Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wspomagania 8E0145155F A4 B6, 3.0 ASN


byyq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem ze znalezieniem pompy wspomagania do  A4 B6, silnik 3.0 ASN (quattro).

Objawy: pompa buczy/wyje teraz już nawet nie tylko przy skręcaniu kół.

Niestety raz pokusiłem się na używaną na oryginalną, używaną pompę na Allegro, po kilki tygodniach również ta padła. Byłem w zakładzie gdzie regenerują pompy- diagnoza: nie nadaje sie do regeneracji.

Po przerobieniu wielu wątków w necie mam kilka opcji:

1. Kupić w ASO nową za 2200 zł - tego bym chciał uniknąć.
2. Kupić jeśli będzie gdzieś dostępna pompę Boscha - niestety koszt to 1300 zł :/ - tez dużo.
3. Kupić używkę - niestety mam złe doświadczenia, niby są sprzedawcy, którzy dają 14 dni gw. rozruchowej, ale są minusy takiego rozwiązania. Mianowicie: pompa może również się zepsuć (tak jak ostatnio miałem po 1,5 miesiąca); koszt wymiany pompy za każdym razem to 150 zł. Więc 250- 300 zł za używkę + 150 za wymianę średnio mi się usmiecha nawet jeśli będę mógł oddac pompę.
4. Słyszałem o regenerowanych pompach, ale tez nigdzie nie mogę znaleźć, ZF, TRW - wszędzie niedostępne :/
5. Zamienniki - nic dobrego o nich nie słyszałem, poza tym też nie mogę już znaleźć
6. i ostatnia najbardziej mnie interesująca, ale brakuje mi wiedzy. MOŻE KTOŚ DORADZI - podobno jest możliwość zamontowania podobnej POMPY od silnika 2,5 TDI- tylko trzeba obrócić króciec od pompy. Pytania: Czy to prawda ? Czy  ktoś tak z Was robił? Jaka dokładnie to pompa (są 3 wersje 2,5 TDI)? Czy musi mieć tyle samo "barów" ?

Temat tej pompy to jak szukanie świętego graala - HELP !!!!!!

dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup nowszą.. ja mam z B8

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam audi a4 b6 3.0 ASN q.

Ja miałem wrzuconą pompę wspomagania z volkswagena, chyba tourana v6.

Podobno ma większe ciśnienia, ale działała bez problemu aż padła.

Używka tak jak mówisz 200-300 pln. Uznałem, że najwyżej wymienię 4 razy zamiast kupować nową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za info.

Ja w końcu kupiłem regenerowaną pompę ZF od sprzedawcy z Allegro.

Gwarancje 24 miesiące.

Będę montował po 5 czerwca. Zobaczymy jak się sprawdzi.

pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem  po wymianie pompy ( "Ja w końcu kupiłem regenerowaną pompę ZF od sprzedawcy z Allegro").

Niestety! "Nowa" pompa tez mocno buczy. Dzwoniłem do sprzedawcy i wskazał na:

- możliwość odczepienie się sitka w zbiorniczku (objawy pienienie się płynu i mocny wir w zbiorniczku)

- konieczność wymiany/regeneracji maglownicy (odpadł teflon i zapycha/zapowietrza układ)

- problem z przewodem

Jeśli ktoś miał podobne przejścia (najlepiej rozwiązane) dajcie znać, bo koszty i uciążliwość problemu rośną :(

pzdr.

Edytowane przez byyq
uzupełnienie treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magiel do wymiany maiłem to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.
 

Chyba zakończyłem półtoraroczny bój z tematem :)

Przyczyna to ... uszkodzony zbiorniczek od oleju układu wspomagania. Nie pompa, nie maglownica!

Z jednej strony ciesze się, że problem udało się rozwiązać, a z drugiej kolejny raz potwierdza się niestety jakość polskich warsztatów i mechaników :(

Wnioski:

  • Gdybym nie drążył sam, nie czytał, i nie pytał to teraz skończyło by się na ponownej wymianie pompy, i maglownicy (koszt ok 2 tys !!!) prawdopodobnie bez efektu!!!
  • A i tak koszt 2 pomp i robocizny to 1000 zł w plecy + zmarnowany czas i nerwy.
  • ostatecznie skorzystałem z warsztatu (ul. Wodna 4/6, Łódź) który zajmuje się regeneracją układów kierowniczych bez pośrednictwa mechaników. Po usłyszeniu pracy wspomagania i pokręceniu kierownicą od razu stwierdził, że to będzie jakaś "pierdoła", a nie pompa, czy maglownica - polecam!!!

Mam nadzieje, że zamykam temat.
Dzięki wszystkim za rady (nie dajcie się naciągać;) )

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś jest w stanie wskazać różnicę w pompach o oznaczeniu 8E0145155N oraz 8E0145155F? Czy mogę zamontować N zamiast F?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2017 o 22:59, marcin4x4 napisał:

kup nowszą.. ja mam z B8

Hejka. Masz jakiś nr części? z jakiego motoru od a4b8 będzie pasowała? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam nie wiem jakie mocowanie pan ma ? koszt 200 przy zdaniu starej 250 bez zdawania ja mam model 8k0 145 154 b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...