Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd czujnika położenia sprzęgła


Luis a4 b8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.  Problem : elektryczny hamulec postojowy nie odpuszcza przy ruszaniu mimo zapięcia pasów, odpuszcza tylko po wciśnięciu przycisku. Druga sprawa przestał działać tempomat oraz przy zmianie biegu następowały szarpnięcia jakby za szybko opadały obroty. 

Diagnoza VCDS  błąd - czujnik położenia sprzęgła .   

Sprawa została rozwiązana ale piszę ten wątek ponieważ sam przed naprawą przeszukałem fora i dokładnej odpowiedzi nie znalazłem a myślę , że jest to często powtarzający się problem.

 

Wymiana czujnika położenia sprzęgła razem z pompą ponieważ ten element występuje tylko razem NIC NIE DAŁA - wywalone 1300 zł w błoto .

Rozwiązanie :    Wymieniony został sterownik hamulca postojowego który znajduje się w klapie bagażnika po prawej stronie  u mnie pod modułem haka holowniczego. Jeśli nie masz haka to jest on bezpośrednio na wierzchu --- UWAGA zwracać uwagę przy zakupie sterownika na LITERKĘ na końcu numeru katalogowego ,  8ko 907 801 E    Literki na końcu są aż do H, . Jest to o tyle istotne , że jeśli kupimy z właściwą literką cała sprawa sprowadzi się tylko do adaptacji ! bez konieczności kodowania. 

TERAZ ku pamięci jeśli VCDS podaje błąd czujnika położenia sprzęgła  sprawdź czujnik ------

1) gdy auto stoi na biegu jałowym z zapalonym silnikiem wciśnij gaz do oporu   obroty powinny być ograniczone do mniej więcej 2500 -3 000 natomiast gdy auto jest w ruchu po wciśniętym sprzęgle obroty idą wyżej - tak działa prawidłowy czujnik.  Druga kwestia to sprawdzenie bezpieczników są dwa bezpieczniki odpowiedzialne z czujnik sprzęgła. Trzecia kwestia to fakt , iż w większości przypadków gdy naprawdę jest to czujnik położenia sprzęgła auto nie odpala albo odpala z koniecznością wbijania mocno pedału sprzęgła w podłogę.  

Jeśli nie masz wyżej wymienionych objawów na 90 % jest to sterownik hamulca postojowego  , nie zaś czujnik sprzęgła . 

pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegę. właśnie tak moim skromnym zdaniem powinno działać to forum!!!! Jeśli masz problem to go opisujesz, czekasz na odpowiedz. Jeśli rozwiązałeś problem to podajesz rozwiązanie tak jak Ty, ewentualnie podajesz wskazówki jak zdiagnozować. Większość pisze że ma problem powiedzmy z turbo a kończymy temat na wymianie całego silnika z podpowiedzią ze problem w końcu został rozwiązany.......POZDRAWIAM AUTORA!!!!!!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2017 o 21:09, Luis a4 b8 napisał:

Witam, jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.  Problem : elektryczny hamulec postojowy nie odpuszcza przy ruszaniu mimo zapięcia pasów, odpuszcza tylko po wciśnięciu przycisku. Druga sprawa przestał działać tempomat oraz przy zmianie biegu następowały szarpnięcia jakby za szybko opadały obroty. 

Diagnoza VCDS  błąd - czujnik położenia sprzęgła .   

Sprawa została rozwiązana ale piszę ten wątek ponieważ sam przed naprawą przeszukałem fora i dokładnej odpowiedzi nie znalazłem a myślę , że jest to często powtarzający się problem.

 

Wymiana czujnika położenia sprzęgła razem z pompą ponieważ ten element występuje tylko razem NIC NIE DAŁA - wywalone 1300 zł w błoto .

Rozwiązanie :    Wymieniony został sterownik hamulca postojowego który znajduje się w klapie bagażnika po prawej stronie  u mnie pod modułem haka holowniczego. Jeśli nie masz haka to jest on bezpośrednio na wierzchu --- UWAGA zwracać uwagę przy zakupie sterownika na LITERKĘ na końcu numeru katalogowego ,  8ko 907 801 E    Literki na końcu są aż do H, . Jest to o tyle istotne , że jeśli kupimy z właściwą literką cała sprawa sprowadzi się tylko do adaptacji ! bez konieczności kodowania. 

TERAZ ku pamięci jeśli VCDS podaje błąd czujnika położenia sprzęgła  sprawdź czujnik ------

1) gdy auto stoi na biegu jałowym z zapalonym silnikiem wciśnij gaz do oporu   obroty powinny być ograniczone do mniej więcej 2500 -3 000 natomiast gdy auto jest w ruchu po wciśniętym sprzęgle obroty idą wyżej - tak działa prawidłowy czujnik.  Druga kwestia to sprawdzenie bezpieczników są dwa bezpieczniki odpowiedzialne z czujnik sprzęgła. Trzecia kwestia to fakt , iż w większości przypadków gdy naprawdę jest to czujnik położenia sprzęgła auto nie odpala albo odpala z koniecznością wbijania mocno pedału sprzęgła w podłogę.  

Jeśli nie masz wyżej wymienionych objawów na 90 % jest to sterownik hamulca postojowego  , nie zaś czujnik sprzęgła . 

pozdrawiam

Czy ten sterownik hamulca postojowego jest dostępny jako oddzielną cześć? Ile kosztuje nowa, bo nie mogę jej znaleźć w google?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...