od nowa i jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O witam. Sorry strasznie ale uciekł mi ten temat w liście w której czasem coś chce powiedzieć :kwasny:. Teraz trochę nadrobie

Dnia 12.05.2017 o 19:48, zax99 napisał:

Nie prysnąłem plaka, bo po odłączeniu węża od przepustnicy po chwili gaśnie, a psikać przed filtrem to chyba nie ma sensu.

Sens ma jak najbardziej tylko można sobie filtr "pokleic".  Ale demontaż filtra to żadna robota.

Dnia 12.05.2017 o 19:48, zax99 napisał:

Na lpg i na benzynie na wolnych obrotach lambda smiga od 0 do 1 V ale na grafie to nie jest równy przebieg. Raz dłużej, raz krócej. Tak ma byc, czy to powinno byc jak sinusoida?

Teoretycznie idealna sinusoida, no ale praktyka to praktyka. W praktyce mogą się pojawić zawirowania (np. włączą się wentylatory zwiększy się podbór prądu). Generalnie jeśli o długość sinusoidy powinny być zbliżone.
Ale jeśli Twój komentarz tyczy się linków pod spodem to... Po pierwsze nie loguje się trzech grup na raz bo jest za duży input lag. Najlepiej w ogóle samą 007 do oceny lambdy.  Także mogą dlatego być sinusoidy jakie są. Po drugie jak pompa szwankuje to może być różnie. Po trzecie lpg może mieć swój przebieg i ideału może nie być.  Po czwarte po logach podejrzewam że lpg jest źle wyregulowane, ale to by pasowało sprawdzić po zmianie pompy.

Dnia 12.05.2017 o 21:17, zax99 napisał:

i dodatkowo stukowce na benzynie:

Kurde nie chce mi się szczerze tego szukać, sorki. Ja zawsze patrze na bodajże grupę 013 u Ciebie gdzie stuki są wyrażone w CF. Sprawdź sobie chomika xoslox, tam znajdziesz bloki aeb, może będzie opis 016.

11 godzin temu, zax99 napisał:

Gratuluję!

Pompa była winowajcą tym razem ;)

Kurde żebym w totka tak trafiał :decayed:  
swoją drogą trochę dziwne że wymieniałeś pompę, regulator ciśnienia, świece.... i dopiero po powrocie do starej pompy wróciło do normy.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...