Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima + korek = przegrzanie?


petrosdbz20

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Postaram się jak najlepiej o pisać sprawę. Otóż dzisiaj po robocie wsiadłem sobie do (nie ma co się dziwić) nagrzanego samochodu, odpaliłem i uruchomiłem klimę. Pojeździłem trochę po mieście, postałem na paru światłach i w paru niewielkich korkach oraz parę razy zgasiłem silnik na ~5min. Po godzinie takiej zabawy wracam do domu, staję w korku i widzę, że temperatura silnika skoczyła do prawie 100 stopni. Klima od razu OFF i jak na zawołanie mogłem ruszyć. Przejechałem z pół km, temp spadła do 90 i tak już zostało, bo zaraz dojechałem do domu. Wg zegara na zewnątrz było 29 stopni. Klima była ustawiona na 21.
Zacząłem panikować.
Od paru dni, kiedy zaczęło porządnie grzać, zauważyłem, że klima chłodzi bardzo słabo lub w ogóle przy staniu w korku, a zaczyna chłodzić mocniej dopiero podczas jazdy. Po cichu liczyłem, że po prostu pora uzupełnić czynnik, ale po dzisiejszej akcji zaczynam myśleć, że to może nie być to.
Macie może jakieś sugestie, co mogę sprawdzić sam, zanim udam się do jakiegokolwiek mechanika? Może takie wzrost temperatury silnika jest "normalny" przy takiej pogodzie, w korku z klimą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za godzinę pójdę sprawdzić. Szybkie pytanko trochę poboczne. Mam licznik USA, gdzie oznaczenie temp mam tylko C na min i H na max. Dopiero zauważyłem, że max na licznikach EU to 130 stopni. Czy H w liczniku USA odpowiada tej 130 w liczniku EU? Jeżeli tak, to wychodzi, że prawie 110 stopni było :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba nie uda mi się sprawdzić tego wentylatora, bo pod samochodem jest kałuża, a zbiornik wyrównawczy jest pusty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.05.2017 o 17:25, romanzlasu napisał:

czy zalacza ci sie wentylator jak wlaczasz  klime

Dopiero mogłem sprawdzić. Próbowałem na 2 sposoby: ustawić temperaturę na LO i włączyć AUTO, a także ustawić nawiew na max także przy LO. Wiatrak stał w miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem, że wentylator nie musie wystartować od razu po włączeniu klimy, czy to prawda? Podobno nie wystartuje również, gdy jest za mało czynnika. Potwierdzi ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator nie musi się załączyć od razu po włączeniu klimy. Jak masz mało odczynnika to się kompresor wg nie załączy bo ma zabezpieczenie takie. Więc jak kompresor chodzi to odczynnik jest ale może byc gdzieś niewielka nieszczelność i może trochę go ubyło i wystarczy jechać do serwisu niech ściągną to co masz w układzie i nabija tyle ile trzeba. Ewentualnie zmień tez kabinówkę czasem sa tak zabite brudem że aż nawiew jest przytłumiony 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest B7, tu kompresor ma stały naped.

Jazda bez czynnika w układzie klimatyzacji kończy się zazwyczaj zatarciem kompresora i zerwaniem sprzęgła zabezpieczającego.

Jak klima Ci chłodzi dobrze podczas jazdy to z czynnikiem i kompresorem powinno być wszystko ok.

Sprawdź układ wentylatora i ewentualnie czystość radiatorów chłodnic, to tam masz problem jak przegrzewa się na postoju lub w korku : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.06.2017 o 08:55, piotrsob1 napisał:

Jak klima Ci chłodzi dobrze podczas jazdy

Podczas jazdy jest ok. Na postoju powietrze robi się cieplejsze, aż ostatecznie wieje delikatnie ciepłym zamiast zimnym. Dodatkowo wydaje mi się, że na postoju kompresor załącza się i zaraz rozłącza (czuć delikatny wstrząs rozruchu, ale czuć go co minutę mniej więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, petrosdbz20 napisał:

kompresor załącza się i zaraz rozłącza (czuć delikatny wstrząs rozruchu, ale czuć go co minutę mniej więcej).

