Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsący się silnik, drgania, bujanie w A4 B6 1.9TDI


nofaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam AUDI A4 b6 z 2001 roku z silnikiem AWX, autko przytransportowane z Belgii, posiadam je od lipca 2015 roku.
Wymieniony został :
-kompletny rozrząd  + pompa wody (30k km temu) + napinacz hydrauliczny ->> W tym, że napinacz hydrauliczny był pęknięty, a pasek rozrządu był rozpołowiony( w niektórych miejscach)
-Świece żarowe
-Czyszczenie układu dolotowego + nowa uszczelka
-Wyczyszczony został również zawór EGR i założona nowa uszczelka.

Moim problemem jest trzęsący się silnik TYLKO i  wyłącznie na biegu jałowym, co przekłada się na to, że i w kabinie jest trochę jak na "morzu", dość buja, dopiero po załączeniu klimy, bujanie ustaje. Brak rezonansu podczas jazdy, autko ładnie przyśpiesza. Biorę pod uwagę wszystkie możliwości.
Synchronizacje wałka, ustawiona elegancko na "0" ,  pompowtryski również sprawdziłem, mieściły się w granicach, wszystko sprawdzone Vag'iem. poduszka skrzyni biegów wydaje mi się do wymiany bo przy agresywnym schodzenie biegami, czuć szarpnięcie. Kompensator układu wydechowego jest popękany, a to już na pewno będzie wina zużytej poduszki skrzyni i kapiącego oleju z EGR'u,   Co może być przyczyną tego trzęsienia ? Dodam jeszcze, że silnik trzęsie się NIE RÓWNO, ALE OBROTY nie falują.
Jak auto postoi na deszczu, jak wcześniej nie było zagrzewane (1-2 dni bez jeżdzenia) to strasznie jest potem ociężałe, jakby go coś przytykało, zamuliło, aż do momentu osiągnięcia 90 stopni. Pozdrawiam, mam nadzieję że nie zostanę zlinczowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest masa tematów traktujących o tej przypadłości PD-ków 8v.

Tutaj masz mój temat, silnik praktycznie ten sam co twój ,  te same bolączki ( + jeszcze trochę innych :decayed: ):

Miłej lektury :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem, polecony mi sprawdzić poduszki...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, RumJanek napisał:

Ja mam ten sam problem, polecony mi sprawdzić poduszki...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

Jakby to były poduszki to byś miał jednostajne drgania przenoszące się na nadwozie na jałowym i podczas jazdy, a nie telepanie i niejednostajne bujanie motorówką tylko na postoju:hi:

Przeczytaj temat który zalinkowałem koledze wyżej i dopiero opisz dokładnie istotę problemu , najlepiej z załączonymi logami :P:decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, po pracy zwracałem uwagę jak odpaliłem auto.
Nie zauważyłem niczego szczególnego podczas opalania, poszedł gładko i bez problemu, jak również nie szarpala silnikiem. Szarpnie następuje stopniowo z chwilą rozgrzewania się silnika, tak więc na 100% to nie poduszki.
Jak ogarnę kilka rzeczy to zejdę zrobić logi, które grupy najlepiej?
Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

013, 018 i 023 ,

Tylko loguj jak telepie, bo jak będzie chodził ładnie to na logach nic nie wypatrzy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrobię jutro po pracy jak będzie przegoniony na autostradzie i gorący bo wtedy telepie najbardziej.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzić dawki paliwa w grupie (chyba) 001. Im mniejsza wartość na komputerze, tym silnik dostaje większą dawkę paliwa.
Korekcje mogą być OK na wszystkich cylindrach a mimo tego Piotrze, wtryski będą podlewać i zachowanie będzie właśnie takie jak opisuje autor tematu - dokładnie tak samo było u mnie.
Przesunięcie synchronizacji wałka rozrządu bardziej na "-" powinno pomóc. Jak wyłączałem klimę to były pojedyńcze bujnięcia samochodem stojąc na biegu jałowym, jak włączałem klimę to było git. Zmienia się wtedy charakterystyka pracy silnika. Ogólnie zwalczyłem problem ale...

Nie wiem czy takie rozwiązanie na 100% jest dobre. Najlepiej byłoby wtryski dać na stół.
Ogólnie temat znany w AWX/AVF

 

edit: może być to też problem oringów na wtryskach. 

