Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeguby A4 B6/B7


Lukaszxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie sprawa wygląda tak. Mam drżący lewarek i delikatne drgania budy. Na 1 i 2 biegu jest ok, na 3 najmocniej głównie przy gwałtowniejszym przyspieszeniu trzęsie lewarkiem i czuć na budzie, na 4 biegu jest znośnie, na 5 w okolicy 80km/h małe drgania a na budzie jakby roznosił się bass, przy 110-120km/h ponowne drgania budy.
Jeden majster po moim zasugerowaniu przegubów stwierdził luzy na obydwóch, najbardziej na lewym.
Drugi majster zaprosił mnie wczoraj na kanał i pokazał że luzów nie ma, półoś z przegubem sztywne.
Jakieś porady? Brak luzów może również świadczyć o zużytym przegubie?

2.0 ALT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema,

 

U mnie był problem przy przyśpieszaniu w prędkościach 40-70 i 90-120. Problem diagnozy i znalezienia przyczyny i informacji na ten temat komplikował się bo mam Multitronic. Mniejsza że multi tez sprawdzałem luzy i ogólnie były ale bardzo małe. Już myślałem ze naprawdę to będzie skrzynia ale koszt przegubów był kilka razy mniejszy niż skrzynia wiec można było spróbować. Przy wymianie się okazało ze to były oryginały (2005) ale po wymianie problem zniknął bynajmniej wibracje karoserii i drgania przy przyspieszaniu. Wymieniane oba przeguby. 

 

Objawy podobne do twoich ale brak drgania drążka (Multitronic).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za trochę odgrzewanego kotleta, ale mam pytanie: Czy to normalne, że półoś jest w środku pusta, czy tylko u mnie jest jakiś zamiennik niskiej jakości? Wczoraj musiałem wymienić osłonę przegubu zewnętrznego. Aby go ściągnąć, trzeba wkręcić śrubę zabezpieczającą łożysko do oporu, aż przegub zostanie wypchnięty. Jednak u mnie śruba weszła w ośkę i tylko gwint się zharatał. Koniec końców jak próbowaliśmy wycisnąć go za pomocą specjalnej praski z zaprzyjaźnionym mechanikiem, to się całkiem rozleciał:/ 
Tak czy inaczej numery wskazują na oryginalną półoś, ale w poradnikach nigdy nie wspominał nikt o otworze wewnątrz. Jak jest u was? I w jaki sposób ściągacie przegub?

IMG_20200319_130806.jpgIMG_20200319_130752.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne.

Ciężej jest odksztalcic taka rurkę A jeżeli pręta.

Nie bije się przez śrubę tylko przez klucz nasadowy.

Jaka masz oske bo mam parę bez wew przegubów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Z powodu rozerwanej osłony przegubu jestem zmuszony wymienić cały przegub.

Chodzi o lewy tylny przegub wewnętrzny do audi B7 1.8t quattro BFB

Czy ten podpisuje? 

przegub-napedowy-kompletny-skf.jpg
WWW.IPARTS.PL

Przegub napędowy - kompletny SKF VKJA 8001

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, R@dzio napisał:

Cześć

Z powodu rozerwanej osłony przegubu jestem zmuszony wymienić cały przegub.

Chodzi o lewy tylny przegub wewnętrzny do audi B7 1.8t quattro BFB

Czy ten podpisuje? 

przegub-napedowy-kompletny-skf.jpg
WWW.IPARTS.PL

Przegub napędowy - kompletny SKF VKJA 8001

 

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zostawiać starą flansze, jak to gdzieś wyczytałem, czy pasuje P&P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flanszy nie ruszasz.
Musisz zostawić kapsel ze starego który wchodzi do flanszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze mi ktoś podać numer przegubu wew? 2.0 tfsi a4 06r skrzynia gvd ośka. Na allegro widzialem lobro 305017 od sharana tylko nie wiem czy bedzie pasował.

Edytowane przez KamilMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany osłonę przegubu wewnętrznego i nie wiem jak zdjąć sam przegub, ktoś coś doradzi?

