Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Simering wałka rorządu - problem


D@ny

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem z simeringiem,raczej z wyciekiem oleju,po wymianie całej hydrauliki i uszczelnień.Wyciek pojawił się na simeringu,na wałku ssącym,strona kierowcy,druga strona suchutka,lewa i prawa strona składana w takiej samej kolejności.Rozebrałem,wydłubałem delikatnie simering,żeby nie uszkodzić powierzchni,założyłem drugi poskładałem i znów to samo.Simeringi zamienne Erling i Victor Reinz,niestety oba puszczające.Oczywiście wszystko składane jak należy,z kluczami dynamometrycznymi,nie pchane na sucho.Cała hydraulika Ruville.Jutro rozbiorę ponownie i zmierzę średnice wałków,bo tylko to mi przychodzi do głowy.Powierzchnia wałka i głowicy nie uszkodzona.Ktoś się spotkał z czymś takim.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź czy na wałku nie ma jakiejś rysy,po drugie niekoniecznie cieknie ci z zimmeringu. Bardzo często cieknie z półpanewki w której siedzi ten zimmering. Odkręć ją i w miejscu styku z głowicą leciutko posmaruj silikonem (lub innym mazidłem uszczelniającym). Zakładam że odmę masz sprawną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowniem tematem.Powierzchnia wałka jak i miejsce gdzie siedzi simering bez uszkodzeń,odma drożna (plastikowa) czyszczona przy wymianie hydrauliki jakiś miesiąc temu.Przy składaniu pokrywy nałożyłem uszczelniacz Dirko we wszystkie zakamarki oprócz tych półpanewek,nie byłem pewny,uszczelnie półpanewkę zgodnie z Twoja sugestią,choć sprawdzałem to z każdej strony i po bokach półpanewki jest sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja u siebie przerabiałem ten temat - dość długo ponieważ namierzenie skąd cieknie jest megatrudne. Jednak bylo dokładnie tak jak napisał GOLI - ciekło spod półpanewki. Czyszczenie oraz czerwony silokon załatwiły sprawę. Wspomniana panewka ma kanał smarujący dla wałka i tutaj właśnie panuje duże ciśnienie oleju. Jak podejdzie jakiś paproch to zawsze będzie ciekło.

Do tematu dodam jeszcze że u mnie ciekło z przodu po lewej stronie. Operacja wyjęcia półpanewki -> koszmar!

Kolejność roboty:

1. Zdjęcie pokrywy zaworów.

2.Odkręcenie nakrętek mocujacych panewkę

3. Założenie nakrętek kontrujących pod wykręcenie szpilek od panewki.

Po wyjęciu szpilek brak miejsca na wyjęcie półpanewki ponieważ obudowa rozrządu debilnie obmyślona.

4. Zeszlifowanie - skrócenie kształtu pólpanewki brzeszczotem przerobionym na tyle żeby przeszła pod obudową rozrządu.

Oczywiście trzeba dokładnie zabezpieczyć otwartą głowicę przed opiłkami aluminium. Bardzo możliwe że dałoby się szlifować przed zdjęciem pokrywy jednak nie wiedziałem tego wcześniej że nie wyjdzie.

Robota ciężka ale daje satysfakcje. Półpanewkę wyjmowałem żeby wszystko dokładnie wyczyścić i mieć w końcu spokój z dolewaniem oleju i zatruwaniem środowiska.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrane,wyczyszczone,uszczelnione i poskładane.Uff troche roboty było...

_20170712_182805.JPG

Zastosowałem taki simmering

_20170712_182837.JPG

pozostało założyć pas przedni i zderzak.Na razie nie mam czasu sprawdzić,czy wszystko ok ze wzgledu na pracę,dopiero na weekend.Dzieki koledzy za rady,napisze co i jak...

PS przy okazji wymieniła się uszczelka...:)_20170712_182929.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dałeś silikon pod półpanewkę - bardzo dobrze, ja tak samo mam.

A przy okazji jak zdejmuje pokrywy zaworów to uszczelniam potem silikonem Dirko gumki od wtrysków i nikt nie ma prawa mówić na moje 2.5 TDi "Oliwiarka". Z tą ksywą się spotkałem w jednym zakładzie Bosch gdzie mi wtryski sprawdzali średnio rozgarnieci fachowcy:> Jak wiadomo gumek nie można kupić w ASO tylko kompletne powkrywy za około 400 PLN za szktukę:)

Zatem powodzenia w składaniu itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem te gumki u siebie,bo już mocno puszczały,kupiłem na allegro.Troszkę roboty było żeby je wydłubać i oczyścić dekle,bo oryginalne są zwulkanizowane z deklem,ale sie da...ciasno obejmują wtryski,Dirko dałem tylko na styku uszczelki z deklem i jak na razie jest dobrze,ani grama oleju nie widzę.uszcz..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...