filip1807 0 Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Witam, jest to mój pierwszy post. Nie udało m i się znaleźć tematu więc próbuję w nowym poście: Otóż od kilku dni moje Audi A4 B7 (2.0 TDi 140 KM) zaczęło kopcić na biało. Początkowo mogłem zaobserwować dymienie podczas ruszania, czy powolnej jazdy w korku. Niestety z czasem dymienie się nasiliło. Nie odczułem również spadku mocy auta (co mogłoby świadczyć o uszkodzonej turbinie). W czasie postoju, w momencie dodania gazu z rury wylatuje mała chmurka ciemnego dymu i zaraz za nią wydobywa się jasny dym... Jeśli przytrzymam na wysokich obrotach to dymienie ustaje, natomiast po zejściu na niskie obroty i ponownym gazowaniu- sytuacja się powtarza. kilka tygodni temu miałem podobną sytuacje (wtedy dymienie było mniejsze) i sprawdziłem szczelność układu chłodzenia u mechanika (tester ze zmianą barwy płynu w przypadku dostawania się spalin do układu chłodzenia) i nie wykazało to żadnej usterki. Po kilku dniach po sprawdzeniu sytuacja się unormowała, dymienie ustało, lecz po kilku tygodniach sytuacja się powtórzyła. Miał ktoś podobną sytuacje? Co mogło się stać? Z góry dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helga 52 Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Sprawdzaj poziom oleju jak nie bierze to się nie martw,kolego jakbyś miał możliwość zrobienia kompletu logów to by było czarne na białym. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip1807 0 Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Zapomniałem wspomnieć. Mam podejrzenie, że może brać olej. Ale zacząłem dokładnie monitorować stan dopiero kilka dni temu. Niestety, nie mam możliwości zrobienia logów, muszę udać się do jakiegoś dobrego mechanika, szkoda tylko że w okolicy ciężko o dobrego fachowcę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helga 52 Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 napisz jaki masz przebieg bo ja miałem również BPW. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip1807 0 Opublikowano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 7 minut temu, Helga napisał: napisz jaki masz przebieg bo ja miałem również BPW. Przebieg 251000 Przy 246 tys wymieniony kompletny rozrząd, filtry paliwa, powietrza i kabinowy oraz olej z filtrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helga 52 Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 poszukałem i znalazłem http://www.diesel-inside.pl/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helga 52 Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 raz a dobrze zadzwoń powiedz o co chodzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 17 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Zacznij od sprawdzenia szczelności chłodniczki EGR-a , poszukaj , jest na forum przynajmniej jeden temat o tym Płynu z układu chłodzenia nie ubywa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip1807 0 Opublikowano 18 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 15 godzin temu, piotrsob1 napisał: Płynu z układu chłodzenia nie ubywa ? Płynu nie ubywa, na sto procent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszBB 12 Opublikowano 18 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Wysterowanie EGR w vagu sprawdzałeś? Odłącz wtyczkę EGR ( będzie migać kontroolka świec żarowych) i zobacz czy kopci. Ja też tak miałem obecnie czekam na chłodniczkę EGR i cały EGR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip1807 0 Opublikowano 20 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Dnia 18.07.2017 o 13:16, BartoszBB napisał: Wysterowanie EGR w vagu sprawdzałeś? Odłącz wtyczkę EGR ( będzie migać kontroolka świec żarowych) i zobacz czy kopci. Ja też tak miałem obecnie czekam na chłodniczkę EGR i cały EGR. Nie bardzo wiem jak odłączyć tą wtyczkę. Miałbyś moze jakas instrukcje dla pomocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafałwol 1 Opublikowano 22 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2017 (edytowane) Podepne się pod temat. Na wolnych obrotach dymi na biało i to dużo. Lub przy ruszaniu samochodem do 1800 obrotów. Tyle że ja mam EGR wyłączony i zaslepiony, chlodniczka zdemontowana. Dpf-pdf. Zrobione obejście w zeszłym roku się lała więc (odpiolem, zdemontowalem,wstawiłem rurkę) Z okolic EGR-A od jakiegoś czasu zaczęło cieknąć ale to raczej chyba nie to. Auto przejechalem 1200 km trasy i było ok. Następnego dnia odpalam a tam chmura białego dymu. Auto ma siłę. Olej w normie, płyn raczej też ale ciężko mi stwierdzić, odkąd zauważyłem dymienie zrobiłem z 60 km. 1) czy może być to wina złego paliwa ? 2 ) czy uszczelka pod głowicą? 3) czy wina ODMY jak ją sprawdzić czy działa???? Czeka mnie jeszcze trasa powrotna 1200 km i jestem zaniepokojony ... Ktoś coś podpowie???? Ad.3 Na forum znalazłem (nie wiem czy dobry opis) żeby sprawdzić odme trzeba sprawdzić jej drożność (działanie tego zaworka) poprzez odpiecie, od dekla. Dmuchniecie i zassanie jak idzie jest ok. Tak też zrobiłem, przepuszcza w obydwie strony. W środku jest trochę mokra ale to chyba normalne... i troszkę dymi. Gdzie szukać przyczyny białego dymu??? Edytowane 22 Lipca 2017 przez rafałwol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się