Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pasek klimatyzacji kto podpowie


Dawidepd

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zaczęło się lato a zarazem ciepło na dobre,  niedługo też wyjeżdżam na wakacje do chorwacji.  Mam taki mały problem,  gdy odpalenia auto i włączę klime ECON to popiskuje. Jak najlepiej sprawdzić co jest do wymiany. Pasek rolka czy może napinacz? ? Jak by komuś pomogło to mogę filmik wstawić. Ale to chyba za dużo nie powie. Czy raczej próbować po  kolei pasek napinacz później rolka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź pod auto i  sprawdź czy możesz jeszcze naciągnąć pasek. W moim przypadku też piszczało i było tak, że według napinacza pasek był naciągnięty na maksa i już nie dało się go mocniej naciągnąć (koniec regulacji). Możliwe, że ktoś kiedyś założył za długi pasek. Po wymianie paska na nowy przestało piszczeć i na dodatek została jeszcze spora rezerwa do naciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Arek8888 napisał:

Wejdź pod auto i  sprawdź czy możesz jeszcze naciągnąć pasek. W moim przypadku też piszczało i było tak, że według napinacza pasek był naciągnięty na maksa i już nie dało się go mocniej naciągnąć (koniec regulacji). Możliwe, że ktoś kiedyś założył za długi pasek. Po wymianie paska na nowy przestało piszczeć i na dodatek została jeszcze spora rezerwa do naciągu.

To mówisz wejść pod auto i spróbować naciągnąć pasek. Dwa pytania może trochę głupie. Który to pasek i wszystko na zgaszonym aucie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero doczytałem, że Twój silnik to DI a nie TDI, ale sądzę, że może być bardzo podobnie jak u mnie. Z tego co się orientuję, to w silniku są tylko dwa paski klinowe: jeden do napędu alternatora, a drugi oddzielny do klimatyzacji, więc myślę, że nie będziesz miał problemu z jego zlokalizowaniem, zwłaszcza, że ten od klimatyzacji jest bardzo krótki. Szukaj go na samym dole silnika po stronie pasażera. Wszystko oczywiście na wyłączonym silniku, o ile jesteś przywiązany do swoich palców :)

Napinacz klimatyzacji wygląda tak:

 

napinacz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest napięty mocno. Myślę że na prawdę jak bym go mega mocno szarpał to by uległ i może trochę bym uciagna go . Ale to nie o to chodzi. Napięty jest. Więc do wymiany pierw pasek?? Jakiej firmy polecasz jak go najlepiej zdjąć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój stary pasek też był naciągnięty. Przynajmniej tak twierdził mechanik. Nowy pasek najwyraźniej okazał się trochę krótszy i udało się go dużo mocniej naciągnąć, po czym przestało piszczeć. Dodam, że mechanik musiał się całkiem solidnie spiąć aby go dobrze naciągnąć, a silny z niego chłop :) Pasek firmy Gates. Tutaj masz całkiem fajną instrukcję wymiany, mam nadzieję, że autor wątku się nie pogniewa:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem zestaw ina. Napinacz z paskiem. 90zl chyba dalem. Juz miesiac czasu nic nie cwierka pod macha a tym bardziej piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy odpalenia auto i włączę klime ECON to popiskuje.

Ale ECON chyba nie uruchamia klimatyzacji tylko nawiew - tak slyszalem. A pasek na sprężarce chodzi od startu silnika. Dopiero uruchomienie klimy włącza wentylator i spreżarke. Wtedy pasek moze popiskiwac bo sprężarka stawie spory opór. Prosze mnie poprawić jeśli sie mylę.

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...