Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsący się silnik, drgania, bujanie w A4 B6 1.9TDI


nofaq

Rekomendowane odpowiedzi

No teraz można coś wreszcie konkretnie powiedzieć :D

Po pierwsze widać że korekcje się zmieniają w zależności od temperatury silnika i to w dość szerokim zakresie .

Ale najważniejszy jest trzeci log widać na nim że po pracy na wyższych obrotach , gdy zużycie paliwa jak i jego przepływ przez szynę paliwową w głowicy jest duży , korekcje są jeszcze do przyjęcia :naughty:

Dalej korekcja w miarę upływu czasu i gromadzenia się spalin w szynie paliwowej wokół trzeciej pompki zaczyna rosnąć na trzecim cylindrze , by na końcu loga dojść do wartości +2,59 :P

To na tym cylindrze jest największy problem z uszczelnieniem pompki,  chociaż czwarty  też jest już następny w kolejce ...

Co jest do zrobienia ?

Trzeba wymienić uszczelniacze i podkładki termiczne na pompkach , z zachowaniem szczególnej uwagi na czystość powierzchni oporowej o którą opiera się dół pompki w głowicy jak i powierzchni na pompce przylegającej do tej samej mosiężnej podkładki tylko z jej drugiej strony .

Chodzi o to by to połączenie miało jak największą szczelność , aby zapewnić w miarę stałe ciśnienie spalin oddziałujące na dolny uszczelniacz pompki, bo tylko wtedy ma on odpowiednie warunki do pracy i nie ulega szybkiemu zużyciu pod wpływem dużych skoków ciśnienia .:hi:

Oczywiście by wyeliminować niewielką możliwość że to pompki na trzecim i czwartym cylindrze są przyczyną problemu , należało by zamienić podczas montażu miejscami pompkę drugą z trzecią i pierwszą z czwartą .

Gdyby po całej naprawie okazało się że dalej jest jazda z korekcjami to przynajmniej będzie  wiadomo czy to wina pompek ( jeżeli wysokie plusowe przeniosą się za pompkami na pierwszy i drugi cylinder ) , czy może problem leży w wyrobionych gniazdach pompek na trzecim i czwartym cylindrze ( gdy wysokie plusowe korekcje tam pozostaną ):P

Z mojego doświadczenia powiem Ci że jeżeli ten co będzie wymieniał uszczelnienia zastosuje się do tych zaleceń, oprócz uszczelniaczy minimum wymienisz śruby je mocujące i wszystko poskładasz zgodnie z instrukcją , to na 90 %  wszystko po tej naprawie wróci do normy i nie będzie trzeba nic poprawiać :)

To 10 % niepewności to trzeba podzielić na :

9%- wyrobione gniazda pompek :(

1%- uszkodzona pompka :naughty:

Szukaj dobrego fachowca albo jak sam się czujesz na siłach i skompletujesz trochę wyposażenia , to tanim kosztem naprawisz auto :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrze
Śrubki i oringi zamówione, idą aż z Litwy :D
Dam znać jak dojdą i jak będę je wymieniał.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

mam bardzo podobny problem z trzęsącym silnikiem na obrotach postojowych i przy 1140 obr, prosibym zeby ktos zerkną na logi które zrobiłem na postoju na blokach 003,011,023

http://vaglog.pl/log-003_011_023_k1qyRc0.html

http://vaglog.pl/log-023_001_85uU6.html

http://vaglog.pl/log-023_QQQd0.html         tu stopniowo dodawałem gazu wydaje mi sie ze cos jest nie tak z 2 cylindrem 

http://vaglog.pl/log-011_y74Ktc8.html       tu sprawdzałem sztangielke turba 

silnik jest po wymianie pompek na podobno dobre wyjete z innego auta lecz te wstrzasy nie znikneły, razem z nimi wymienione były uszczelniacze 

Edytowane przez kefinek931
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Szukaj dobrego fachowca albo jak sam się czujesz na siłach i skompletujesz trochę wyposażenia , to tanim kosztem naprawisz auto [emoji3]

Uszczelniacze I śruby dotarły dzisiaj, jak na Litwę, to szły bardzo szybko.
Teraz muszę poszukać kto się tym zajmie. :wink:
52f76dd43ae124f008662eb12ce99238.jpgd3d0091a6a63d07cf529d1fe7d4edabc.jpgf8b579cf5cc30ab4e21f31c72f19e654.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.06.2017 o 19:05, kefinek931 napisał:

Witam 

mam bardzo podobny problem z trzęsącym silnikiem na obrotach postojowych i przy 1140 obr, prosibym zeby ktos zerkną na logi które zrobiłem na postoju na blokach 003,011,023

http://vaglog.pl/log-003_011_023_k1qyRc0.html

http://vaglog.pl/log-023_001_85uU6.html

http://vaglog.pl/log-023_QQQd0.html         tu stopniowo dodawałem gazu wydaje mi sie ze cos jest nie tak z 2 cylindrem 

http://vaglog.pl/log-011_y74Ktc8.html       tu sprawdzałem sztangielke turba 

silnik jest po wymianie pompek na podobno dobre wyjete z innego auta lecz te wstrzasy nie znikneły, razem z nimi wymienione były uszczelniacze 

Zrób dokładnie takie same logi jak kolega RumJanek , w tych nie ma najważniejszego , czyli 013, ważne też by 018 i 023 były zrobione razem z 013 :hi:

 

1 godzinę temu, RumJanek napisał:


Uszczelniacze I śruby dotarły dzisiaj, jak na Litwę, to szły bardzo szybko.
Teraz muszę poszukać kto się tym zajmie. :wink:
52f76dd43ae124f008662eb12ce99238.jpgd3d0091a6a63d07cf529d1fe7d4edabc.jpgf8b579cf5cc30ab4e21f31c72f19e654.jpg

:hi:No ciekawy jestem czy po robocie będzie Pan zadowolony :D

Szukaj fachowca co nie będzie się musiał na Twoim aucie uczyć , tylko już posiadł tą umiejętność .....

