Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik się nie nagrzewa


shineoff

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem tu nowa i chciałam się przywitać :) Mam zagadkę do rozwiązania. Co się dzieje z moim audi a4 b6 1.9 tdi? Szukałam na forum odpowiedzi, jednak problemy, które były tu prezentowane są jedynie zbliżone do mojego, ale nie identyczne. Mianowicie silnik się nie grzeje. W ogóle. Ma temperaturę 50 stopni, w porywach do 57 (sprawdzane na wag). Wskazówka temperatury leży na boku i ani drgnie, nawet po przejechaniu 200 km. W pierwszej kolejności został wymieniony termostat (stary rzeczywiście był uszkodzony, nie zamykał się), oraz czujnik temperatury. Przy okazji zmieniono płyn chłodniczy. Po wykonaniu tych napraw nic się nie zmieniło. Klima i ogrzewanie działają normalnie (jeśli ma to jakieś znaczenie), jednak ich włączenie czy wyłączenie nie ma żadnego wpływu na temp. silnika. Co jeszcze mogę zrobić? Słyszałam coś na temat nastawnika temperatury, ale nie wiem czy w ogóle coś takiego istnieje i da się to kupić i czy napewno mój samochód ma taką część. Druga teoria była taka, że układ chłodniczy jest zapowietrzony i się "sam" odpowietrzy grawitacyjnie jak trochę pojeżdżę. No to pojeździłam, dzisiaj przejechałam z 200-250 km i nic się nie zmieniło. Proszę, pomóżcie, może ktoś wie co zrobić, bo rozmawiałam z kilkoma mechanikami i każdy ma oczywiście inną teorię -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź VAGiem temperaturę płynu. Może wskazówka od temperatury nie pokazuje dobrze temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była sprawdzana właśnie i napisałam, że w porywach do 58 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Nie ma możliwości żeby w takich warunkach jak teraz są samochód Ci się nie zagrzał....

Jeśli chodzi zaś o temp. na zegarach czy na Vagu to brana jest ona z czujników

czyli z więcej niż jednego ..   czujniki do Twojego modelu z tego co pamiętam też występują w dwóch wersjach...

Trzeba by porównać wszystkie temp. czyli faktyczna jaka jest na silniku na wejściu i wyjściu (termometr).

Jaka jest na Vagu na obu czujnikach wtedy porównując pomiary będzie można określić który z czujników jest walnięty lub np został źle dobrany...

Jak chcesz mogę Ci to pomierzyć np na spocie  jutro w Arkadii albo pod Narodowym

Jak coś to pisz na pw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to prozaiczny pomysł, ale spróbuj zmierzyć temperaturę płynu termometrem by wykluczyć nie dogrzany płyn, a zająć się elektroniką.
Wentylatory się załączają przy 58?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, też o tym myślałam żeby zmierzyć to termometrem (może to głupie pytanie, ale czy wystarczy, że wsadzę zwykły termometr do zbiornika z płynem chłodniczym?)  :) Wentylatory się załączają. Przy okazji dziwne, że wag nie pokazał żadnego błędu, w końcu coś tam MUSI być uszkodzone. Wydaje mi się, że czujnik temperatury, co został zamontowany jest albo popsuty, albo nie ten co potrzeba. Aaa i jeszcze dodam, że czujnik temp. zewnętrznej jest OK, bo samochód pokazuje mi prawidłową temperaturę powietrza (jeśli ma to jakieś znaczenie). Spróbuję dzisiaj wymienić po raz kolejny ten czujnik i zobaczymy co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najzwyklejszy do mierzenia temp cieczy np w budowlanych powinni mieć do mierzenia płynu w instalacjach grzewczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...