Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na biało [BPW]


filip1807

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  jest to mój pierwszy post. Nie udało m i się znaleźć tematu więc próbuję w nowym poście:

Otóż od kilku dni moje Audi A4 B7 (2.0 TDi 140 KM) zaczęło kopcić na biało.

Początkowo mogłem zaobserwować dymienie podczas ruszania, czy powolnej jazdy w korku. Niestety z czasem dymienie się nasiliło.

Nie odczułem również spadku mocy auta (co mogłoby świadczyć o uszkodzonej turbinie).

W czasie postoju, w momencie dodania gazu z rury wylatuje mała chmurka ciemnego dymu i zaraz za nią wydobywa się jasny dym... Jeśli przytrzymam na wysokich obrotach to dymienie ustaje, natomiast po zejściu na niskie obroty i ponownym gazowaniu- sytuacja się powtarza. 

kilka tygodni temu miałem podobną sytuacje (wtedy dymienie było mniejsze) i sprawdziłem szczelność układu chłodzenia u mechanika (tester ze zmianą barwy płynu w przypadku dostawania się spalin do układu chłodzenia) i nie wykazało to żadnej usterki. Po kilku dniach po sprawdzeniu sytuacja się unormowała, dymienie ustało, lecz po kilku tygodniach sytuacja się powtórzyła.

 

Miał ktoś podobną sytuacje? Co mogło się stać?

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj poziom oleju jak nie bierze to się nie martw,kolego jakbyś miał możliwość zrobienia kompletu logów to by było czarne na białym.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem wspomnieć. 

Mam podejrzenie, że może brać olej. Ale zacząłem dokładnie monitorować stan dopiero kilka dni temu.

Niestety, nie mam możliwości zrobienia logów, muszę udać się do jakiegoś dobrego mechanika, szkoda tylko że w okolicy ciężko o dobrego fachowcę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jaki masz przebieg bo ja miałem również BPW.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Helga napisał:

napisz jaki masz przebieg bo ja miałem również BPW.

 

Przebieg 251000

Przy 246 tys wymieniony kompletny rozrząd, filtry paliwa, powietrza i kabinowy oraz olej z filtrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz a dobrze zadzwoń powiedz o co chodzi.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia szczelności chłodniczki EGR-a , poszukaj , jest na forum przynajmniej jeden temat o tym :hi:

Płynu z układu chłodzenia nie ubywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

 

Płynu z układu chłodzenia nie ubywa ?

Płynu nie ubywa, na sto procent ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysterowanie EGR w vagu sprawdzałeś? Odłącz wtyczkę EGR ( będzie migać kontroolka świec żarowych) i zobacz czy kopci. Ja też tak miałem obecnie czekam na chłodniczkę EGR i cały EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.07.2017 o 13:16, BartoszBB napisał:

Wysterowanie EGR w vagu sprawdzałeś? Odłącz wtyczkę EGR ( będzie migać kontroolka świec żarowych) i zobacz czy kopci. Ja też tak miałem obecnie czekam na chłodniczkę EGR i cały EGR.

Nie bardzo wiem jak odłączyć tą wtyczkę. Miałbyś moze jakas instrukcje dla pomocy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat. Na wolnych obrotach dymi na biało i to dużo.  Lub przy ruszaniu  samochodem do 1800 obrotów.  Tyle że ja mam EGR wyłączony i zaslepiony,  chlodniczka zdemontowana. Dpf-pdf.  Zrobione  obejście w zeszłym roku się lała więc  (odpiolem, zdemontowalem,wstawiłem rurkę) Z okolic EGR-A od jakiegoś czasu zaczęło cieknąć ale to raczej chyba nie to.  Auto przejechalem 1200 km trasy i było ok. Następnego dnia odpalam a tam chmura białego dymu.  Auto ma siłę.  Olej w normie,  płyn raczej też ale ciężko mi stwierdzić,  odkąd zauważyłem dymienie zrobiłem z 60 km.

1) czy może być to wina złego paliwa ?

2 ) czy uszczelka pod głowicą?  

3) czy wina ODMY jak ją sprawdzić czy działa???? 

Czeka mnie jeszcze trasa powrotna  1200 km i jestem zaniepokojony ... 

Ktoś coś podpowie????

Ad.3 Na forum znalazłem (nie wiem czy dobry opis) żeby sprawdzić odme trzeba sprawdzić jej drożność (działanie tego zaworka) poprzez odpiecie, od dekla. Dmuchniecie i zassanie jak idzie jest ok.  Tak też zrobiłem, przepuszcza w obydwie strony.  W środku jest trochę mokra ale to chyba normalne...  i troszkę dymi. 

Gdzie szukać przyczyny białego dymu???

Edytowane przez rafałwol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...