Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALL TDI] Walka z wyciekami w 1.9tdi ... ?


zaba84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu walczę z poceniem się silnika i nie mam już siły i wizji skąd się poci olej.....

Wiec tak... kilka miesięcy temu wymieniłem pompę vacum bo ciekła po jakimś czasię zauważyłem znów zaolejony blok silnika, wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów bo myślałem że od niej zacieka.

Niestety po jakimś czasie silnik dalej spocony, więc wymacałem że poszła uszczelka pod vacum, co się okazało to obluzował się kruciec od vacum i spod niego pocił się olej więc go zaklepałem i zakleiłem poxipolem i umyłem silnik.

Po kilku dniach znów spocony, więc zlokalizowałem że cieknie pod gniazda wtyczki od wiązki pompowtryskiwaczy, wyczyściłem i dałem sylikonu i skręciłem, silnik umyłem.

Dziś znów widze że się błyszczy bok silnika, zdjąłem dolot i zacząłem macać i niby wymacałem że gdzieś jest wilgotno zaraz nad łączeniem bloku z głowicą z tylu silnika, mniej więcej na wysokości co idzie rurka do smarowania turbiny ale nic więcej nie wiem :(  .... 

 

:cry:Ma ktoś jakieś pomysły ska możę się pocic olej ??  

 

Przypomnę żę uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniona i jest ok.

Uszczelka pod vacum wymieniona jest ok.

Kruciec od vacum zrobiony jest ok.

Gniazdo od wiązki od pompowrtyskiwaczy uszczelnione i nie cieknie jest ok .... 

 

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś jak wygląda plecionka? Może ona coś puszcza i to Ci tak brudzi silnik. Możesz też mieć trochę brudu od króćca (ten, w którym są świece do podgrzewania płynu chłodniczego). Chyba, że to typowo olej jest, to jedyną opcją jest właśnie uszczelka pod pokrywą. Ja sam robiłem, ale trochę z tym zabawy było, bo najpierw odtłuściłem dosłownie wszystko, przepolerowałem papierem ściernym do równej powierzchni, trochę potem zmatowiłem, co by się klej na bazie sylikonu lepiej trzymał i nic mi nie syfi silnika, poza korkiem, w którym muszę wymienić uszczelkę i nie będzie osadu puszczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy masz drożną odmę... dziwne, że tak co chwile wypluwa Ci olej to tu, to tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z EGR nie cieknie ??

Edytowane przez Gregorski3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.07.2017 o 21:27, Langista napisał:

A sprawdzałeś jak wygląda plecionka? Może ona coś puszcza i to Ci tak brudzi silnik. Możesz też mieć trochę brudu od króćca (ten, w którym są świece do podgrzewania płynu chłodniczego). Chyba, że to typowo olej jest, to jedyną opcją jest właśnie uszczelka pod pokrywą. Ja sam robiłem, ale trochę z tym zabawy było, bo najpierw odtłuściłem dosłownie wszystko, przepolerowałem papierem ściernym do równej powierzchni, trochę potem zmatowiłem, co by się klej na bazie sylikonu lepiej trzymał i nic mi nie syfi silnika, poza korkiem, w którym muszę wymienić uszczelkę i nie będzie osadu puszczał.

Która plecionka? Jeżeli chodzi o kruciec z tyły silnika od płynu chlodzącego to właśnie jakby pod nim jest wilgotno ale to olej a nie plyn .

17 godzin temu, kamil-vag napisał:

Zobacz czy masz drożną odmę... dziwne, że tak co chwile wypluwa Ci olej to tu, to tam...

Hmmm... Jak sprawdzić czy jest drożna ?   Pamietam że rurka od odmy przed myciem silnika tel byla spocona od oleju.

13 godzin temu, Gregorski3 napisał:

A co z EGR nie cieknie ??

Egr suchy nic się nie dzieje ....

 

 

 

Te wycieki wyglądają jakby były ciagle z tyłu silnika i zacieka po bloku od strony po prawej stronie bo chyba silnik jest pod kątem....

Zastanawiałem się czy jest możliwość że to spod głowicy....

 

Jak mi się uda to wrzuce fotę jak to wygląda ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak panowie.... 

Wsadziłem tel w silnik i porobiłem kilka fotek jak to wygląda ....

 

blok1.jpg

blok2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na kanale jak masz możliwość, jak wygląda skrzynia od dołu, dokładnie okolice sprzęgła. Może CI uszczelka pod kołem zamachowym puszcza i przelewa olej z silnika na rozrusznik, a ten zaś na resztę bloku silnika.

