Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wyciągnieciem śruby górny wahacz


ricco90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak poradzić sobie z wyciągnieciem śruby żeby wymontowac górny wahacz. Śruba jak to powiedziec zakleszczona/zapieczona ani drgnie a nie chce jej zerwać zeby nie bylo wiecej problemu. Zalane roznymi odrdzewiaczami na cala noc i nic. Z gory dziekuje :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prasa hydro, rozwiercić lub palnik. W ASO traktowali je właśnie palnikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruba trzyma bo zwrotnica aluminiowa musisz podgrzać tylko wtedy obydwa górne do wymiany bo po grzaniu gum nie będzie

prasę sobie odpuść bo trzeba całą zwrotnice wyjmować

życzę powodzenia w rozwiercaniu twardej śruby

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20170616_120156.jpgPalnik, młotek i do dzieła. Tydzień temu zmieniałem 15-to letnie wahacze:)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakręcasz nakrętkę i młotem- zawsze pomaga i auta nie spalisz ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wisiel napisał:

nakręcasz nakrętkę i młotem- zawsze pomaga i auta nie spalisz ;)

 

w b5 tak ale w b6 życzę powodzenia jak jeszcze jest ori i tyle lat nie ruszane

i nie ma zbytnio miejsca aby młotem przyłożyć

grzanie najlepsza opcja

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym rzecz ze drugi jest ok opcja palnik obydwa do wymiany opcja nakretka i mlot nie ma miejsca opcja prasa trzeba wszystko demontowac :decayed:  bedziem grzac bo auto 13lat zawieszenie ory to pewnie za jakis czas poleci i drugi. Znajomy radzi zeby pozniej wkrecic srube z pelnym gwintem ze w razie ponownej wymiany nie ma problemu z odkreceniem a w ory jest sruba z mięsem i sie zakleszcza. Dziekuje za rady :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj ori śrubę jak włożysz dobre wahacze już tam nie będziesz więcej zaglądał a śruba sie zakleszcza bo aluminium się utlenia

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem przez to niedawno. Próbowałem wszystkiego, oprócz palnika. Prasa na nic się zdała, bo nie było jak ułożyć zwrotnicy aby leżała idealnie prostopadle, kiedy nacisk był duży zawsze się obsuwała. Pół dnia straciłem i dopiero po przespanej nocy zdecydowałem się na przewiercenie śruby. Śruba była oryginalna wsadzana jeszcze w fabryce. Po nawierceniu wiertłem 5 a potem dopiero większym (jak się okazało gdzie wyszło wiertło z drugiej strony), dobry wybijak i młotek i dopiero poszła.  Oczywiście zwrotnice musiałem wyciągać.

Życzę powodzenia i cierpliwości .

 

Edytowane przez Tomeczek1403
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solidnie podgrzać, walić młotem aż będzie białe wypadało ( to właśnie to co się utleniania) i wykręcić. Max godzina na tym mi zeszła, wszystko jeszcze ori

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podgrzać i próbować śrubę kręcić jak się obróci to już pójdzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja prasy też nie taka zła. Niby trzeba odkręcić zwrotnicę, ale w porównaniu do ilości pracy co niektórzy wkładają w grzanie i napierdzielanie młotkiem czasami nieporównywalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut grzania i po robocie i śruba się poddaje

wyżej ktoś pisał że próbował prasa i nie dało rady

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza to robic z glowa.

Koles dal mechanikowi w a8d2 fl do wymiany gorne wahacze i musial szukac nowych zwrotek bo alu nie podolalo przy mechaniku.

Jak juz wyjdzie to dobrze to dremelkiem wyczyscic i napchac tone smaru, na pare lat styknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obcinasz łeb śruby a nakrętkę dokręcasz i wyciąga ci śrubę, jak się skończy gwint to odkręcasz nakrętkę, dokładasz podkładki lub nakrętki większego rozmiaru, i wkręcasz dalej. Co jakiś czas opukaj młotkiem. Podgrzać przy tym też nie zaszkodzi. ja podgrzewałem zwykłą opalarką i poszło  problemu.

Edytowane przez iwadrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, iwadrian napisał:

Obcinasz łeb śruby a nakrętkę dokręcasz i wyciąga ci śrubę, jak się skończy gwint to odkręcasz nakrętkę, dokładasz podkładki lub nakrętki większego rozmiaru, i wkręcasz dalej. Co jakiś czas opukaj młotkiem. Podgrzać przy tym też nie zaszkodzi. ja podgrzewałem zwykłą opalarką i poszło  problemu.

trochę się tych wahaczy w życiu na wymieniałem i sposób który podałeś sprawdza się w autach ze żeliwną zwrotnicą w aluminiowych bez grzania ani rusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy, czasem trzeba grzać czasem nie. Nie raz gwint się zrywał i trzeba było młotkiem i wybijakiem tłuc.  W passacie b5 2 godziny kiedyś walczyłem ale w końcu poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również wykorzystałem sposób z nakretkami. Łeb śruby się urwał to nakręcalem nakrętki na gwint i krecilem i wychodzila, dokladałem podkładki i dwie strony tym sposobem zrobiłem. W agromie kupiłem nowe śruby 10.9 i posmarowałem smarem miedziowym, a we zwrotnicy oczyściłem otwór aby luźno nową śruba wchodziła. Nie mogłem używać palnika bo wachacze były mi potrzebne.

 

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...