Coś mi tu nie gra, czyżbyś miał kompresor starego typu ze sprzęgłem elektromagnetycznym ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przegrzewa Ci się silnik to raczej nie od klimy, ona nie obciąża więcej jak 25 Nm. Dodatkowo w sytuacji kiedy kompresor by miał opory poszło by sprzęgło zabezpieczające na kole pasowym, a w najgorszym wypadku ślizgał by się lub zerwali by pasek PK. Klimatyzacja w zależności od temperatury płynu chłodzącego ma dwa zabezpieczenia, pierwsze to ograniczenie wydajności, jak temp płynu przekroczy kolejny próg to klima jest całkowicie odłączana. Podłącz waga i sprawdź jakie masz temperatury na rozgrzanym silniku, zobacz czy kręcą się wentylatory, czy płyn chłodniczy idzie na chłodnicę czyli czy termostat działa poprawnie. Zobacz tez czy chlodnice po stronie powietrza nie sa zabite brudem. Brak przepływu powietrza powoduje brak odbierania ciepła.

co do startu wentylatora z klima to w zależności od silnika może on startować dopiero przy 9barach ciśnienia w układzie klimatyzacji. A kompresor klimy nie wystartuje gdy ciśnienie w układzie jest mniejsze od 2,6 bara. W przypadku słabej wydajności klimy warto pojechać zobaczyć ile czynnika masz w układzie bo jazda ze zbyt mala ilością lub bez grozi zatarciem kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie co do klimy, to w pierwszej kolejności wybieram się za tydzień ją nabić. Póki co wystarczy mi otwieranie szyb przez parę dni.

18 minut temu, MaTeo85 napisał:

zobacz czy kręcą się wentylatory

Próbowałem parę dni temu zagrzać silnik jeżdżąc po mieście, to jedyne, co udało mi się osiągnąć, to bardzo powoli kręcący się duży wiatrak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo w b5.

Trasa ok nawet chlodzilo.

Korek taki by jechac predkoscia spacerowa z postojami co pare sekund i temp na liczniku dostawala zajoba.

Przez przypadek sprawdzilem dodtakowy went.nie wlanczal sie podczasz dotkniecia przycisku econ.potem tez z reszt tez nie.

Wymienilem termostam i dalej to samo.

Dopiero po wymianie wiatraka jest spokoj od 5 lat.

Wiatrak made in china.

Jak temp ci rosnie to ratuj sie fizyka i daj nadmuchy na max ciepla i max predkosc inaczej nie obnizysz tego.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wesz82 napisał:

Jak temp ci rosnie to ratuj sie fizyka i daj nadmuchy na max ciepla i max predkosc inaczej nie obnizysz tego.

Właśnie tak się ratowałem ostatnio.

Wymieniałeś wiatrak klimatyzacji? Czy on nie powinien być obojętny w przypadku chłodzenia silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby powinien byc obojetny ale jednak tak nie jest.

Gdzies wyczytalem ze wspomaga on takze uklad chlodzenia.

Nie wiem czy sprezarka daje swoje cieplo ale po wymianie wiatraka spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wesz82 napisał:

Gdzies wyczytalem ze wspomaga on takze uklad chlodzenia.

Czyli jest możliwe, żeby włączył się przy wyłączonej klimie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak;

Osobiscie tego nie doznalem i skoro nie widzialem tego na wlasne oczy nie potwierdze tego.

Mi sie nie wlaczyl gdy wskazowka dobila prawie 100stopni.

Ale tez nie wlaczal sie podczas naciskania econa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło być tak, że jadąc z niską prędkością w korku i w upał, nabiło zbyt dużego ciśnienia w układzie klimatyzacji. Dopiero po przejechaniu paru km z większą prędkością pęd powietrza schłodził skraplacz (chłodnicę klimatyzacji), ciśnienie spadło i klima zaczęła działać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...