Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B9 Fellows


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra teraz ja mam pytanie do użytkowników dyszelków. Jak wam się sprawdza układ adblue ? Szczególnie interesuje mnie sprawa podczas zimy i mrozów :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Norbas napisał:

 

Dokładnie w poliftach już jest to o czym wspomniałem. 
Łapcie numer robaczki 8W0-803-593. Lewa i prawa to samo ;) 

Oooo i o to chodziło. Dzięki bardzo. Zastanawiam się tylko jak umyć te zacieki z soli do których nie ma za dobrego dostępu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Norbas napisał:

Dobra teraz ja mam pytanie do użytkowników dyszelków. Jak wam się sprawdza układ adblue ? Szczególnie interesuje mnie sprawa podczas zimy i mrozów :) 

Szczerze mówiąc nie słyszałem nigdy o problemie z tym związanym. Jak zaświeci się komunikat to dolewam i tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro mogę zrobić fotę jak te zaślepki wyglądają u mnie w polifcie.

W temacie ad-blue to ogólnie problemów nie miałem poza jedną awarią... Poszedł bak do wymiany i pompa na szczęście było to jeszcze w ramach gwarancji. Oczywiście komunikat, że awaria ad-blue 1000km zasięgu po czym nie będzie można uruchomić silnika. Z własnego doświadczenia potwierdzam, że to prawda ;)

W ASO powiedzieli, że to od tankowania ad-blue z dystrybutora, podobno ciśnienie jest za duże. Po tej awarii dalej tankuję z dystrybutora ;)

Polifta na razie tankowałem dwa razy problemów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Nie miałem z tym problemów. Układ ma grzałkę. 

Układ ma grzałkę która działa tylko gdy silnik pracuje. Ad blue czyli roztwór mocznika przy -11'C zaczyna zamarzać i samochód  może mieć problem z odpaleniem ale nawet jeśli odpali i zacznie rozmrażać mocznik to jest duże ryzyko uszkodzenia pompy ad blue poprzez kryształki wytrącające je po rozmrożeniu. Im więcej razy mrozimy mocznik tym większe ryzyko. Czyli jak zamarznie najlepiej przeczekać wysokie mrozy i zostawić tak auto niż wielokrotnie go rozmrażać np na krótkich dystansach. W krajach z ostrą zimą lepiej takie auto garażować bo można się zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj się z Tobą nie zgodzę. Adblue, tak jak piszesz zamarza przy -11 stopniach. To nie jest żaden problem,  bo jest grzałka i mocznik zostaje kompletnie rozmrożony. To jest mit, że auto nie odpali z zamarzniętym mocznikiem, lub będzie miałp problemy z rozruchem,  ponieważ mocznik zostaje dopiero wtryskiwany gdy silnik i katalizator osiągną odpowiednią temperaturę. Nie jest też więc problemem, że grzałka działa tylko gdy silnik pracuje. 

Między innym dlatego takim koncernom jak Mercedes udało się wyjść z Diesel Gate obronną ręką, bo ich inżynierowie byli na tyle mądrzy, aby wykorzystać lukę w prawie i nie przyznali się do celowej manipulacji softa by oszukać urządzenia i oczyszczać spaliny tylko w trybie testowym. Pocisnęli bajkę, że oczyszczanie spalin w pewnych trybach (zimny silnik) zostało deaktywowane celem ochrony komponentów silnika. To jest jedyny ustawowo dopuszczalny stan, w którym chwilowo system oczyszczania spalin może być deaktywowany. 

Inżynierowie z VAG niestety mieli pecha bo ich wzięto jako pierwszych pod lupę i się do tego przyznali. Wszyscy inni mieli czas coś dobrego jako wymówkę wymyślić. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, siemian napisał:

Zastanawiam się tylko jak umyć te zacieki z soli do których nie ma za dobrego dostępu 

Pędzelek detailingowy? Jak sobie ostatnio kupiłem jeden, to używam do wszystkiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za odpowiedz. Jedyne co mnie odstrasza w nowszych dieslach to właśnie ad-blue... jakoś niechętnie podchodzę do tego tematu. Wcześniej źle patrzyłem na dpf ale jak to mówią idzie się do wszystkiego przyzwyczaić. 
:hi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Mam głupie pytanie, ale nie widzę w instrukcji nic na ten temat. W B7 i B8 wiedziałem jak to zrobić, ale tu nie.

Mam klimatyzację 3 strefową i jak połączyć lewą i prawą stronę? Teraz działa mi osobno. Przytrzymywałem dwa pokrętła, ale nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:thumbup1: zamówiłem dziś 2 sztuki, koszt 2,32€ za obie:decayed:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcinL napisał:

Mam klimatyzację 3 strefową i jak połączyć lewą i prawą stronę?

Musisz tym przyciskiem wybrać "SYNC"

spacer.png

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, misku napisał:

Musisz tym przyciskiem wybrać "SYNC"

spacer.png

I przestaw po lewej stronie z A/C eco na tylko A/C

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2021 o 11:55, siemian napisał:

U mnie ta duża kratka nawiew działa jak się uruchomi ją na klimatroniku. Jak się ja zamknie na klimatroniku to przestaje wiec ewidentnie to ustawienie tyczy się jej. Zastanawiam się skąd się bierze przekonanie ze czasem jest atrapą w przedlifcie. Może przy jednostrefowym manualnym klimatroniku tak jest.

 

Z ciekawostek które ostatnio odkryłem (musiałem przeoczyć w instrukcji) to to ze przy jeździe bez naciskania gazu, naciśnięcie plusowej łopatki biegów uruchamia tryb żeglowania (wrzuca luz)

Nie wiem co u Was uruchamia, ale u mnie przy wyłączonym wolnym kole uruchamia manuala i tyle. Chyba, że trzeba włączyć wolne koło ale to wtedy prawie zawsze się uruchamia. ?

Edytowane przez vvalery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, vvalery napisał:

 

Edytowane przez vvalery
Proszę usunąć posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, vvalery napisał:

Nie wiem co u Was uruchamia, ale u mnie przy wyłączonym wolnym kole uruchamia manuala i tyle. Chyba, że trzeba włączyć wolne koło ale to wtedy prawie zawsze się uruchamia. ?

W czasie jazdy na wprost, zdejmujesz nogę z pedału gazu, 1 x krótko prawą łopatkę nacisnąć. Ważne żeby tempomat nie był aktywny bo wtedy nie działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Muskel1 napisał:

W czasie jazdy na wprost, zdejmujesz nogę z pedału gazu, 1 x krótko prawą łopatkę nacisnąć. Ważne żeby tempomat nie był aktywny bo wtedy nie działa. 

Dokładnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że tempomat na czuwaniu zawsze  mam, bo często korzystam jadąc do pracy i z powrotem. Wyłączę i spróbuję. Dzięki Pany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, vvalery napisał:

Fakt, że tempomat na czuwaniu zawsze  mam, bo często korzystam jadąc do pracy i z powrotem. Wyłączę i spróbuję. Dzięki Pany ?

Na czuwaniu chyba może być bo ja prawie cały czas tak jeżdżę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...