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

013, 018 i 023 , Tylko loguj jak telepie, bo jak będzie chodził ładnie to na logach nic nie wypatrzy :decayed:

 

Zrobiłem, dasz rady coś odczytać z tego?

 

 

Wednesday,14,June,2017,16:24:10:65217

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.0.0

Data version: 20130910

 

 

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 JT)

 

16:23:32 Group 001: Injected quantity

882 /min Engine speed 790-870

2.5 mg/str Injected quantity 3.0-9.0

6.1°KW Spec. Inj. duration 3-8 °Ck.

92.7°C Coolant temp 80-110°C

 

16:23:32 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)

882 /min Engine speed 790-870

850.0 mg/str MAF (specified) 230-310

426.3 mg/str MAF (actual) 210-350

4.8 % EGR duty cycle 40-75%

 

16:23:32 Group 005: Starting conditions

882 /min Engine speed rpm

11.5 mg/str Start inj quantity

1.0 Start synchro.

92.7°C Coolant temp °C

Wednesday,14,June,2017,16:26:33:65217

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.0.0

Data version: 20130910

 

 

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 JT)

 

16:26:08 Group 008

882 /min RPM

0.0 mg/str Inj. Quantity

30.5 mg/str Inj. Quantity

26.1 mg/str Inj. Quantity

 

16:26:08 Group 010

421.4 mg/str Mass Air / Rev.

979.2 mbar Absolute Pres.

1017.9 (no units)

0.0 % Load

 

16:26:08 Group 011

882 /min RPM

1030.2 mbar Absolute Pres.

1017.9 (no units)

19.9 % Duty Cycle

Wednesday,14,June,2017,16:28:51:65217

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.0.0

Data version: 20130910

 

 

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 JT)

 

16:28:32 Group 013

-1.51 mg/str Inj. Quantity

-1.86 mg/str Inj. Quantity

1.88 mg/str Inj. Quantity

1.46 mg/str Inj. Quantity

 

16:28:32 Group 015

882 /min RPM

2.7 mg/str Inj. Quantity

0.20 l/h Fuel Consump.

0.0 mg/str Inj. Quantity

 

16:28:32 Group 018

0.0 (no units)

0.0 (no units)

0.0 (no units)

0.0 (no units)

Wednesday,14,June,2017,16:30:30:65217

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.0.0

Data version: 20130910

 

 

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 JT)

 

16:30:15 Group 023

21.0 (no units)

25.0 (no units)

30.0 (no units)

32.0 (no units)

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-1.51 mg/str Inj. Quantity

-1.86 mg/str Inj. Quantity

1.88 mg/str Inj. Quantity

1.46 mg/str Inj. Quantity

Korekcje dość spore, BIP-y w plusie ale na granicy...  Zobacz jeszcze co masz w 004 w ostatnim polu... 

To wskazuje bardziej na problem z samymi pompkami. Ale standardowo dałbym je na ultradźwięki, wymienił uszczelniacze, podoginał konektorki, ustawił na 180 st śrubę regulacyjną i dopiero myślał nad regeneracja/wymianą na inne... Można by zamienić miejscami 2 z 3... 

0.20 l/h Fuel Consump. - to jest coś za mało... to samo z dawką 2.5 mg/str, możliwe, że wtrysk leje i ECU ratuje się tnąc dawkę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kamil o tym napisałem post wyżej :D przerabiałem temat tego cholernego bujania... nikt mi nie wmówi że "1.9 tak ma" jak słyszałem tu co po niektórych magików...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korekty mam super a czasem bujnie jak na zewnątrz jest około 20 - 25 stopni. 

Poduszki nowe i to nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2017 o 17:42, RumJanek napisał:

Zrobiłem, dasz rady coś odczytać z tego?

 

Przy takich korekcjach to już powinno solidnie silnikiem telepać :decayed:

Wszystko wskazuje na to że jest problem z uszczelnieniem pompek,  chętnie bym zobaczył prawdziwego loga  grup 013, 018 i 023 zrobionego rano od momentu kręcenia rozrusznikiem podczas porannego odpalania ( przez min. 5 min).

