Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ratunku 24v zamiast 12v podczas ladowania


kasedra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie pisalem nigdy bo zawsze na forum znalazlem co potrzebowalem tym razem mam problem posiadam audi a4 b6 2004 1.9 avf  problem polega na tym ze moj 8letni syn chcial podlaczyc aku do ladowania biegunow nie pomylil. Lecz prostownik byl przestawiony na 24v  teraz auto martwe.  Centralny dziala tylko przod i klapa. Lusterko tylko pasarzer sie zamyka. Licznik martwy nic nie pokazuje swieci sie tylko kontrolka od trakcji. oczywiscie auto nie pali.  Od czego zaczac w poszukiwaniu usterki. Probowalem sir podlaczyc niestety nie wykrywa autka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomeeex1 napisał:

od sprawdzenia bezpieczników 

Bezpieczniki nie sa spalone powniewaz nie nastopilo zwarcie tylko poplynelo wieksze napiecie wiec bezpiecznik sie zaden sie spali raczej jakies moduly sie popalily

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podejrzewam że licznik w pierwszej kolejności poleciał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronika nie przystosowana do napięć 24V na bank poleciała . W pierwszej kolejności wymień akumulator bo na nim może być za duże napięcie . Następnie sprawdź czy licznik reaguje . Jeśli nie reaguje to w najlepszym wypadku padł tylko licznik i jakaś drobnica . Nie chcę cię straszyć ale chyba zacznij szukać dawcy na elektronikę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie powinno się ładować na samochodzie aku z podpiętymi klemami, wystarczy, że prostownik dostanie przebicia i mamy po elektronice. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, możliwe, że zadziałały zabezpieczenia w modułach i powywalało niektóre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku juz wstawione. Nowe licznik podmieniony do innej a4 i niestety martwy.  Wsadzilem juz drugi i podswietla sie fis tam niby cos pokazuje podswietlenie km i godzina jest.  Climatronik nadal martwy  bezpieczniki wszystkie ok.  Czyli zostaje kupic angola i wszystkie moduly podmieniac...  Zona mnie zabije miesiac temu multitronik padl wstawilem manuala. Juz buczala ze  koszty a tu teraz taka afera z elektronika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś podpinać vaga ? Jest z nim komunikacja ? Jest też duże prawdopodobieństwo że komp silnika tez padł . Na prawdę współczuję ci trzeba mieć wielkiego pecha żeby coś takiego się stało .  Szukaj na olx lub allegro jakichś rozbitków elektrykę sobie przełożysz a resztę sprzedasz na graty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze z pracy przydarzyła się też podobna sytuacja. Z tym, że u niego regulator na alternatorze puścił za duże napięcie. Popaliło mu wszystkie żarówki, z radia poszedł dym. Tyle że auto odpalało ale licznik, oświetlenie, klima i radio nie działało. Powymieniał części i teraz prawie wszystko mu działa.

U ciebie podobnie, a nawet gorzej. Podejrzewam, że te 24V spaliło większość sterowników.  Współczuję :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, adrian242424 napisał:

Dlatego nie powinno się ładować na samochodzie aku z podpiętymi klemami, wystarczy, że prostownik dostanie przebicia i mamy po elektronice. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, możliwe, że zadziałały zabezpieczenia w modułach i powywalało niektóre.

Nie zgodzę się z tobą . Dobrze że starsze auta typu b5, b6,b7 możesz tak zrobić jak piszesz ale co zrobisz w przypadku typowej b8 lub innych aut z czujnikami na klemach ? W tych autach musisz akumulator ładować na aucie bo gdy wyciągniesz go aby naładować i po naładowaniu włożysz to komp odczyta że dalej jest rozładowany i ponownie musisz adaptować akumulator w aucie przez vaga aby prawidłowo wskazywał . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak komunikacji z vag.   jutro sprobuje sterownik ailnika podmienic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lenovo napisał:

Nie zgodzę się z tobą . Dobrze że starsze auta typu b5, b6,b7 możesz tak zrobić jak piszesz ale co zrobisz w przypadku typowej b8 lub innych aut z czujnikami na klemach ? W tych autach musisz akumulator ładować na aucie bo gdy wyciągniesz go aby naładować i po naładowaniu włożysz to komp odczyta że dalej jest rozładowany i ponownie musisz adaptować akumulator w aucie przez vaga aby prawidłowo wskazywał . 

Wole poświecić 10min na adaptacje, niż wymieniać połowę elektroniki w samochodzie tym bardziej w B8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...