Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania podczas przyśpieszania ustępują podczas skrętu w prawo .


Matthews

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Kolejne drgające A4 Multi ;)
Usterka raczej tendencyjna jak w Audi A4 B7 2006 Multitronic lecz nikt nie pisze o szczegółach . Ja u siebie zaobserwowałem że oprócz drgań na aucie w zakresie 1500-2200 , przy mocniejszym naciśnięciu na pedał gazu , drgania ustępują podczas prawych zakrętów oraz gdy jedziemy szybciej i mamy "szczyt" i auto delikatnie nam się unosi . Co może być powodem tych drgań . Wyczytałem że dużo osób obstawia przegub wewnętrzny :) ... tylko który ten od strony pasażera czy od strony kierowcy ?  Następne pytanie tyczy się poduszek bo oczy moje gdzieś przeczytały i już później  nie odnalazły tematu odnośnie poduszek olejowych silnika . Czy kupować zamiennik czy używkę z alledrogo ?
Spawa dosyć pilna bo nie wiem co zamówić :P Proszę o POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie też 2.0 tdi i też multitronic

również się obczytałem o tych przegubach, kiedyś wymieniałem poduszkę silnika tą od strony kierowcy z wtyczką, była powiedzmy zapadnięta do środka i rozdarta, możliwe, że przez przez to że się minimalnie obniżył w tym miejscu silnik poszło na przegub? ja na szybko kupiłem używkę niby z B6 ale wyglądała tak samo, była sucha i miała taką samą wtyczkę, tyle, że była wg mnie lekka

diagnoza wewnętrznego polega tylko na złapaniu i ruszaniu nim góra dół? rozumiem, że ma być 0 luzu ? do tego oczywiście kontrola manszety

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem i cały przegub wewnętrzny od strony kierowcy chodzi góra  dół . do tego manszeta pęknięty. nie powiem ale ucieszyło mnie to. teraz tylko wymiana i miejmy nadzieję ze to było powodem drgań ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak samochod zwalnial bez gazu tez u ciebie drgalo ? czy tylko przy przyspieszaniu ? i potem cisza


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej  bez gazu jest okej. pewnie nie ma obciążenia na przegub wtedy. głównie to jest odczuwalne pod górkę jak się  jedzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kierownicy tez czules ? mam cicha nadzieje ze to nie skrzynia u mnie :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć, coś tam na kierownicy chyba też jakoś się to przenosi chyba. no ja też bym wolał żeby to nie była skrzynia :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w piatek wpadamna garaz robic serwis skrzyni wiec poloski sprawdze , dzieki za info i powodzenia , daj znac co i jak ....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj jestem po wymianie przegubu a dokładniej całej poloski, kupiłem po małym przebiegu pewa sztukę ori. zrobilem koło 100km i nie ma wibracji ? wymiana na lewarku na podwórku tylko trzeba sie zaopatrzyć w dobrego ampola 17 bo jest ciężko ze śruba przegubu zewnętrznego w piascie . ja urwalem 2 klucze ale na szczęście kolega miał pod reka swoje lepsze. wewnętrzny odkrecalem od góry bo było dojście po 3 śruby i potem obrót do tyłu poloski reka na biegu N i następne 3. nie trzeba wahaczy ani nic rozpinac. na kanale to nawet koła nie trzebabyloby ściągać. 

zmień u siebie i powiedz jaki efekt 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj jestem po wymianie przegubu a dokładniej całej poloski, kupiłem po małym przebiegu pewa sztukę ori. zrobilem koło 100km i nie ma wibracji [emoji41] wymiana na lewarku na podwórku tylko trzeba sie zaopatrzyć w dobrego ampola 17 bo jest ciężko ze śruba przegubu zewnętrznego w piascie . ja urwalem 2 klucze ale na szczęście kolega miał pod reka swoje lepsze. wewnętrzny odkrecalem od góry bo było dojście po 3 śruby i potem obrót do tyłu poloski reka na biegu N i następne 3. nie trzeba wahaczy ani nic rozpinac. na kanale to nawet koła nie trzebabyloby ściągać. 
zmień u siebie i powiedz jaki efekt 
 


dzieki za update ja mam podnosnik i sprzet wiec nic tylko poloski szukac ale z malym przebiegiem ciezko ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jutro wymieniam przeguby wewnętrzne ... :) Zobaczymy na ile to pomoże .
1a09e26817394dbf8a8e468aa526ad7a_orig.jp
d124201cbb3220661d56ff1254eac615_orig.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzialaj dzialaj , powodzenia


