Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi S5 8T 3.0TFSI CAKA 333KM Stronic STAGE 3 534KM 636NM by GREGOR10 Najmocniejsze S5 3.0TFSI w Polsce


gregor10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów
Jako że nadszedł czas na coś nieco szybszego od 2.0TFSI , wybór skupił się na 3.0TFSI  - bo jak wiadomo-  silnik mega poddatny na mody i robi robotę ;)
Padło więc na  S5 3.0TFSI CAKA 333KM w sportbacku.
ce04d1550778950.jpg
Auto typowa seria, no ale muszę przyznać że długo nie wytrzymałem  i czas zacząć było działać  czy eSce w kwestii modów ;)
Zacząłem klasycznie dla wszystkich aut czyli od serwisu, doprowadzenia do stanu zbliżonego do fabryki przed modami- oleje Millers 5W40 , filtry Knechta,  swiece NGK itp

Na dalszy etap poszło czyszczenie dolotu z nagaru - uwierzcie że było tam tego 'troche' foty mówią same za siebie ;)
39b668550779325.jpg 8f6696550779349.jpg
Po ogarnieciu seri - pomierzyłem power - 357KM.

Nadszedł czas na Stage 1 - soft ecu+tcu stronic , poszło lekko moc 414km, 0-100kmh w 4.6sek
8a0a1f550779450.jpg

Tydzień później było mało więc Stage 2 kolko +soft 460  i setka w 4.1sek,  a obecnie stage 2++ zagościł na 480km i 590nm
d8e0e2550779453.jpg

Udało się złamać upragnione 4sek i zejść do czasów rzędu 3.8sek 0-100kmh przy wadze 1830kg na sucho.
1e9760550779953.jpg 7d19eb550779956.jpg

Troche fotek
3fe984550778960.jpg d34ebe550778962.jpg 186119550778967.jpg 96ec08550778971.jpg 37a2f8550778979.jpg 39271d550778980.jpg c7930d550778995.jpg c879c9550779009.jpg 5eb432550779014.jpg 5e6efc550779023.jpg 583b50550779027.jpg


eSka podaje ładnie jak na tak małe mody i jestem mega zadowolony z efektu, przepaść w stosunku do 2.0TFSI, no ale to jeszcze nie koniec modów , zobaczymy co będzie dalej ;)

STAGE 3 wstępnie gotowy na PB98 504KM/ 612NM
wykresstage3-3.png

To nie jest jeszcze ostatnie słowo bo planuje sprawdzić ile wyjdzie na PB100okt ;)
STAY Tuned !

Edytowane przez gregor10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Cię wyszły mody? Nie mówię tutaj o doprowadzeniu do serii, ale sam efekt z 333 do 480KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny wynik. Szczególnie 0-100 robi wrażenie. Hamowane na Pb98?

Na czym polegał  Stage 2++ poza dolotem, jeśli to nie tajemnica?

Edytowane przez Wurger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:kox: Duzy plus za sportback :)

Autko mega, i ta moc :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresik piękny tak jak i samo wozidło. Pod maską wygląda jakby przed chwilą z salonu wyjechał hehe. Osiągi mistrzostwo nieźle szalejesz :) A3 sprzedana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jeszcze 3.0TFSI ma jakieś wady ? lub jakieś niedociągnięcia inżynierskie ? bo zastanawiam się nad tym silnikiem w kolejnym samochodzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik w budzie A4/A5 to jest szatan.

Szkoda że "cywilne" 3.0 TFSI montowali dopiero po lifcie i prawie ich nie ma na rynku - bo za S się przepłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Gibons napisał:

Powiedz jeszcze 3.0TFSI ma jakieś wady ? lub jakieś niedociągnięcia inżynierskie ? bo zastanawiam się nad tym silnikiem w kolejnym samochodzie ;)

 

Moim zdaniem jak na TFSI to jest to udana konstrukcja. Wiadomo nie jest to silnik tani w ew serwisie. Ale patrząc na osiągi i możliwości jest niesamowity jak dla mnie. Reakcja na dodanie gazu - zero laga czy jakiejkolwiek zwłoki - są dosyć ciekawym doznaniem.
Nie wiem czy jest drugie takie auto które potrafi katapultować moc o przeszło 120-130km od serii przy całkiem fajnym już fabrycznym poziomie 333KM tylko softem i kołkiem- śmieszne mody i 450km pęka.
Wady ? Nagar w dolocie- aczkolwiek nie wiele w stosunku do 2.0TFSI sie go tam zbiera z racji innej konstrukcji odmy, katy też nie są zbyt wytrzymałe szczególnie po stage 2 jeśli ktoś katuje auto lub katowal na PB98, rozrząd jak w typowej Vce czy to BMW czy Audi 3.0TDI czy benzyna etc na lancuchach tanio nie jest ale co 60 tys sie go nie wymienia tak ze luzacko.

