Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 TDi 140KM BPW] Nietypowy problem z kopceniem


Pretor87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Opiszę problem:

ok. 5 minut po odpaleniu auto nie kopci wcale --> przez następne 15-20 minut auto kopci na biało --> następnie auto nie kopci już wcale i wygląda, że jest wszystko ok

Co do tej pory sprawdziłem:

- Płynu chłodniczego ze zbiorniczka nie ubywa wcale, w zbiorniczku nie widać oleju.

- Oleju nie przybywa i raczej nie ubywa, ale to jeszcze sprawdzę

- wypalanie DPF przy każdym uruchomieniu silnika? To tej pory przez 4 lata użytkowania nie było żadnego problemu z kopceniem

- turbosprężarka ciśnienie sprawdzone VAGiem- wzorcowo dmucha

 

Co to może być? Czy ktoś miał taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf siada lub jest za mało wypalony i próbuje dopalac przy pierwszej okazji

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że nie zauważam żadnego spadku mocy oraz, że powyższe objawy pojawiają się przy każdym przejeździe samochodem.

Przegonienie auta po autostradzie pomoże? Czy szykować się na wymianę lub wycięcie?

Edytowane przez Pretor87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje wtrysków jak wyglądają? Dodatkowo do sprawdzenia DPF sprawdz jego stan VAGIEM dużo ci powie... kolejna rzecz sprawdz EGR ( powinieneś mieć elektroniczny) na ile jest wysterowany albo ew. odpenij wtyczke od niego i pojezdzij zobacz czy dalej problem z kopceniem wystepuje  oraz sprawdz chłodnicę spalin EGR... Też zmagam/zmagałem się z kopceniem na biało i póki co jeżdzę z odpiętym EGRem... czekam na nowy wraz z chłodniczką spalin. Mam AWXa ale osprzęt od BPW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też czy odma nie utrzymuje w skrzyni korbowej silnika zbyt dużego ciśnienia, co może powodować przedostawanie się oleju przez uszczelnienia turbiny do dolotu jak i wydechu :hi:

Ale przy tych konkretnie objawach największe prawdopodobieństwo sprawstwa to nieszczelny od wewnątrz płaszcz wodny chłodniczki EGR-a :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bartosz BB, czy problemy z EGR oraz chłodnicą spalin powodowały u Ciebie kopcenie na biało tylko przez pewien czas, czy już kopcił od startu silnika do wyłączenia? U mnie, tak jak pisałem, problem jest tylko (albo aż) przez ok 15-20 minut, później kopcenie zanika.

Czy uszkodzenie wewnętrznego płaszcza chłodniczki EGR-a nie wiązałoby się z utratą płynu chłodniczego? Tak jak pisałem, u mnie płynu nie ubywa w ogóle.

Edytowane przez Pretor87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pretor87 napisał:

@Bartosz BB, czy problemy z EGR oraz chłodnicą spalin powodowały u Ciebie kopcenie na biało tylko przez pewien czas, czy już kopcił od startu silnika do wyłączenia? U mnie, tak jak pisałem, problem jest tylko (albo aż) przez ok 15-20 minut, później kopcenie zanika.

Czy uszkodzenie wewnętrznego płaszcza chłodniczki EGR-a nie wiązałoby się z utratą płynu chłodniczego? Tak jak pisałem, u mnie płynu nie ubywa w ogóle.

U mnie było podobnie największa zadyma - biały dym był odrazu po odpaleniu... i kopcenie utrzymywało się przez około 10-15min póki się dobrze nie zagrzał na ciepłym silniku było ok i po niedługim postoju 1-5h też było ok. Najgorzej jak postał całą noc myślałem że to ,,para'' o której wszyscy wszędzie wspominają tia jasne! Kolega ma AWXa w b6 wychodząc z pracy ostatnio odpalił on niemal zero dymka a mój dymił aż miło. Czytałeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki BartoszBB za ten link.

Wczytałem się w dyskusję i natrafiłem na wątek, że to może być wina dawno niewymienianego oleju. W sumie będzie już rok i 2 miesiące od ostatniej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety po początkowym optymizmie, wymiana oleju na nowy nie pomogła :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebuję stary temat. Ostatecznie okazało się, że po wymianie oleju problem zanikł aż do teraz. Na dniach znowu zauważyłem problem z kopceniem zanim się silnik rozgrzeje. A od wymiany oleju przejechałem może z 6 tys. km.

Pytanie tylko, co ma do tego olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc.

 

Teraz kopci już praktycznie cały czas na biało. Momentami może mniej, najgorzej jak się rozgrzewa silnik i wtedy przy mocniejszym przyspieszeniu chmura z tyłu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz filtr powietrza miałem podobnie w b5 AJM pd zapalały mi sie kontrolki od esp i abs wpadał w tryb awaryjny okazała sie banalna usterka filtr powietrza nie wymieniany po wymianie spokój 

druga sprawa chłodniczka spalin koleś tak miał wziął ją wyrzucił jezdzi tak juz 5 lat zrobił bajpas z rurki aluplex i spokój ma już 5 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem:( Swój kejs opisałem tutaj:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...