Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T ANB - stuku, puku idą koszta, portfel otwórz się na oścież


soulmaster3m

Rekomendowane odpowiedzi

Update. Nie miałem jak nagrać nowych filmików jak brzmi to stukanie, ale znalazłem coś bardzo podobnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jako, że odpowietrzenie całe zrobione to byłaby szkoda gdyby zostawić się na pastwę słabych fabrycznych rozwiązań. Mam nadzieję wstawić małe usprawnienie odpowietrzenia. Głosy są różne, ale większość na tak i wydaje mi się, że powinno spełniać swoją rolę.

35412521371_07d0360844.jpg35542750495_2a09c9d717.jpg34701164484_4cb445b1f0.jpg

 

Do tego chciałem robić zbiornik, ale za 10zł można było zdobyć gotowca z oplowskiego klekota. Może podejdzie bez przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o odmie ? to klekotanie to z tyłu silnika to napinacz łańcucha wałków, mierzyłeś ciśnienie oleju ? czyściłeś kiedyś smok pompy oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmie, odmie. Rurkę wymieniałem już sporo temu a było trzeba się zainteresować głębiej co było powodem jej pęknięcia a nie tylko z grubsza pierwszy lepszy post przeczytać, że one tak mają i tylko wymienić.

Co do klekotania to nie miałem nawet kiedy nagrać po wyciszeniu wszystkich hałasów od klimy ani też sprawdzić czy to czasem nie od dołu.

Smoka nigdy nie ruszałem i mam tylko nadzieję, że to właśnie on.

 

Zamiast kolanka odpowietrzenia...

15946533182_4e544e16f2.jpg

 

... porządnie dopasowany adapter, od niego wąż do separatora i dalej na trójnik.

34701048934_13fede1796.jpg

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie działanie oparów smaru na te plastikowe kolanko zrobiło swoje, dlatego pęka - tak myślę. Zalej płukankę do silnika niech wypłucze Ci wszystko ładnie i wtedy zrzuć miskę. Ja u siebie miałem przytkany delikatnie ten smok i przy okazji wymieniłem pompę oleju na nową. Podłącz manometr i sprawdź ciśnienie oleju na ciepłym/zimnym silniku to tańsza opcja niż zwalanie miski ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś jeszcze w tematach czytałem co DEV pisał a pisał, że ciśnienie to jedno a wydajność to drugie.

Jak dziś zdążę to może i ciśnienie ogarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura z manuala dla potomności:

35218647700_98fe80ec55.jpg

 

Zaraz po odpaleniu na zimnym:

34781154354_5accb38654.jpg

34781162774_2671cdd80d.jpg

 

Filmiki po rozgrzaniu oleju do gdzieś prawie 70*C. W razie co wyjaśniam, że 100kPa to 1bar.

Przy okazji słychać to klepanie. Szczególnie na drugim filmiku gdzieś prawie przy końcu.

To są filmiki, trzeba kliknąć.

Błąd jaki słychać na drugim filmiku to oczywiście brak czujnika, nie miałem kiedy zrobić takiego adaptera jak ma ori sprzęt.

34813488633_122024af38.jpg

34781062964_7f8bd03b29.jpg

 

 

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji czujnik sprawdzony. Na książkowe 1.3-1.6bar zamyka się przy 1.5bar. Sprawdzone na 3 różnych manometrach.

Nic więcej nie zostaje jak oddać komu trzeba ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz coś nowego. Miałem już dzwonić po lawetę, ale naszło mnie na sprawdzenie błędów a tam nowość.

17925 - Main Relay (J271): Electrical Malfunction 
P1517 - 35-10 - - - Intermittent 

 

Wątpię aby to był sam przekaźnik bo wstawiałem drugi z poprawionymi lutami.

 

Teraz to już zacznie się zabawa w szukanie po instrukcjach co sprawdzić.

Podrukowałem z manuala kilka i będzie trzeba miernikiem i diodą sprawdzić. Może to coś w kablach i była w racja w problemie z zapłonem. 

Może to właśnie tutaj był 1 problem, że zgasł i nie było napięcia. Może też z tego stuka bo pali, ale coś nie tak.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra chłopy. Przyznawać się kto ma 1.8T, najlepiej ANB i mi coś sprawdzi?

Przeleciałem prawie wszystkie procedury sprawdzania, poza czujnikiem spalania stukowego,  hallem czy czujnikiem prędkości.

Przeleciałem wtryski, cewki, moduł zapłonu, przekaźnik 30 w skrzynce ecu i jest problem.

Wyłączam zapłon, wyjmuję kluczyk, nawet zamyka samochód a napięcie na pinie 15 cewki dalej jest. Dotrwałem gdzieś do 8 minuty i dalej jest.


Potrzebuję wiedzieć czy napięcie na wtyczce 3 pinowej idącej do cewki a dokładniej pinie 15 (obojętnie której cewki) znika od razu po wyjęciu kluczyka. Czy też ogólnie kiedy się pojawia i kiedy znika.

 

Zasada działania jest taka, że w puszce ECU jest przekaźnik 30 na miejscu 3 i na ten przekaźnik na pin 2 i 9 idzie stały plus.

Przekaźnik ten wyzwala ECU dając masę z pinu 21 na pin 4 przekaźnika.

Napięcie wtedy idzie z pinu 6 przekaźnika i dalej na bezpiecznik 29 (20A).

Z bezpiecznika 29 idzie na piny 15 wszystkich cewek. (i na pin 121 ECU)

 

35101566233_7702d18766.jpg 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, radi88PL napisał:

Nadal potrzebujesz tych informacji z ostatniego postu ?

Aktualnie mam potwierdzenie z APU, że 15 minut i napięcie znika. Sprawdziłem dwukrotnie i mam tak samo, więc niepokój związany z tym napięciem można pominąć.

Oczywiście nie zaszkodzi jeszcze jedno potwierdzenie bo jest o dalej dziwne.

 

Edit: Kompresja sprawdzona i na ile szczelnie przykręciłem manometr to ciśnienie na każdym po 12, 12 z hakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...