Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeguby A4 B6/B7


Lukaszxxx

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.05.2018 o 21:38, Bosiek13 napisał:

Będę chciał wymienić przegub wewnętrzny w audi a4 b6 mógł by ktoś wytłumaczyć mniej więcej po kolei jak to zrobić oraz jakie są potrzebne klucze do tego

Klucze Spline M10, do odkręcenia osłony przegubu od flanszy skrzyni.  I to wystarcza, żeby dostać się do samego przegubu. Jeżeli chcesz dobrze zacisnąć opaski, to dobrze mieć te cęgi do opasek. Jeżeli chcesz zdemontować całą półoś, a tak jest wygodniej, to jeszcze imbus 14 do odkręcenia przegubu zewnętrznego od łożyska/piasty koła... 

Tu jest też fotorelacja: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3344208

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Jak widać, dobiera się po VIN: 

Bez tytułu.png

Do 8E5-035 000 był 4B0498103 a od 8E5-035 001 był 8E0498103B. 

Do tego pierwszego pasują:

LÖBRO 304292

SKF VKJC 5580

SPIDAN 23629

Mimo, że też podawane jest w katalogach, że to są do VW i SEATA... a pasuje. Trzeba by zdemontować ten Twój, wymiarować, porównać jak to wygląda do tego 4B0498103

Ciężki temat widzę ,jak bym miał możliwość zdemontowania to bym tak zrobił .Niestety jest to narazie nie możliwe .

Co do numerów które podałeś jak widać bez litery B półosie tez mają inne końcówki liter i dłuższe są półosie może same przeguby wewnętrzne są dobre od tych 4B0 498 103,ale za droga zabawa by ryzykować kupnem całych półosi by wykorzystać tylko wewnętrzne przeguby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to są numery przegubów a nie półosi :P

Dla tego 8E0498103B masz tu zamiennik: 

https://www.przeguby.pl/produkt/4009/audi-(----24-123)-inner-(l,p)-q5,-a5,-a4-(b8),-sr.-kam.-41,38mm/

Uzębienie: 24
Średnica przegubu [mm]: 123

A ten 4B0498103

Uzębienie: 34
Średnica przegubu [mm]: 124

Czyli jak widać różnią się i niestety nie pasują zamiennie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam produkty firmy SKF. Wkładałem ostatnio dwie nowe połośki SKF'a do S4 B6. Jakoś wykonania naprawde górna półka. luzów na przegubach ZERO- w odróżnieniu od tego co tam ktoś wcześniej pisał nt. nowych wewnętrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Michał, tylko tu pewnie rolę gra cena :P taki przegub jest dużo tańszy niż cała półośka... sam zmieniałem przeguby na SPIDANA i też nowe nie mają luzu... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie luz na przegubach daje najbardziej o sobie znac sie na 4 i 5 biegu cisnac mocno gaz przed osiagnieciem 2200 obrotow. zgadza sie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy, jednym objawiało się przy mocnym deptaniu na niższych, innym na wyższych biegach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 1.9 jakies 1800-2200 obrotów. W s4 b6 drgania 2500-5000 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz sam nie wiem czy to dwumas czy przeguby, eh

chyba bedzie trzeba wyjac obie poloski i podmienic na inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież przeguby można sprawdzić recznie. Wejdź pod auto, złap za półosie i skręcając je wyczujesz czy jest luz czy nie... Na nowym nie ma wcale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

No ale przecież przeguby można sprawdzić recznie. Wejdź pod auto, złap za półosie i skręcając je wyczujesz czy jest luz czy nie... Na nowym nie ma wcale. 

Moim zdaniem to nie jest takie proste. Odkąd zaczeły się moje problemy to zmacałem ze 20 B6 1.9tdi :) Luzy są w każdej. Wibracje występowały u mnie, mimo że miałem wewnętrzne przeguby w stanie lepszym od tych pozostałych 19 kompletów?

Moim zdaniem, to że wymaca się luz na przegubie wewnętrznym nie zawsze kwalifikuje go do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

U mnie od jakiegoś czasu mocno bije kierownica podczas hamowania ale tylko przy prędkościach 120-160, poniżej 120 i powyżej 160 jest wszystko super, nawet jak hamuje z 200-220. Do tego przy jakimś mocnym hamowaniu albo mocniejszym przyspieszeniu na dwójce słychać taki strzał z okolić skrzyni biegów, gdzieś pod nogami pasażera. Obstawiam przeguby wewnętrzne. Wspomnę tylko że koło wyważone 2x, mam nowiutkie całe zwieszenie z Lemfordera, zbieżność laserowo ustawiona, a hamulce od niedawna też nowe bo robiłem swap na 320/288. Znajomy mechanik wziął na weekend auto, sprawdził na podnośniku półosie ale bez zdejmowania osłon przegubów i wykonał jazdy próbne ale nie umiał spowodować tego stukania, więc nic mi nie zdiagnozował.