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wczoraj dokonałem przełomu :) Przeguby wewnętrzne wymienione . Ato śmiga i nic się nie trzęsie :D Mały opis co i jak ...
Narzędzia potrzebne do wyjęcia półosi :
- Nasadka imbusowa 1/2" H17 -> do odkręcenia półosi
- Nasadka 17mm -> do odkręcenia kół
Nasadka Spline 10 -> do odkręcenia przegubu wewnętrznego od skrzyni
- Szczypce Segera -> do wyjęcia segerów z wieloklinu na półosi

- Szczypce do zaciśnięcia opaski na gumach osłaniających przegub .

Strona Lewa "kierowcy"
Poluzowałem śruby od kół oraz śrubę od półosi , a następnie podniosłem auto . Skrzynia ustawiona na "N" aby móc obracać półosią , jest to o tyle wygodne że Nasadka Spline 10 wchodzi idealnie w jednym położeniu . Blokując tarcze po kolei odkręciłem 6 śrubek od przegubu zewnętrznego . Warto je wcześniej czymś spryskać ;) Po wyjęciu półosi pokazał się taki oto widok :
b02fb54508d0372bfd86e9d7e6b6d745_orig.jp
Całą półoś na stół i do dzieła ...
Ściągnąłem opaski i zbiłem przegub zewnętrzny . Przedaje się do tego młotek ponieważ w przegubie wewnętrznym wycierają się rowki i ciężko rozłączyć . Po zbiciu przegubu zdejmujemy seger zabezpieczający aby wyjąć krzyżak . U mnie krzyżak zszedł ręką .
4d0b9552cfdf66d09968296422530dd8_orig.jp
8169d8dc91858a444c6fa48a2a6a234c_orig.jp
Widoczne wyżłobienie w kielichu ... z tej strony i tak wyglądało lepiej .
7136ffd4d5e3cec4d0122ad7773d8680_orig.jp
Na półosi znajduje się jeszcze jedno zabezpieczenie które również przydało by się wymienić ;) Troszkę ciężej ponieważ nie posiada otworów jak seger ale dałem rade :D 
Wszystko wyczyściłem aby na wieloklinie nie było brudu itp. i zacząłem montować od końca . Najpierw guma ! :P Łatwo o niej zapomnieć ... Po złożeniu wyglądało to tak :
d0a68d78b3a35e8bfe4bf3fb37fe06cf_orig.jp
Nowy kielich :
ecbccfb48c2c479344f72703208853c4_orig.jp
Ładujemy smarowidło do kielicha oraz troszkę do gumy i na łożyska . Zaciągamy gumę na kielich i zakładamy opaski z obu stron . Troszkę się z tymi opaskami namęczyłem ale w rezultacie wyszło ok . Włożyłem półoś i podobnie jak wcześniej obracając tarczą przykręcałem śruby .

Strona Prawa "pasażera"
Koszmar ... Nie ma zdjęć ponieważ telefon myślałem że pogryzę ! Podobnie jak od strony kierowcy śruby od kół , później śruba od półosi , śruby od przegubu wewnętrznego 1 , 2 , 3, 4 , 5 , 6 . i ... d*pa :D nie chce wyjść półoś ani w jedną ani w drugą . W moim przypadku było trzeba poluzować wahacz który jest połączony z amortyzatorem na dole . Odkręciłem go od karoserii i ciągnąc za wszystko kolega wyciągnął półoś . Tak samo jak z lewej strony poskładałem na nowo wszystko i finito  :)  Namordowałem się z tą stroną strasznie , ale było warto ...

Święto Narodowe :P Audi A4 B7 Multitronic 2.0 TDI BPW 140KM nie drży podczas przyśpieszania ani podczas hamowania :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieknie !!!! gratulacje ... banan musi byc teraz [emoji23][emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny problem rozwiazany wymiana kompletnej poloski lewej rozwiazal problem !!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...