I drugiego z tymi samymi grupami tylko  zrobionego  na rozgrzanym silniku , przytrzymaj silnik przez minutkę na 2 - 2,5k rpm, puść gaz i włącz logowanie , też z pięć minutek bez dotykania gazu :hi:

Widząc te logi powiem Ci konkretnie czy dobrze podejrzewam ...

Dnia 14.06.2017 o 21:54, Ralen napisał:

Dokładnie kamil o tym napisałem post wyżej :D przerabiałem temat tego cholernego bujania... nikt mi nie wmówi że "1.9 tak ma" jak słyszałem tu co po niektórych magików...

Trzeba rozróżnić nieregularne , leciutkie bujanie motorówką od solidnego telepania ( oczywiście chodzi o bieg jałowy ) :P

Bo to pierwsze to "ten typ tak ma", natomiast drugie w większości przypadków to problem z uszczelnieniem pompek, a żeby to potwierdzić wystarczy wymienić uszczelniacze z jednoczesną zamianą miejscami tej o najwyższej korekcji z tą o najniższej korekcji.

W tym konkretnym przypadku jest mały wyjątek, bo dwa mają wysokie korekcje i dwa niskie:D

Dla tego pozamieniał bym obydwie pary, czyli drugi z trzecim i pierwszy z czwartym :hi:

Dopiero jak po tej robocie nie będzie poprawy i  wysokie korekcje pójdą za pompkami to pompki na stół  :D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-1.51 mg/str Inj. Quantity
-1.86 mg/str Inj. Quantity
1.88 mg/str Inj. Quantity
1.46 mg/str Inj. Quantity
Korekcje dość spore, BIP-y w plusie ale na granicy...  Zobacz jeszcze co masz w 004 w ostatnim polu... 

Kamilu, nie tak dawno sprawdzałem 004 grupę jak również 013 i miałem coś takiego:
61313d99edf8b4e05d0382b6914bd09f.jpg4d38b8b3b256c2885093e0254ae0c7cb.jpg

Z tego co pamiętam,, jak z warsztatu odbierałem auto, mechanik mówił coś o padającym jednym wtrysku, że się przycina czy coś takiego...
Możliwe by to było?
Mogę zrobić logi na zimno ale muszę zrobić późno wieczorem lub w nocy jak auto przestygnie, w tygodniu 04:30 jadę do pracy więc raczej odpada, niedziela rano zostaje dniem gdzie mogę to zrobić na spokojnie, chyba że dzisiaj do nocy wystygnie to zrobię i wrzucę jeszcze raz.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Acha, nie wiem czy to pomoże, auto po remapie, ma to jakieś znaczenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RumJanek napisał:


Kamilu, nie tak dawno sprawdzałem 004 grupę jak również 013 i miałem coś takiego:
61313d99edf8b4e05d0382b6914bd09f.jpg4d38b8b3b256c2885093e0254ae0c7cb.jpg

Z tego co pamiętam,, jak z warsztatu odbierałem auto, mechanik mówił coś o padającym jednym wtrysku, że się przycina czy coś takiego...
Możliwe by to było?
Mogę zrobić logi na zimno ale muszę zrobić późno wieczorem lub w nocy jak auto przestygnie, w tygodniu 04:30 jadę do pracy więc raczej odpada, niedziela rano zostaje dniem gdzie mogę to zrobić na spokojnie, chyba że dzisiaj do nocy wystygnie to zrobię i wrzucę jeszcze raz.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Acha, nie wiem czy to pomoże, auto po remapie, ma to jakieś znaczenie?

Może być i wieczorem, ważne by serce było jak najbardziej wystudzone :P

To że się pompowtrysk przycina to powinno być widać po bipach i korekcjach, dla tego tak ważne jest zrobienie logów o których pisałem w poprzednim poście,  same screeny  pokazują wartość chwilową, a tak będzie można je prześledzić w dłuższym okresie czasu i przeanalizować wzajemną korelację grup :hi:

Jak program jest dobrze zrobiony to nie powinno mieć żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Piotrek, u mnie bipy i korekcje były OK a motorówka miała bujania. Nie zawsze, ale czasem jak stałem na jałowym to potrafiło bujać w odstępach kilkusekundowych. Problem rozwiązało przestawienie synchro. Autorowi tematu też bym to zalecił zanim zacznie cokolwiek wymieniać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuj

  Address 01: Engine  (038 906 019 JT)