Swoją drogą.. nie brakuje CI czasem jednej śruby mocującej skrzynię, z samej góry? Ja tam np mam jedną śrubę..

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na olej silnikowy to chyba trochę za jasne jest to co masz na palcu. Na foto wygląda to jak płyn chłodniczy ale może zdjęcie przekłamuje.Mi uciekał płyn z tego czujnika co jest na zdjęciu i tez miałem mokro w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodniczy nie zostawia takiego syfu jak kilka zdjęć wyżej.. Chociaż to idealnie od uszczelki w dół idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2017 o 15:32, Langista napisał:

Sprawdź na kanale jak masz możliwość, jak wygląda skrzynia od dołu, dokładnie okolice sprzęgła. Może CI uszczelka pod kołem zamachowym puszcza i przelewa olej z silnika na rozrusznik, a ten zaś na resztę bloku silnika.

Swoją drogą.. nie brakuje CI czasem jednej śruby mocującej skrzynię, z samej góry? Ja tam np mam jedną śrubę..

Niestety nie mam kanału ani dostępu do niego. Wiem że z kanału zapewne dużo łatwiej było by dostrzec coś.

Co do śruby to nie mam pojecia czy powinna byc czy nie...

 

 

 

22 godziny temu, Gregorski3 napisał:

Jak na olej silnikowy to chyba trochę za jasne jest to co masz na palcu. Na foto wygląda to jak płyn chłodniczy ale może zdjęcie przekłamuje.Mi uciekał płyn z tego czujnika co jest na zdjęciu i tez miałem mokro w tym miejscu.

 

18 godzin temu, Langista napisał:

Płyn chłodniczy nie zostawia takiego syfu jak kilka zdjęć wyżej.. Chociaż to idealnie od uszczelki w dół idzie.

Olej wymieniałem z 2 tyg temu, może jeszcze się nie zasyfił. Do tego próbowałem go czy to nie płyn i to nie jest płyn.

To spocenie idzie gdzieś albo z łaczenia glowicy z blokiem albo gdzieś minimalnie NAD łączeniem głowicy z blokiem.

Jest cięzkie dojscie z tyłu silnika ze wzgledu na krućce, przewody, pompe itp ....

Niby to tylko się poci ale nie po to już tyle walczyłem z wyciekami żeby to teraz olac ...  :(

 

Dodam że silnik myłem po wcześniejszych zabiegach/naprawach ...

Edytowane przez zaba84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat olej po kilku dniach już jest czarny, ze względu na sam silnik. Byłby złotawy po tych 2 tygodniach gdybyś go wlał do nowego, niezbrudzonego już silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? To nie olej?  Jak próbowałem to nie czułem takie smaku jak płyn chłodniczy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest olej. Ja obstawiam uszczelkę za kołem zamachowym, przepuszcza i wywala przez rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przez rozrusznik?  Rozrusznik jest niżej niz głowica, do tego rozrusznik jest  suchy, kolo zamachowe też ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oko...  Byłem dziś znów szukać i wygląda to jak na foto, widać zaolejoną obejmę która trzyma rurkę od smarowania turbiny itp ....

Umyłem te osady pędzelkiem po omacku bo widać że jak wcześniej myłem silnik to niedomyłem dokładnie tyłu silnika.  Jutro znów będę macał.

Zastanawiam się czy ta rurka od smarowania turbo nie jest uszkodzona pod obejmą :huh: tylko z drugiej strony na niej jest chyba ciśnienie oleju to by chyba pryskało ...

 

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może cieknie przez uszczelkę pod głowicą ?  Gdyby tam ciekło pod obejmą to zapewne nie miałbyś cisnienia oleju i wywaliłoby olej w momencie. 

Edytowane przez Jarek882
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź jeszcze czy czasami nie puszcza na oringu od złącza co idzie na pompowtryski....

To jest z tyłu silnika!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem....

Chyba poci się spod uszczelki od pompy vacum (foto) .

Tą uszczelkę wymieniałem już dwa razy ....

1 raz jak wymieniałem pompe to założyłem nową.

2 raz ją wymieniłem calkiem nie dawno bo myślałem że się poci ale to lało się chyba spod gniazda od instalacji elektrycznej od pompowrtyskow i chyba nie potrzebnie ją wymieniałem ... No i widać żę to chyba ona się poci ....

Musze chyba wymienić ją 3 raz tylko pytanie czy znów kupować nową czy może założyć tą co była zakładana pierwszy raz? ??

 

Co o tym myślicie i dlaczego poci się nowa uszczelka ...

 

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez zaba84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...