Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja szczelna ale nieszczelna - czary


lukaszmiszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

na wstępie zaznaczę że nie jestem ekspertem w dziedzinie samochodów także wybaczcie jeśli użyje błędnego sformułowania....

Zaczęło się od tego że kupiłem samochód... Kiedy przyszły ciepłe dni,  zacząłem zwracać uwagę na klimatyzację. Okazało się że cały czas świeci się lampka "econ", w żaden sposób nie da się jej wyłączyć.

Znajomy podpiął samochód pod komputer, po sprawdzeniu nie wyskoczyły żadne błędy dotyczące układu klimatyzacji. Wydedukowałem że trzeba po prostu nabić. Przy wytwarzaniu próżni, maszyna od nabijania zaczęła się dymić. Okazało się że w moim samochodzie jest bardzo duża nieszczelność. Udałem się z tym do mechanika. Wpuściliśmy azot, znaleźliśmy dwa miejsca nieszczelne (łączenie przewodów z chłodnicą), wymieniliśmy uszczelki (oringi?) i cacy, nic nie ucieka. Azot nabity na ponad 15 atmosfer, czekamy 30 min, po upływie tego czasu azotu nie ubyło ani ciut ciut. Co z tego wynika? klima szczelna, możemy nabijać. Pierwszy etap, wytworzenie próżni zakończył się bez dymienia z maszyny, przechodzimy dalej i nagle dźwięk pik pik - nie ma próżni, układ nieszczelny. Dla pewności majster przyciągnął drugą maszynę do nabijania, starszą, liczyliśmy że będzie mniej wymagająca. Niestety efekt ten sam - układ nieszczelny. Co teraz mam zrobić? Najfajniej byłoby wpuścić ten płyn UV, jednak do tego też potrzebna jest próżnia więc mam związane ręce. Sprawdzaliśmy każde łączenie (użyliśmy do tego płynu/piany) - nigdzie nie pojawiały się bąbelki.

 

Dodam że wracając od mechanika, tak z ciekawości postanowiłem wyłączyć "econ" - i zgasło. Rzecz jasna nie chłodzi, bo nie ma czynnika. Dodatkowo silnik zaczął falować. Od razu włączyłem z powrotem "econ" żeby nic nie popsuć.

Czy macie jakikolwiek pomysł, co dalej można byłoby zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź dobry warsztat od klimatyzacji. Oni znajdą Ci nieszczelność i ją usuną. ECON nie mogłeś wyłączyć bo w układzie nie było czynnika i sterownik nie pozwolił włączyć Ci kompresora sprężarki. To normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Makale napisał:

Znajdź dobry warsztat od klimatyzacji. Oni znajdą Ci nieszczelność i ją usuną. ECON nie mogłeś wyłączyć bo w układzie nie było czynnika i sterownik nie pozwolił włączyć Ci kompresora sprężarki. To normalne.

Ale ECON teraz mogę wyłączyć, mimo że w układzie dalej nie ma czynnika bo nie dało się nabić układu. Poza tym azotu pod ciśnieniem nie ubywa,  a próżni nie da się uzyskać.  Więc nic tu nie jest normalne :)

Edytowane przez lukaszmiszcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne zjawisko. Brak czynnika powinien być błąd czujnika wysokiego ciśnienia może być uszkodzony skoro econ pozwala wyłączyć. Co do szczelności rzeczywiście czary [emoji1]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam internety, ukladam sobie w głowie... I skoro econ daje sie wyłączyć, sprężarka cyka (tak jakby się włączała i w sytuacji kiedy nie ma co podać, próbowała od nowa) to układ jest szczelny. Po chwili od wyłączenia econ, sam sie włącza spowrotem (mija może minuta) tak więc idzie sygnał że coś jest nie tak, nie ma czynnika.

Wyczytałem że uszczelniacze dobrze działają na ciśnienie ale mogą zawodzić przy podciśnieniu. Wychodziło by na to że maszyna nie jest do nich dostosowana bo wymaga podciśnienia 1 bar, a u mnie da sie zrobić max 0.9. Postanowiłem znaleźć majstra który ma możliwość nabicia klimy bez próżni, podobno sie da.

Edytowane przez lukaszmiszcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpiąć do zwykłej pompy próżniowej o dobrej wydajności. Bardzo możliwe, że jest nieszczelność która wychodzi na podciśnieniu, natomiast na azocie nie wyjdzie z prostego powodu. Tworząc próżnię powietrze jest zasysane z zewnątrz co prawdopodobnie tworzy nieszczelność "odchylając" wadliwy element do środka, natomiast tworząc ciśnienie azotem element jest wypychany na zewnątrz i może się w tedy uszczelniać. Dodatkowo trzeba też sprawdzić  parownik skoro pod maską nic nie ma, albo tylną ściankę skraplacza. NIe radze włączać sprężarki bez czynnika bo może to się źle skończyć. Jeszcze jedno, żadnych mega hiper ultra uszczelniaczy bo to tylko wygeneruje koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chwile po odpaleniu econ sam sie zapala uwalony moze byc elektrozawor obejscia

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak. Nabiłem klime pomimo niepełnej próżni. Chłodzi tak że bigos ze świąt można w samochodzie trzymać i będzie ok. Teraz czekam czy faktycznie nic nie ucieknie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien to byc standart w dzisiejszych czasach

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Jeśli nie ma takiej konieczności nie powinno się dodawać kontrastu. Powoduje zmianę właściwości oleju i w ekstremalnych sytuacjach może dojść do zatarcia sprężarki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodany. Majster powiedział że skoro azot nie uciekał, to czynnik tym bardziej nie ucieknie, oby miał racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sezon na klime się skończył, wracam z aktualizacją. Wszystko działało be zarzutu, wycieku (najprawdopodobniej) nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...