10 minut temu, Kooga napisał:

:kox: Duzy plus za sportback :)

Autko mega, i ta moc :kox:

Dziękuję :)

18 minut temu, JawoR36 napisał:

Ile Cię wyszły mody? Nie mówię tutaj o doprowadzeniu do serii, ale sam efekt z 333 do 480KM.

W sprawie kosztów - [email protected]

12 minut temu, Wurger napisał:

Ładny wynik. Szczególnie 0-100 robi wrażenie. Hamowane na Pb98?

Na czym polegał  Stage 2++ poza dolotem, jeśli to nie tajemnica?

Nie ma tajemnicy luz , tu pełny opis STAGE 2++

http://gregor10.pl/audi-s5-8t-3-0tfsi-caka-333km-stronic-stage-2-482km-591nm/

W stosunku do normalnego stage 2 tu jeszcze doszedł dolot APR+downpipe i strojenie ecu i tcu pod stage 2++

Teraz czas na poprawe układu chłodzenia i będziemy działać dalej.
Wynik jest na PB98 bo na takim lata auto na co dzień.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, komoornik napisał:

Ten silnik w budzie A4/A5 to jest szatan.

Szkoda że "cywilne" 3.0 TFSI montowali dopiero po lifcie i prawie ich nie ma na rynku - bo za S się przepłaca.

dokładnie goni to dobrze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne autko Grzesiu, gratuluję nowej "zabawki", świetnie wygląda a jeszcze lepiej się zbiera [emoji5]️ Może kiedyś będzie okazja poczuć to przyspieszenie na własnej skórze [emoji5]️
W Twoich rękach powstaje najszybsza S5 w Polsce a może i nie tylko [emoji4]
Powodzonka!!

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna S5. Niesamowicie musi to latać po takich modach. Żuć ją tylko na glebe i będzie idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej mocy pewnie przydałyby się też jakieś stabilizatory lepsze etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratulacje!

najlepszy silnik z możliwych wybrałeś wg. mnie :)  i te 3.8s do setki.. miazga

->tylko benzynka<-

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja bym dał za ten silnik pod maską ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wydechem będziesz cos działał? Ja mam 153k juz i chyba zacząłem sobie wyobrażać ile nagaru u mnie mogło sie zebrać ;p widzę ze twoja skrzynia nie ma typowego problemu przełączania z 4->5 bieg.. 

Rozrzad pewnie fabryczny, przy ilu zamierzasz zmieniać? Rownież uważam ze motor jest jednym z lepszych chociażby dla normalnego użytkownika jak ja. Planuje wydech z klapami założyć i ciekawe czy popcorn da sie zrobić w naszych V6T. Ogólnie potwora tworzysz widzę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Fajnie modzisz samochodzik. Dobrze przyspiesza. Powodzenia w Stage3!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Binek1.8T napisał:

Z wydechem będziesz cos działał? Ja mam 153k juz i chyba zacząłem sobie wyobrażać ile nagaru u mnie mogło sie zebrać ;p widzę ze twoja skrzynia nie ma typowego problemu przełączania z 4->5 bieg.. 

Rozrzad pewnie fabryczny, przy ilu zamierzasz zmieniać? Rownież uważam ze motor jest jednym z lepszych chociażby dla normalnego użytkownika jak ja. Planuje wydech z klapami założyć i ciekawe czy popcorn da sie zrobić w naszych V6T. Ogólnie potwora tworzysz widzę :) 

Myślę o wydechu aczkolwiek nie mam jakiegoś mega ciśnienia, może coś z klapami od RS5 wpadnie, a może zrobimy nowy caly , zobaczymy :)
Co do przełączania biegów skrzynia robi to ultra szybko niemal jednym ciągiem, bez zawahania. Mam zmienione sprzęgła na nowe plus mechatronik + najnowszy sw do skrzyni + zrobiłem moda stronica w sterowniku skrzyni pod stage 2++ czyli m.in przyśpieszona zmiana biegów, zwiększone ciśnienia na sprzęgłach, odblokowany moment obrotowy, przyśpieszona reakcja na klikniecie manetek przy kierownicy i teraz naprawde przy tej mocy ta skrzynia robi robotę.

Co widać po filmiku jak i po czasach mierzonych RL które robi na tym stage'u. Seryjne oprogramowanie skrzyni zdecydowanie warto zaaktualizować + zrobić moda do tcu przy tuningu bo inaczej nie wykorzystamy pełnego potencjału 3.0TFSI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki konkretne. Cięzko znaleźć obecnie motor z tak gigantycznym potencjałem jak 3.0TFSI. Śmieszne kółko na kompresorze robi taką robotę jak w innych silnikach zmiana turbo dając znacznie lepszy dół. 

W S5 jest ta sama skrzynia DL501 co w 3.0TDI ? Moge zapytac czego uzywasz do programowania jej? MagPRO? ;) 

Napisz coś o wypasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...