22:05:43 Group 013: Idle Speed Smooth Running Control
  -0.59 mg/str  Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H
  -0.71 mg/str  Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H
  0.14 mg/str  Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H
  1.13 mg/str  Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H

22:05:43 Group 001: Injected quantity
  882 /min  Engine speed 790-870
  5.5 mg/str  Injected quantity 3.0-9.0
  5.6°KW  Spec. Inj. duration 3-8 °Ck.
  23.4°C  Coolant temp 80-110°C

22:05:43 Group 023
  20.0  (no units)
  14.0  (no units)
  27.0  (no units)
  26.0  (no units)
Thursday,15,June,2017,22:07:28:65217
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910

 


                Address 01: Engine  (038 906 019 JT)

22:07:13 Group 001
  882 /min  RPM
  4.9 mg/str  Inj. Quantity
  5.6°KW  Idle Stabilization
  29.7°C  Temperature

22:07:13 Group 002
  882 /min  RPM
  0.0 %  Load
   0  1  0  Bin. Bits
  29.7°C  Temperature

22:07:13 Group 003
  882 /min  RPM
  850.0 mg/str  Mass Air / Rev.
  470.4 mg/str  Mass Air / Rev.
  19.9 %  Duty Cycle
Thursday,15,June,2017,22:08:17:65217
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910

 


                Address 01: Engine  (038 906 019 JT)

22:08:01 Group 004
  882 /min  RPM
  3.4 °BTDC  Ign. Timing
  5.6°KW  Idle Stabilization
  -0.6°KW  Idle Stabilization

22:08:01 Group 005
  882 /min  RPM
  21.1 mg/str  Inj. Quantity
  1.0  (no units)
  34.2°C  Temperature

22:08:01 Group 006
  0.0 km/h  Speed
   0  0  0  Bin. Bits
  0.0 %  Load
  1.0  (no units)
Thursday,15,June,2017,22:09:00:65217
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910

 


                Address 01: Engine  (038 906 019 JT)

22:08:46 Group 008
  882 /min  RPM
  0.0 mg/str  Inj. Quantity
  30.5 mg/str  Inj. Quantity
  27.5 mg/str  Inj. Quantity

22:08:46 Group 009
  882 /min  RPM
  0.0 mg/str  Inj. Quantity
        
  27.5 mg/str  Inj. Quantity

22:08:46 Group 010
  450.8 mg/str  Mass Air / Rev.
  979.2 mbar  Absolute Pres.
  982.8  (no units)
  0.0 %  Load
Thursday,15,June,2017,22:09:52:65217
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910

 


                Address 01: Engine  (038 906 019 JT)

22:09:38 Group 011
  882 /min  RPM
  1040.4 mbar  Absolute Pres.
  982.8  (no units)
  19.9 %  Duty Cycle

22:09:38 Group 013
  -0.59 mg/str  Inj. Quantity
  -0.66 mg/str  Inj. Quantity
  0.26 mg/str  Inj. Quantity
  0.99 mg/str  Inj. Quantity

22:09:38 Group 015
  882 /min  RPM
  4.1 mg/str  Inj. Quantity
  0.40 l/h  Fuel Consump.
  0.0 mg/str  Inj. Quantity
Thursday,15,June,2017,22:10:51:65217
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910

 


                Address 01: Engine  (038 906 019 JT)

22:10:35 Group 018
  0.0  (no units)
  0.0  (no units)
  0.0  (no units)
  0.0  (no units)

22:10:35 Group 020
  882 /min  RPM
  24.0 Nm  Torque
  70.0 mg/str  Inj. Quantity
  0.0 mg/str  Inj. Quantity

22:10:35 Group 023
  23.0  (no units)
  15.0  (no units)
  27.0  (no units)
  41.0  (no units)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek chodziło mi o logi zrobione w ten sposób :

http://vaglog.pl/log-018_013_023_ipMZN5d.html

:decayed:

Poczytaj w dziale diagnostyka VAG jak je wykonać i wrzucić na vaglog.pl :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, poprawię się i wrzucę jeszcze raz.

Dzięki

 

Log - zimny start

Log - podniesione + wolne obroty

Log - wolne po obrotach

Mogą być takie?

 

 

Edytowane przez RumJanek
Dodanie logów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...