Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Matowieje lakier


mugolina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze swoim audi. 
Mianowicie schodzi mi lakier tzn na dachu pojawiła mi się taka plama ze srebrnego lakieru metalik zrobił mi się szary mat.
Nie mam pojęcia od czego może to być ?

Myślałem, że może to być płyn od spryskiwaczy bo mam jeszcze zimowy i jak używam spryskiwacza to leci mi na dach no ale czy to byłoby tylko w jednym miejscu ? Tak trochę dziwnie.
Kolejna sprawa ciągle po aucie chodzą mi koty i załatwiają się na nim i czy mogłoby to być od ich moczu lub kup ?
No i ostatnia sprawa co może na to wpływać to auto stoi cały czas pod chmurką czyli na słońcu.

Najważniejsze pytanie co Panowie teraz z tym zrobić ? 
Wstawie zdjęcie, plama jest widoczna na środku zdjęcia trzeba się przyjrzeć dobrze.

20170702_155136.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mugolina napisał:

Mianowicie schodzi mi lakier tzn na dachu pojawiła mi się taka plama ze srebrnego lakieru metalik zrobił mi się szary mat.

To w końcu to jest wypłowiałe czy zszedł lakier bezbarwny, bo to różnica. Jeśli schodzi klar to nic Ci nie pomoże prócz ponownego malowania lub oklejenia dachu folią i świadczy o tym, że była jakaś przygoda lakiernicza, nie do końca udana... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to rozróżnić ? Zrobił mi się ze srebrnego lakieru metalik taki szorstki bardziej szary kolor i jest matowe to miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mugolina napisał:

A jak to rozróżnić ? Zrobił mi się ze srebrnego lakieru metalik taki szorstki bardziej szary kolor i jest matowe to miejsce.

Czuć pod palcem takie przejście między tym matowym a resztą dachu? Jak schodzi bezbarwny to w tym miejscu masz cieńszą powłokę i wyczujesz taki próg. Poza tym w takiej sytuacji paznokciem da się już zdrapywać klar, a wizyta na myjni bezdotykowej będzie się kończyć sukcesywnym odrywaniem bezbarwnego :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuć progu. 

Jedynie na normalnym lakierze palec się śliska po karoserii a na tej plamie czuć taką szorstkosc zrobił się po prostu taki matowy kolor. Ale nie mam pojęcia nadal od czego. 

Miałem trochę pasty tempo i użyłem ja ale nic to nie dało w tym miejscu niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że od ptasich odchodów. Jakby Ci się udało zrobić zdjęcie na którym byłoby to lepiej widać. Może pomóc polerowanie maszynowe, ewentualnie papier wodny 2500 i polerka. Ale lepiej żeby to zobaczył ktoś, kto zajmuje się tym na co dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczną sytuację, tylko że na tylnym słupku. Oddałem auto do detailera na one stepa i dopiero po tym zabiegu zmatowienie zeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat a czy ktoś wie czemu się stało coś takiego dodam że wiem że element (maska) był malowany ale co jest tego przyczyną zły lakiernik czy dobór złych materiałów ? uszkodzenie jest niewielkie około 3 cm ale obawiam się że skoro się zaczęło to będzie postępować lub czy jest jakaś możliwość zabezpieczania tego by nie szło dalej 

20170716_133948.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.07.2017 o 14:34, Arek8888 napisał:

Miałem identyczną sytuację, tylko że na tylnym słupku. Oddałem auto do detailera na one stepa i dopiero po tym zabiegu zmatowienie zeszło.

Co to za zabieg w ogóle jest ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mugolina napisał:

Co to za zabieg w ogóle jest ? :)

One step to jednoetapowa korekta lakieru, czyli w skrócie polerka maszynowa, która zdejmuje minimalną grubość lakieru i usuwa takie rzeczy jak zmatowienia i niektóre rysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mugolina napisał:

Tak samo to u Ciebie wyglądało jak u mnie jest ?

Czy wyglądało tak samo to nie jestem pewien, bo na Twoim zdjęciu słabo to widać i ciężko porównać. Ale u mnie pod palcem też było wyczuwalne matowe miejsce i wizualnie wyglądało jakby lakier w tym miejscu "wypłowiał", albo jakby został zmatowiony papierem ściernym. Na początku myślałem, że to szpachla się przebija przez lakier, ale spec od detailingu zaprzeczył i po korekcie już nie było śladu po tej plamie. Uważam, że pastą tempo tego nie usuniesz, bo detailer po skończonej polerce powiedział, że w tym Audi lakier jest wyjątkowo twardy i męczył się z nim do nocy zanim usunął jakiekolwiek rysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...