Da się to zrobić na aucie bo mam objechane śruby półosi te na imbus 17.

IMG_20200619_155448.jpg

IMG_20200619_155455.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbić obudowę i na półosi będzie sager do zdjęcia.

Swoją drogą trzeba trochę być asem aby te imbusowe śruby zniszczyć :P

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Emejcz napisał:

Zbić obudowę i na półosi będzie sager do zdjęcia.

Swoją drogą trzeba trochę być asem aby te imbusowe śruby zniszczyć :P

Zbić obudowę przegubu a dopiero potem wyjąć segera? Da się to zrobić na aucie?

Jak kupiłem auto to już to było objechane:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No da się, bo tam nie trzeba mocno walić :D
Jak dasz tą obudowę z ukosa, naprężysz i stukniesz to powinno bez większegiproblemu wyskoczyć.

Tylko nie wal jak pojebany, żeby ci półośka z zewnętrznego nie wyskoczyła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Emejcz napisał:

No da się, bo tam nie trzeba mocno walić :D
Jak dasz tą obudowę z ukosa, naprężysz i stukniesz to powinno bez większegiproblemu wyskoczyć.

Tylko nie wal jak pojebany, żeby ci półośka z zewnętrznego nie wyskoczyła :P

Wydaje mi się, że jak chcę wybić ten przegub to tam na obudowie jest taki rowek czy coś w tym rodzaju który zabezpiecza (tak mi się wydaje) przed wypadnięciem te trzy łożyska (satelity, coś takiego) w stronę koła. Po montażu z powrotem przegubu trzeba go jakoś zabezpieczać na obudowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam zabezpieczenia, po czasie bieżnie się wyrabiają i dlatego teraz się blokuje, trzeba bić i już, jak masz pomoc to na 2 młotki może... W nowym przegubie, tripod wchodzi jak w masło, w starym ja naprawdę musiałem porządnie walnąć żeby to wylazło, o wiele wygodniej by było na wyciągniętej półosi to robić... Może spróbować dospawać nakrętke? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Nie ma tam zabezpieczenia, po czasie bieżnie się wyrabiają i dlatego teraz się blokuje, trzeba bić i już, jak masz pomoc to na 2 młotki może... W nowym przegubie, tripod wchodzi jak w masło, w starym ja naprawdę musiałem porządnie walnąć żeby to wylazło, o wiele wygodniej by było na wyciągniętej półosi to robić... Może spróbować dospawać nakrętke? 

Chodzi Ci o dospawanie klucza na stałe do tej śruby centralnej w kole? Też o tym myślałem, ale na razie nie mam możliwości to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, lukasz51237 napisał:

Chodzi Ci o dospawanie klucza na stałe do tej śruby centralnej w kole? Też o tym myślałem, ale na razie nie mam możliwości to zrobić.

Wrzuć może zdjęcie tego obrobionego imbusa. 

Może jednak jak podejdziesz jakimś dobrym imbusem, założysz metrową rurę to uda Ci się to odkręcić. Nie masz nic do stracenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Emejcz napisał:

Wrzuć może zdjęcie tego obrobionego imbusa. 

Może jednak jak podejdziesz jakimś dobrym imbusem, założysz metrową rurę to uda Ci się to odkręcić. Nie masz nic do stracenia. 

Próbowałem dwoma imbusami jednym całkiem nowym 1/2'' i moim starym udarowym na 3/4'', wbijałem oba ale nie chciałem mocno kręcić bo z tej śruby imbusowej zrobiło się kółeczko:facepalm:. Zastanawiam się nad wyjęciem całej zwrotnicy z półosią, ale to kupa roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz śrubę od przegubu tą centralną obrobioną tam chyba imbus 14 lub 17mm jak dobrze pamiętam jest to tak naprawdę albo zostaje obspawanie nakrętki i kluczem nasadowym odkręcisz, albo trzeba by rozwiercić śrubę tak aby łeb odpadł. Dobre wiertło i da się to zrobić w miarę bez problemowo. Spawanie na tyle słabe że obok masz łożysko i sam przegub też się nagrzeje. Ale jak będziesz robił z głową to się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...