Wrzucam dwa filmy z kamerki na których słychać to uderzenie, jest na tyle głośne że wyraźnie słychać je na filmie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przymierzam się do wymiany przegubu wewnetrznego od strony kierowcy i tak sobie myślę że jak już wyciągnę półoś to bym przy okazji wyczyścił zewnętrzny i naładował nowego samaru, to samo z drugą stroną. Ma to sens czy lepiej nie zawracać sobie głowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Falcone napisał:

Witam,

przymierzam się do wymiany przegubu wewnetrznego od strony kierowcy i tak sobie myślę że jak już wyciągnę półoś to bym przy okazji wyczyścił zewnętrzny i naładował nowego samaru, to samo z drugą stroną. Ma to sens czy lepiej nie zawracać sobie głowy??

Ma sens jak najbardziej. Zawsze to robie w swoich autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2018 o 19:07, tom5151 napisał:

Do tego przy jakimś mocnym hamowaniu albo mocniejszym przyspieszeniu na dwójce słychać taki strzał z okolić skrzyni biegów, gdzieś pod nogami pasażera.

A może poduszka skrzyni ? 

Albo odbój na pasie przednim już odleciał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kamil-vag napisał:

A może poduszka skrzyni ? 

Albo odbój na pasie przednim już odleciał :P

Poduszki silnika nowe, odbój nowy Lemforder. Tylko skąd te wibracje przy hamowaniu :( Wczoraj rozebrałem zaciski, żeby sprawdzić czy tam coś nie lata ale wszystko wygląda git.  Pół oś względem flanszy nie ma luzu, kręcąc lewo/prawo czuć jakby luz ale na dyferencjale chociaż chyba taki ma być. Łapiąc półoś i ruszając nią przód/tył ( w stronę skrzyni/w stronę koła) jest luz z 5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.06.2018 o 19:07, tom5151 napisał:

Cześć

U mnie od jakiegoś czasu mocno bije kierownica podczas hamowania ale tylko przy prędkościach 120-160, poniżej 120 i powyżej 160 jest wszystko super, nawet jak hamuje z 200-220. Do tego przy jakimś mocnym hamowaniu albo mocniejszym przyspieszeniu na dwójce słychać taki strzał z okolić skrzyni biegów, gdzieś pod nogami pasażera. Obstawiam przeguby wewnętrzne. Wspomnę tylko że koło wyważone 2x, mam nowiutkie całe zwieszenie z Lemfordera, zbieżność laserowo ustawiona, a hamulce od niedawna też nowe bo robiłem swap na 320/288. Znajomy mechanik wziął na weekend auto, sprawdził na podnośniku półosie ale bez zdejmowania osłon przegubów i wykonał jazdy próbne ale nie umiał spowodować tego stukania, więc nic mi nie zdiagnozował.

Wrzucam dwa filmy z kamerki na których słychać to uderzenie, jest na tyle głośne że wyraźnie słychać je na filmie.

 

 

 

Wibracja przy hamowaniu- krzywe tarcze. Co do tego uderzenia to jest faktycznie solidne. Obstawiał bym niedokręconą śrubę w tulei banana. Przy dużym obciążeniu tuleja sie przesuwa i jest uderzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczęło tak stukać jeszcze zanim ruszyłem zawieszenie (2-3 dni przed) po wymianie calutkiego zawieszenia nadal słychać stuki. Ostatnio jest głośniej i częściej. Dzisiaj też mi stuknęło przy zerowej prędkości jak cofałem, skręciłem koła na max w lewo, wbiłem jedynkę, skręciłem max w prawo i puszczałem sprzęgło, wrzucam filmik z kamery:
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mi tak samo stukało po wymianie calego zawieszenia z przodu. Przy okazji zwalałem miske zeby smoka wyczyścić wiec opuszczalem sanki Powodem stuków wlasnie byly niedokrecone sanki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zibi0310 napisał:

Kolego mi tak samo stukało po wymianie calego zawieszenia z przodu. Przy okazji zwalałem miske zeby smoka wyczyścić wiec opuszczalem sanki Powodem stuków wlasnie byly niedokrecone sanki 

Dzięki za wskazówkę. Już niedługo pojadę do kolegi na podnośnik i będę sprawdzał śruba po śrubie, element po elemencie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...