Jak już wymienisz  to się przejedź ze dwadzieścia mil niech się uklepią i dawaj logi do oceny :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:
Szukaj fachowca co nie będzie się musiał na Twoim aucie uczyć , tylko już posiadł tą umiejętność .....

Znajomek który robił mi remap, pracował kiedyś na warsztacie gdzie szkot ponoć tylko i wyłącznie zajmuje się VAGiem. Muszę do niego zadzwonić i zweryfikować to czy to prawda, ponoć bierze też mniej niż ten który obecnie robił z moim autem.
Pożyjemy, zobaczymy ;)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:No ciekawy jestem czy po robocie będzie Pan zadowolony :D

RumJanek chyba naprawił auto ale zapomniał poinformować zainteresowanych o efektach.

...............................................................................................................................................................................................................................

Witam . Przypadłość jaka u mnie występuje to bujanie silnika na wolnych obrotach  ( AWX). Posprawdzałem wszystko co wyczytałem na forum i  wygląda ok po za korekcją 4cyl . Wymieniłem oringi i podkładkę miedzianą na 4-tym  pompowtrysku ale korekcje bez zmian. Zrobiłem log od zimnego startu z chwilowym podnoszeniem obrotów. Czy to wtrysk do wymiany ?

http://vaglogi.pl/log-001_013_023_rQbd9.html

 

http://vaglogi.pl/log-013_023_001_p0fZn.html  - zimny po odpaleniu

 

Edytowane przez burton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zamieniłeś miejscami pompek z 3-go i 4-go cylindra, wtedy było by jasne czy to wina pompki , czy czegoś innego :whistling:

W sterowniku silnika nie ma żadnych błędów ?

Jeszcze raz dobrał bym się do pompek i zamienił miejscami te które wyżej wymieniłem, zachowując szczególną staranność jeżeli chodzi o czystość i brak wżerów na powierzchniach pompki i głowicy do których przylega mosiężna podkładka :

 

20181203_220311 - Kopia.jpg

Sprawdzisz przy okazji jak wyglądają te nowe uszczelnienia ( czy nie uległy uszkodzeniu podczas wcześniejszego montażu ) i czy nie trzeba zlikwidować ostrych krawędzi w gniazdach.

Do ponownego montażu oczywiście nowe śrubki :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku żadnych błędów. Stare oringi wyglądały dobrze podkładka też dlatego zastanawiam się nad samym wtryskiem.

Tak wyglądała podkładka 

IMG_20190127_175902.jpg

IMG_20190127_180042.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie widać by przez podkładkę spaliny się przedostawały ...

W takim układzie oprócz zajął bym się wiązką pompowtryskiwaczy , jej słabym punktem jest miejsce gdzie łączą się ze sobą "masy" przewodów zasilających cewki pompowtrysków .

Zaciśnięte tam przewody z upływem czasu łapią coraz większą rezystancję, co może się tak właśnie objawiać jak u Ciebie. 

Z czasem powinien się wtedy pojawić błąd .

Co z tym zrobić napisałem tutaj:

Jak nie pomoże to zamiana pompek , dopiero wtedy będzie wiadomo czy to wina pompki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach i wygląda tak.

Na zimnym ;

1- 24,1  / 2- 23,4 / 3- 24,1 / 4- 22,1    bar

Ciepły ok. 40 st.

1- 25,5 / 2- 24,5 / 3- 25,1 / 4- 24,1

 Próba olejowa

1- 38 / 2- 37 / 3-38 / 4- 35

Może to kompresja na 4 cyl stanowi problem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej kompresja może mieć wpływ na zwiększenie dawki na tym cylindrze w celu wyrównania pracy silnika... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Jak najbardziej kompresja może mieć wpływ na zwiększenie dawki na tym cylindrze w celu wyrównania pracy silnika... 

W takim razie odpuszczam dalsze poszukiwanie usterki. Dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnych 5-ciu latach jazdy wróciłem do tematu bujającego silnika na wolnych obr.

Sprawdziłem korekcje i na 4-cyl nadal +2,5mg więc zamieniłem 3 i 4 miejscami, korekcja 

poszła za wtryskiem. Chcę wymienić tą pompkę z 3-cyl ale używki z końcówką AN są praktycznie 

niedostępne i pytanie jest czy lepszym rozwiązaniem będzie zamiennik np.BA czy oddać swój pompowtrysk do regeneracji ?

korekcje.PNG.21f4d8f9a6be4216b5df80196cf29fd5.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...