Skocz do zawartości
IGNOROWANY

objaw zuzytego dwumasu


rakud29

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam pytanie czy podczas przyspieszania na 5 biegu obroty ok 2200 zaczyna bardzo telepac autem powyzej 3 tys objaw ustaje czy to kolo dwumasowe daje znac o sobie 

dodatkowo jak tak rozpedzam auto i wcisne sprzeglo to slychac szum jak by cos z obrotow schodzilo 

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Gofie  robiło mi shake z napojami na 3-ce miedzy 60-80 km/h i był to niestety dwumas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, rakud29 napisał:

witam

mam pytanie czy podczas przyspieszania na 5 biegu obroty ok 2200 zaczyna bardzo telepac autem powyzej 3 tys objaw ustaje czy to kolo dwumasowe daje znac o sobie

To na 90% nie będzie dwumas .

Prędzej przegub wewnętrzny ...

10 godzin temu, rakud29 napisał:

dodatkowo jak tak rozpedzam auto i wcisne sprzeglo to slychac szum jak by cos z obrotow schodzilo

A to to zagadka, może łożysko w sprzęgle jednokierunkowym alternatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat.

Po odpaleniu auta najbardziej na zimnym słychać postukiwanie od strony sprzęgła. Autem nie trzęsie.  Najbardziej słychać postukiwanie na postoju,  jak wciskam sprzęgło powoli. Kończy się luz od góry a zaczyna sprzęgło brać,  przytrzymując w takiej pozycji słychać postukiwanie najgłośniej?? Czy to będzie na 100 % DWUMAS ? Jeśli tak to może mi ktoś powiedzieć jeśli będę wymieniał u swojego BPW. Mogę założyć całe sprzęgło od BRD 170 KM ??? Jest ono mocniejsze i czy się nada???  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2017 o 20:03, piotrsob1 napisał:

To na 90% nie będzie dwumas .

Prędzej przegub wewnętrzny ...

A to to zagadka, może łożysko w sprzęgle jednokierunkowym alternatora ?

jak sprawdzic przegub wewnetrzny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto musi stać na kołach ustawionych do jazdy na wprost, na kanale lub podnośniku najazdowym.

Wchodzisz pod auto i szarpiesz  trzymając za półośki przy samych przegóbach góra-dół i przód-tył.

Próbujesz pokreceć prawo-lewo za flansze skrzyni begów ( skrzynia na luzie ).

Jak podczas takiego sprawdzania wyczujesz luzy na przegubie to jest on do wymiany .:hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również stawiam ma przeg wewnętrzny

miałem podobnie  tyle że w automacie i u mnie  manszeta  pęknięta i przez to przegub poszedł 

obiad taki że drgalo przy przyspieszeniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź jutro to sprawdzę 

A jakie objawy daje koło dwumasowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośny, metaliczny klekot z okolic sprzęgła podczas uruchamiania i gaszenia silnika,  a także podczas jazdy na niskich obrotach z dużym momentem obrotowym :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź jutro to sprawdzę 
A jakie objawy daje koło dwumasowe 



z moim przypadku podczas pracy na wolnych obrotach było słychać stuk przypominający dźwięk uderzenia młotkiem o coś metalowego ;-) na początku raz na jakiś czas a po jakimś czasie to było na tyle głośne i częste, że wymagało interwencji mechanika i wymiany kompletu sprzęgła i dwunasu :-)

rada mechanika - obroty powyżej 2tysiące i nie mulenie silnika i wytrzyma długo :-)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, luko1208 napisał:

z moim przypadku podczas pracy na wolnych obrotach było słychać stuk przypominający dźwięk uderzenia młotkiem o coś metalowego ;-) na początku raz na jakiś czas a po jakimś czasie to było na tyle głośne i częste, że wymagało interwencji mechanika i wymiany kompletu sprzęgła i dwunasu :-)

rada mechanika - obroty powyżej 2tysiące i nie mulenie silnika i wytrzyma długo :-)

 

 

Święte słowa :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz padł jakiś czujnik ciśnienia dpf'u i problem z mocą się rozwiąże [emoji16]

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2017 o 19:19, piotrsob1 napisał:

Święte słowa :decayed::hi:

Nic dodać nic ująć. U mnie 250tys. przelotu, auto mam od 180tys. i 3 lat. Obroty 2tys. i w górę i żadnego objawu zużycia!

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam 

czy ktos pomoze mi jeszcze w temacie bo problem dalej jest zaobserwowalem tylko ze podczas przyspieszania nie zawsze tak samo telepie nie raz prawie wcale a nie raz delikatnie dodaje gazu i tak jak by kola zrywalo i podskakuje powyzej 3 tys juz jest ok 

przeguby sprawdzalem wygladaja na dobre ja tam luzu nie wyczowalem 

moze ktos cos jeszcze doracic 

egr wylaczony programowo i zaslepiony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rakud29 napisał:

witam 

czy ktos pomoze mi jeszcze w temacie bo problem dalej jest zaobserwowalem tylko ze podczas przyspieszania nie zawsze tak samo telepie nie raz prawie wcale a nie raz delikatnie dodaje gazu i tak jak by kola zrywalo i podskakuje powyzej 3 tys juz jest ok 

przeguby sprawdzalem wygladaja na dobre ja tam luzu nie wyczowalem 

moze ktos cos jeszcze doracic 

egr wylaczony programowo i zaslepiony 

Kolego zrób nowe sprzęgło i będzie po telepaniu. Dwumasa powiedziała papa przykładasz moc i wszystko wibruje. Znasz odpowiedź a dalej piszesz pierdoły że masz letnie powietrze w kołach itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz program więc powinieneś wiedzieć ...  że sprzęgło siądzie szybciej niż normalnie 

A i zobacz w jakim jesteśmy temacie ;P 

Edytowane przez hubi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, hubi. napisał:

Kolego zrób nowe sprzęgło i będzie po telepaniu. Dwumasa powiedziała papa przykładasz moc i wszystko wibruje. Znasz odpowiedź a dalej piszesz pierdoły że masz letnie powietrze w kołach itd. 

 

18 minut temu, hubi. napisał:

Masz program więc powinieneś wiedzieć ...  że sprzęgło siądzie szybciej niż normalnie 

A i zobacz w jakim jesteśmy temacie ;P 

I nie zdziw się jak wymienisz sprzęgło razem z dwumasem jak radzi kolega zacytowany powyżej , a problem nie zniknie :whistling:

Z tego co opisujesz nic jednoznacznie nie wskazuje na to by przyczyną było koło dwumasowe :)

Jaki konkretnie masz motor ( oznaczenie trzyliterowe ), kiedy wyprodukowany i ile przebiegu ?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak potwierdzam najlepiej wymienić cały motor bo literki są na nim złe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, hubi. napisał:

Tak potwierdzam najlepiej wymienić cały motor bo literki są na nim złe :P

Nie kolego, po prostu trzeba wnikliwie zdiagnozować przyczynę :P

A nie znając odpowiedzi na postawione pytania i następne które zadam po odpowiedzi na te, to  możemy tylko wróżbity Macieja zapytać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...