Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 V8 4.2 (BBK) - brać czy nie brać?


Kristoof89

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!
Mam do was parę pytań. Planowałem zakup Audi A4 B8 (benzyna) dopóki nie spotkałem tej wspaniałej bestii na mojej drodze jaką jest S4 V8 4.2 (BBK) 207000km 2003r. - po prostu się zakochałem, jak do niej usiadłem i odpaliłem. Przez nią mam nieprzespane noce i chodzę z głową w chmurach hehe :D co do S4 niby wszystko jest OK udokumentowane sprawne itp. ale rozum mówi B8 a serce S4... poczytałem trochę na temat S4 i wiem, że może wygenerować spore wydatki jeżeli chodzi o naprawy. Moje pytania to:

1. Czy S4 serwisuje się tylko w ASO?

2. Czy jest problem z częściami i fachowcami, którzy podejmą się naprawy w razie co?

3. Czy to auto nadaje się do jeżdżenia na co dzień?

4. Czy jest bardzo awaryjne?

5. Czy posłuchalibyście serca czy rozumu?

 

Pozdrawiam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacze plastikowe pekaja w silniku bbk 4.2 nawet przy niewielkim przebiegu

Wysłane z mojego thor przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,
1. Można go serwisować poza ASO, ale trzeba oddać w dobre ręce bo takie auto potrzebuje fachowca, nie znosi połśrodków.
2. Części są dostępne w aso, zamienniki raczej nie spełniają kryteriów jeśli chodzi o osprzęt silnika przynajmniej. Zawieszenie i inne jak najbardziej dostępne. Fachowcy są, trzeba szukać na forum kontaktów lub pytać właścicieli eSek.
3. U mnie jest to samochód na codzień, daje radość z jazdy.
4. Awarie to bardziej jakieś zużyte części nie wymienione na czas, poza tym raczej nie odstaje pod tym względem od innych modeli.
5. Osobiście posłuchałem serca he he.
Kwestia do czego chcesz używać eSki.

Poza tym jeśli zrobisz to co wymaga uwagi i bieżący serwis oleje itp, będą na czas to będziesz zadowolony i oczywiście jeszcze pozostaje kwestia modów [emoji16]
Wg zasady "jak dbasz, tak masz"



Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz koszty paliwa, ubezpieczenia, wymiany rozrządu i normalnych wydatków jakie poniesiesz przez okres, w którym chcesz użytkować auto. Podziel to na ilość miesięcy i będziesz wiedział czy Cię stać. 

 

Tanio nie będzie, a mocniejsze wersje B8 też są niczego sobie.  Może ma mniej koni, ale jest lżejsze w porównaniu do S4 gdzieś z 200 kilo. Czy jest sens kupować 15 letnie autko z silnikiem 4,2 do typowej jazdy na co dzień? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, golfagn napisał:

...Czy jest sens kupować 15 letnie autko z silnikiem 4,2 do typowej jazdy na co dzień? 

 

 

 

Jako posiadacz S4 do jazdy na codzień (i jako jedynego auta w rodzinie) odpowiadam: JEST! No chyba, że ktoś posiada auto tlko po to, żeby dojechać tanio z punktu A do B.

Ale patrząc na Twój post Krzysztof - S4 B6 to jest auto dla Ciebie :-) Będziesz sobie pluł w brodę po kupnie B8... I wkurzał się za kazdym razem jak zobaszysz eskę na drodze... Co z tego że nowsze, że mniej najechane, pewnie tańsze w utrzymaniu...  Zwykłe, bezpłciowe A4... eeeeee

Nie jest to wybór zdroworozsądkowy, ale jeśli ktoś kocha motoryzację to trudno coś lepszego znaleźć w podobnej kasie. Auto wywołuje uśmiech na twarz za każdym razem jak do niego wsiadam - i nie ważne, czy jadę do roboty, czy w trasę... Jesli tylko mozesz pzwolić sobie na taki zakup i utrzymanie to na prawdę polecam,  zwłaszcza w tiptroniku ;-) Ale musisz wteż wiedzieć, że czasem będziesz chciał ten wóz spalić, zmielić i zapomnieć... Ale to chwilowo i zaraz szybko mija jak znów do Ciebie zagada :-D
Jagi w zasadzie napisał jak to wygląda. Od siebie dodam, ze polecam wybór auta z 100% udokumentowaną wymianą rozrządu i osprzętu albo tańszego, ale tutaj musisz ~15k przewidzieć na ten cel i zrobić to samemu. Zrobi to każdy lepszy mechanik, w zasadzie niczym się to nie różni od takiej roboty w A6 C6 4.2 albo 3.0TDI... Jeśli wybierzesz opcję nr 2 to masz taki plus, że możesz wsadzić metalowe ślizgi z RS4 i rozrząd masz już na wieki wieków.
Problematyczna jest też jakakolwiek praca przy silniku i wymiana/naprawa osprzętu - praktycznie do wszystkiego trzeba zrzucać pas przedni. to trochę podnosi koszt robocizny. Poza tym to w zasadzie zwykła A4 B6.

Zerknij w mój temat, zobacz co przeszedłem z autem w tym roku ;-) Mimo to dalej je uwielbiam i nie zamieniłbym na nic innego :-)

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

Dzięki wielkie za wasze pomocne odpowiedzi! :) Chciałem tylko poinformować, że decyzja została podjęta i wygrał rozum... z wielu różnych niekoniecznie finansowych powodów. Jutro jadę po b8, trzymajcie kciuki! ;) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...