Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ciemny kolor płynu chłodniczego [1.8T]


erchi

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś w trakcie jazdy (przy wyprzedzaniu) spadła temperatura płynu chłodniczego w okolice 60stopni (wskazanie na blacie), po czym sterownik LPG przełączył zasilanie na benzynę i nie mogłem tego ponownie włączyć.

Po zgaszeniu silnika zajrzałem pod maskę i okazało się, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym ma ciemny, prawie czarny kolor. W sobotę gdy zaglądałem był różowy.

 

Co się mogło stać?

Bo potem temperatura wróciła do normy i z przełączeniem na LPG nie było już problemu.

 

 

Edycja:

wyciągnąłem trochę płynu strzykawką, nie wygląda źle. To bardziej nazbierało się ciemnego osadu w części zbiorniczka wyrównawczego. 

Ale nadal nie ma pomysłu na nagły spadek temperatury cieczy chł. podczas jazdy.

Edytowane przez erchi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem Ci - szukaj nieszczelności w układzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma ubytków to nieszczelnośc nie wchodzi w grę.
Przepłukaj cały układ jakimś octem i gorącą wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytki były, po wymianie króćca z tyłu trochę się uspokoiło. 

 

Poza tym termostat raczej do wymiany - podczas jazdy dobiło w normalnym tempie do 90st, po czym powoli spadało w okolice 60 i tak już zostało. Po zgaszeniu silnika na kilka minut i ponownym odpaleniu, na blacie widniało 90st i podczas dalszej jazdy tak zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minutes ago, erchi said:

Ubytki były, po wymianie króćca z tyłu trochę się uspokoiło. 

 

Poza tym termostat raczej do wymiany - podczas jazdy dobiło w normalnym tempie do 90st, po czym powoli spadało w okolice 60 i tak już zostało. Po zgaszeniu silnika na kilka minut i ponownym odpaleniu, na blacie widniało 90st i podczas dalszej jazdy tak zostało.

A gdzie masz w 1 poście wzmianke o ubytkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie ślady wycieków w okolicy reduktora i podstawy filtra oleju. Dokręciłem opaski.

 

Temperaturę 90st. osiąga, po czym schodzi poniżej 70 i tak już zostaje. Po zgaszeniu silnika na kilka minut i ponownym ruszeniu w trasę wskazuje już 90st i tak trzyma, rzadko kiedy ponownie spada w okolice 70.

Termostat się najwyraźniej przycina, więc będzie do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2017 o 22:17, azure napisał:

Tak jak pisałem Ci - szukaj nieszczelności w układzie. 

No i się znalazło - króciec z tyłu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...